חיפוש

מהו תקן 1220 חלק 3 ולמה זה חשוב לבית העסק

תקן 1220 חלק 3 הוא חלק ממערך הכבאות וההצלה. הוא תקן ישראלי המחייב התקנת מערכות אוטומטיות של גילוי אש, והוא נכנס לתוקף החל ממרץ 2015. זאת ועוד, באותו הזמן הוא נכנס כתקן הרשמי של המדינה שמחייב התקנת מערכת חדשה כשצריך. 

 

התקינות הבטיחותית

מכון התקנים הישראלי הנפיק לא מעט תקנים לשעות חירום ולשגרה, ובינהם תקן 1220 הכולל מספר חלקים בתוכו. תקן 1220 עוסק בעיקר בהתקנה של מערכות אש המשמשות לאיתור של מקרי שריפה בכל איזור שהוא.

התקן מספר בהרחבה גם על המבנים שמחויבים בהיצמדות לתקן זה, סוג האמצעים שבהם צריך לנקוט בבוא הרגע ועוד המון. התקינות הבטיחותית היא מבין החשובות, וגם מבקרי תקנים לא מפקפקים בנחיצותו של תקן זה.

 

מערכות אוטומטיות וידניות לאיתור שריפות

תקן 1220 הוא כולל ונרחב מאוד, לכן חלק 3 בא להקל עלינו קצת. הוא בעיקר מדבר על ההתקנה של מערכות אש, בין אם הן אוטומטיות או ידניות, בכדי למנוע שריפות. מוקצה לכך תקן שלם, שכן ישנה הבנה גורפת שאם נוכל להקדים תרופה למכה, האש והשריפה לא תפגענה באף גורם שהוא.

תקן 1220 חלק 3 הוא תקן שמאושר על ידי חברת התקנים הישראלית, אז אם ברצונכם להתקין מערכת כזו, ודאו שהמקום ממנו אתם קונים את המוצר – עומדים בתקן הישראלי לכך.

 

בית העסק הוא כמו הבית הפרטי

מערכות אש לכיבוי שריפות ומניעתן, מאוד חשובות גם בתוך הבית הפרטי ובטח גם בתוך בית העסק. כבעלי עסק, ברור שאתם רוצים לשמור עליו מכל משמר ולטפחו ככל האפשר.

לכן חשוב מאוד גם להתקין מערכת אש, בין אם ידנית או אוטומטית ובכך להפחית את הסיכון לשריפה מתפרצת, שתוכל לגרום לנזקים כבדים – גם לציוד וגם לבני האדם חלילה. ניתן גם לרכוש כיבוי אוטומטי, שיוכל להשלים לכם את מעטפת ההגנה במקום בו תציבו אותו.

 

חברה שעובדת עם תקן 1220 חלק 3

אם אתם רוצים להתקין מערכת אש כחלק מהתקן הישראלי המפורסם, חשוב מאוד לעשות זאת בעזרת חברה שמאושרת לעבודה על ידי התקן הנ״ל. חברה זו עברה את ההסמכה הדרושה לכך, והיא תדע להמליץ לכם על סוג המערכת שכדאי לכם לקנות, כמובן בהתאם לגודל של בית העסק שלכם, ולכמות האנשים שיש בתוכו. הם יתקינו עבורכם את המערכת הזו, וגם יוכלו לתחזק לכם אותה בבוא העת.

 

יש על בעלי העסק אחריות רבה

כבעלי עסק, אתם בטח רוצים שדווקא העסק שלכם יהיה המושלם, והכי ממכר וראוי. חשוב מאוד להתקין כל עוד אתם יכולים, מערכות אש שתוכלנה להודיע להם במידה ותשתולל אש במרחבי העסק. זהו עניין רציני מאוד, וכל בעל עסק יודע שאם הוא רוצה לדאוג לשלומו וגם לשלום האורחים שלו, הוא חייב להחזיק בידיו מערכת אש לשעת הצורך.

תקן 1220 חלק 3

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא