חיפוש

מהם השלבים לניקוי תעלות מיזוג אוויר

חשבתם פעם מה התהליך שעובר האוויר שיוצא מהמזגן? זהו תהליך הכולל מספר שלבים והוא משתנה בהתאם לסוג המזגן וגודלו. במקרים רבים, האוויר מוזרם בתעלות עצומות שהטיפול בהם חיוני ומשפיע על איכות האוויר שאתם נושמים. רוצים לדעת כיצד מנקים את התעלות הללו? הנה כל מה שצריך לדעת בנושא.

 

מהן תעלות מיזוג אוויר?

בתוך כל מזגן שתראו בחייכם פועלות מערכות רבות, שמטרתן היא להזרים את האוויר הנקי ביותר אל חלל החדר בטמפרטורה הרצויה. אחת מהמערכות הללו היא תעלות מיזוג האוויר. בכל סוג של מזגן מותקנות תעלות העשויות מחומרים שונים ובנויות באופן שונה.

במזגן ביתי למשל, מדובר בצינורות קטנים יותר שאופן התחזוקה שלהם פשוט ונוח. בבניינים מסחריים ובניינים רבי קומות מותקנות לרוב מערכות עצומות של תעלות מיזוג אוויר, שמזרימות אוויר לאורך עשרות ואף מאות מטרים לכל אורך הבניין. ניקוי תעלות מיזוג אוויר משפיע באופן ישיר על איכות האוויר שינשמו הנוכחים במקום. במידה ותחזוקתן של תעלות אלו מתבצעת בצורה חלקית או לא מקצועית – ייתכן שהאוויר שייפלט מהן יהיה מזיק ויפגע בבריאות של אלו הנושמים אותו.

שלב התכנון

בכל הקשור בתחזוקה של תעלות מיזוג אוויר ביתיות או במזגן מרכזי מפוצל בבניין משרדים, מדובר בטיפול פשוט באופן יחסי היות ואלו מערכות בגודל בסיסי. טכנאי מזגנים בעל ניסיון ידע לזהות את סוג המערכת ומיקומה באמצעות מבט מהיר, ולכן שלב התכנון יהיה פשוט למדי.

כשמדובר במערכת מסועפת וגדולה כמו שניתן למצוא בבנייני תעשיה או במרכזים תעשייתיים, על מנקה התעלות לבקש את תכנית הבניה של המערכת לצורך התאמת הטיפול לסוג ולמבנה שלה. במקרה זה שלב התכנון עלול לקחת מספר ימים והוא דורש הכנה של ציוד ניקוי מתקדם.

 

שלב הביצוע

במידה והטיפול מתבצע כתוצאה מזיהום מסוים שנמצא בתעלה, יוסר החלק בו נמצא מקור הבעיה, ואנשי המקצוע יבצעו ניקוי יסודי בחלק זה באמצעות מברשות, מסירי שומנים, חומרי ניקוי ומשאבות. במידה וחלק זה של התעלה אינו נגיש, המנקים יבצעו חור גישה בקיר או בתקרה על מנת לאפשר את הגישה. בשאר חלקי המערכת אנשי הניקיון יעשו שימוש בשואבי אבק מיוחדים אשר יוצרים ואקום, וכך הם מאפשרים תנועה רציפה של אוויר בתוך התעלה ומונעים יציאה של אוויר מזוהם.

 

בדיקת איכות האוויר

על מנת לוודא כי הניקוי נעשה באופן מושלם וכי האוויר שיוצא מהמזגן אכן נקי ובטוח לנשימה, יבצעו אנשי ניקוי התעלות בדיקה של האוויר הנפלט. במידה ועדיין קיימת בעיה באיכות האוויר, תתבצענה בדיקות נוספות לאורך התעלות על מנת לאתר מפגעים נוספים.

 

סיכום

אין ספק שלהיגיינה ולתחזוקה של תעלות מיזוג אוויר יש השפעה עצומה על הבריאות של הנוכחים במבנה. תעלות מיזוג האוויר נמצאות כמעט בכל מבנה אליו תיכנסו, ובמידה ואתם מריחים ריח רע מהאוויר שיוצא מהמזגן, ייתכן ויש לבצע ניקוי כולל בתעלות בבניין.

ניקוי מזגן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא