חיפוש

מהן ההשלכות של אי תשלום משכנתא?

לקחתם משכנתא וככל שעובר הזמן נדמה כי אינכם יכולים לעמוד בהחזרים החודשיים ולשלם את המשכנתא כנדרש.

מה הן ההשלכות של אי תשלום משכנתא מבחינת הבנק ממנו לוויתם את המשכנתא?

 

תשלום משכנתא

קבלת משכנתא מהבנק היא בעצם קבלת הלוואה לצורך קניית נכס ובהתאם כמובן שיש גם צורך להחזיר את ההלוואה. בגלל שמשכנתא יכולה להגיע לסכומים גבוהים מאוד, ההחזר מחולק להחזרים חודשיים בסך של כמה אלפי שקלים אשר צריך הלוואה להחזיר, אלו הם תשלומי המשכנתא. אי עמידה בתשלומים אלו גוררת השלכות מצד הבנק או הגוף המלווה בהתאם לכך שמדובר באי החזרת חוב ואי עמידה בתנאי ההלוואה שניתנה.

 

שילוב עורך דין חיצוני

כאשר אנשים מפגרים בתשלום המשכנתא שלהם מתחיל מולם תהליך משפטי בנוגע לחיובם לשלם את החוב או לענישה בהתאם. זאת עושה הבנק בעזרת שילוב עורך דין חיצוני שינהל את התיק מול הלקוח אשר לא שילם את המשכנתא. מכיוון שכל החוב סובב סביב נכס מסוים, יכול הבנק פשוט למכור את הנכס במחיר שיכסה לו את החוב של הלקוח ולקבל את כל התשלומים שמגיעים לו בחזרה וכך לסגור את החוב של החייב.

 

איבוד הנכס

סגירת החוב על ידי הבנק מתבצעת דרך מכירת הנכס ולקיחת הרווחים לכיסוי החוב והשאר ללקוח אשר לקח את המשכנתא על הנכס. על כן, אחת ההשלכות העיקריות של אי תשלום משכנתא היא כמובן איבוד הנכס אשר היה בבעלותו של החייב. כמובן שניתן לנסות להגיע להסדר עוד טרם איבוד הנכס אך זאת מרחף באופן בולט מעל סגירת החוב של הלקוח מול הבנק. אמנם נראה כי זה פתרון טוב אך הוא משפיע מאוד על המשך ההתנהלות הפיננסית של החייב.

 

הבנקים לא שוכחים

השלכה נוספת ואולי כזאת שתראה קצת משנית היא האמון שהבנקים יגלו בלקוח אשר לא משלם את המשכנתא בזמן, או בכלל. אם זה מבחינת אישור ורתימת הבנק להלוואות בעתיד, עסקאות או סיוע, הלקוח יהיה מסומן וסביר שיחווה קשיים רבים בהמשך ההתקשרות שלו מול הבנק שלו או מול בנק אחר. חשוב להבין כי זאת משפיע מאוד גם על ההתמודדות עם החוב, מבחינת היכולת של החייב לחתום על הסכם חדש או למחזר את המשכנתא.

חשוב מאוד לא להגיע למצב של אי תשלום משכנתא ולהיעזר באתר https://mashkanta-til.co.il על מנת להבין מה כדאי לעשות וממה דווקא כדאי להימנע. נסו ככל האפשר לא להגיע למצב של אי תשלום משכנתא כדי לא להיגרר להליכים מול עורכי דין, הוצאה לפועל ומימוש הנכס שלכם על ידי הבנק כך שתאבדו את הבעלות עליו. נסו להיעזר באנשי מקצוע אשר יסייעו לכם להבין מה הדבר הנכון לעשות ולהימנע מהגעה להתדרדרות למצב הזה.

קניית נכס

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא