חיפוש

מהו טיפול שורש ולמה חובה לעשות אותו בהקדם האפשרי?

טיפול שורש הוא הטיפול שמפחיד ביותר שרופא שיניים יכול לעשות, כך על פי השמועות. וכמו תמיד, בשמועות אין אמת מוחלטת – אמנם הטיפול לא כל כך נעים, אבל אין סיבה מספקת כדי לפחד ממנו. טיפול שורש הוא למעשה המקרה הגרוע ביותר של סתימה – כאשר החור בשן מתפשט אל מעבר לשן ומגיע אל התעלה שלה, הדלקת או הזיהום שנוצרו שם הופכים למסוכנים. רוצים לשמוע יותר? הכל בכתבה הבאה.

 

מה בעצם עושים בטיפול שורש?

אז מה זה טיפול שורש בעצם? רפואת השיניים הולידה פתרונות יצירתיים כדי למנוע זיהומים בחלל הפה. זיהומים ודלקות שונים מגיעים אל תעלת השן, שנמצאת במקום מוסווה מתחת לשן שאנו רואים, במידה ולא מטפלים בהם בזמן. אם אדם לא דואג לשיניו, סביר להניח שחיידקים יחדרו לאזור זה בפיו וייווצרו שם רקמות מודלקות, שרופא השיניים יסיר אותן בטיפול השורש. טיפול השורש דורש פלישה אל מתחת לשיניים, ולכן הוא נעשה מתוך קידוח של השן, בדומה לסתימה.

 

האם הוא כואב כמו בשמועות?

השמועות על טיפול שורש מוגזמות בהחלט, כיוון שהטיפול נעשה תוך הרדמה מקומית, ולכן המטופל לא חש בדבר. אמנם הוא נתון לחסדי הרופא למשך הטיפול וחווה מידה רבה של פולשנות אל תוך פיו, אבל זה לא גורם לו סבל. כמו כן, אם הטיפול עבר בשלום והמטופל קשוב להוראות הרופא, הוא גם לא יחוש כאב עז לאחר הטיפול. אל תפחדו מהטיפול, כי אין בכך תועלת, הרי לא תוכלו להימנע מלעשות אותו.

 

למה הוא לא סובל דיחוי?

טיפול שורש הוא אקט רפואי שחייב להיעשות בהקדם, משום שדחייה שלו מובילה למצבים רפואיים מסוכנים – התנפחות של חלל הפה, כאב עז בשיניים, זיהום משמעותי ורחב בתעלת השיניים וכיוצא בזה. כאשר זיהום פנימי לא מטופל הוא משפיע על רבדים רבים בפה, וזה רק יוביל לטיפול מורכב יותר של הרופא ולכאבים עזים יותר של המטופל. אל תדחו טיפול שורש, כי מאוחר יותר הוא ידרוש מכם יותר.

 

איפה עושים טיפול שורש?

טיפול שורש ניתן לעשות במרפאות שיניים פרטיות או בקופות החולים. אנו ממליצים לכם לבחור במרפאות הפרטיות כיוון שהן אמינות יותר, וכשמדובר בבריאות שלכם אתם לא יכולים להתפשר כלל. קופות החולים לא בוחרות ברופאים הכי מקצועיים ולא שומרות על אותה היגיינה, ולא דואגות לכם לאורך כל המסע הטיפולי. בחרו במרפאה טובה שאתם רגילים לבקר בה מעת לעת, ואתם תצאו מרוצים יותר מהטיפול.

 

לסיכום

טיפול שורש הוא הליך רפואי מעט מורכב שלא ניתן לדחות אותו כלל, כיוון שההשלכות של הדחייה הן קשות מבחינה רפואית. אם אתם צריכים טיפול שורש, פנו לרופא מומחה בהקדם האפשרי וכך תחסכו כאב וכסף, ושתמרו על הבריאות שלכם.

פה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »