חיפוש

מדריך תביעות ביטוח – מהם השלבים לתביעה המושלמת

לצערנו, לא אחת אנו נדרשים לשקול אם להפעיל את פוליסת הביטוח שרכשנו, בין אם זה בתחום ביטוח הבריאות, ביטוח הרכב, הדירה, וכדומה.

במידה ואכן נגרם נזק כלשהו, עלינו לשקול מה הצעדים הנכונים וכיצד יש לנהל נכון את התהליך, וכאן אנו עלולים להיתקל בבלבול רב ורמת שירות נמוכה מצד החברה המבטחת.

ניתן להימנע ממצב זה במידה ותעקבו אחר המדריך המפורט להגשת תביעת ביטוח, ובכך תעלו את הסיכוי שלכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם, או להימנע מהוצאות מיותרות.

תביעות ביטוח ניתן להגיש בעבור מקרים רבים, כמו במקרה ונגרם נזק לרכוש, נזק לדירה שלנו, נזק לגופנו בעקבות רשלנות או תאונה, ועוד. לא בכל המקרים אנו זכאים לקבלת כספי הביטוח, ולא בכל המקרים, על אף זכאותנו, תביעה היה בהכרח הצעד הנכון החכם. חשוב לזכור כי בהלה, או הרמת ידיים בעקבות חוסר זמן, או רצון להתנהל בנושא, עלולה להוביל לכך שלא תקבלו את הפיצוי המגיע לכם, ולכן לשימושכם נכתב מדריך תביעות ביטוח.

 

תיעוד

טיפ זה חשוב תמיד, בין אם הגענו למצב בו אנו שוקלים להגיש תביעה בעקבות מקרה כלשהו או לא. במידה ואכן נגיע למצב בו נשקול תביעה, לא נרצה לגלות בדיעבד כי אנו נדרשים בהגשת מסמכי הוכחה בעבור המקרה, אך שכחנו לתעד או שנעלמו המסמכים. לכן זכרו, תמיד תתעדו, תצלמו, ותכתבו, הכול. כל מסמך שמוכיח ומציין את פרטי המקרה יש לשמור במקום מיוחד ומסודר למקרה ויתעורר מצב בו פתאום נזדקק לו. הבאת תיעוד המוכיח את זכאותנו לקבלת דמי הפיצוי יכול להוות את הכף המטה בהחלטת חברת הביטוח באם לאשר את תביעתנו או לא.

 

קראו!

במידה ואכן התרחש מקרה, אשר בעבורו תרצו לקבל דמי פיצוי מהביטוח, ראשית כל קראו בתשומת לב רבה את הפוליסה שרכשתם. אמנם הקריאה יכולה להיות מייגעת, אך רבים לא מבינים כי בפוליסה כתוב הכול. על פי המפורט בה תוכלו לחסוך זמן יקר, במידה ולפי ההסכם אתם באמת לא זכאים לדמי הביטוח. לחילופין, בדיקה זו יכולה להראות לכם כי יש לכם יותר זכאות ממה שהיה נדמה לכם, ואולי אתם זכאים לסכום גבוה יותר ממה שתיארתם בכלל.

שימו לב, מומלץ החל משלב זה להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום התביעה שתרצו להגיש. בעזרתו תוכל לבדוק האם אכן יש טעם להגיש תביעה במסגרת הפוליסה. במידה ואתם אכן זכאים להגשת תביעה לפי תנאי הפוליסה, עדיין לא בהכרח מדובר בטיעון מספק להגשת תביעה וזאת בהתאם לסכום הכסף המדובר. לא מומלץ להגיש תביעות על סכומי פיצוי נמוכים היות והמחיר שתאלצו לשלם עבור הטיפול בבקשה, והתביעה בבית המשפט במידה והיא תדחה, יהיה גבוה יותר מסכום הפיצוי עצמו.

 

הודעה על תביעה

לאחר המקרה, התיעוד, ובדיקת הפוליסה מול איש מקצוע, במידה והתקבלה ההחלטה להגיש תביעה, הצעד הראשון יהיה להודיע לחברת הביטוח על הבקשה לתביעה באמצעות הטפסים הרלוונטיים שניתן להשיג באמצעות החברה עצמה. שימו לב כי יש לקרוא בזהירות את כל הדרישות בטופס, וכי הוא עלול להיות שונה בין חברה לחברה.

במעמד זה יהיה עליכם גם לצרף את התיעוד הנדרש, אשר את עיקרו וחשיבותו ציינו לפני כן.

 

בירורים נוספים

שימו לב, כי בעת הבירור של חברת הביטוח על המקרה, ייתכן ותידרשו מצדה לבצע בדיקות נוספות או שהיא תשלח מומחים בצדה לקבל דעה נוספת בנושא. חברת הביטוח עושה זאת על מנת לוודא שלא מנסים לרמות אותה. חשוב לדעת, כי לא כל דרישה של חברת הביטוח היא בגדר התקין או בגדר הכלול בפוליסה. אין סיבה לא לשתף פעולה בגבול ההיגיון, אך במקרה זה נדגיש שוב את החשיבות בהתייעצות עם עורך הדין שלכם.

 

אישור לעומת דחיה

לאחר שהגשנו את הבקשה כראוי, והתנהלו מול חברת הביטוח בכל הנוגע לבירורי המשך בנושא, חברת הביטוח בוחנת לעומק את הבקשה ואז מודיעה לכם אם אישרה את הבקשה או דחתה אותה. חברות הביטוח ידועות בהיותן חשדניות ביותר, ומטרתן לא לאשר תביעות על מנת שלא תפסיד כסף. לעיתים החברה תציעה פשרה, אך קחו בחשבון שפשרה זו לרוב תהיה בסכום הנמוך בהרבה יותר מזה שמגיע לכם, במידה ואתם אכן זכאים.

במידה ואושרה הבקשה, מה טוב. במידה וקיבלנו דחיה, זה הרגע בו נשקול מול עורך הדין שלנו האם אנו הולכים לבית משפט. כפי שציינו קודם לכן, במידה ומדובר בסכומים נמוכים, תביעה משפטית עלולה לעלות לנו במחיר יקר בהרבה מגובה הפיצוי אותו אנו דורשים. במידה והסכום גבוה, וברור לכם וליועצכם כי אתם זכאים לפיצוי, תוכלו להתחיל בהליך משפטי.

 

לסיכום

אנו בטוחים כי טרם קריאת המדריך ,לוודאי חשבתם שתביעת ביטוח היא עניין פשוט למדיי ותסתדרו לבד, או עניין מסובך מדיי שלא תרצו לעסוק בו כלל. כעת, הבהרנו כי אמנם הגשת תביעה יכולה להיות הליך בירוקרטי ארוך ומייגע, אך בעזרת מומחה עליו אתם סומכים, כל התהליך יכול להיות יעיל ולעניין. הסוד שוכן בבקשת עזרה בזמן, ובקריאת ההסכמים עליהם חתמנו מול חברת הביטוח.

 

פטיש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »