חיפוש

מהן העלויות השונות והמיסים על קופות גמל וקרנות השתלמות

רוב האנשים אינן יודעים מה העלויות השונות בים הקרנות, הקופות, החסכונות, הכל הופך להיות עודף מידע מבולגן וכאוטי. אנחנו כאן להתחיל ולעשות קצת סדר בתוך העולם הזה, יש הרבה מה להבין, אך ברגע שתבינו, זה יהיה הרבה פחות מבולגן והרבה יותר ברור והגיוני.

 

מדריך השוואות

בין כל הקרנות והמיסים, צריך לדעת מה הקריטריונים שבינם עושים השוואה, על מה להסתכל, מה נחשב טוב וככה תדעו לעשות בחירה טובה ונכונה בשבילכם. יש כמויות עצומות של סוגי קופות גמל, קרנות פנסיה, מסלולים ופוליסות ביטוח. בתעשייה הזו הופכים את הכל למסובך, כל כך הרבה סוגי מסלולים שקשה להבין מה באמת האפשרויות.

 

האם זה עוזר לבחור מסלול?

לדעת שיש כמויות, מסלולים, בין דמי ניהול קרן השתלמות לדמי ניהול על קרן פנסיה, קשה להבין מה חשוב ואיך זה מסדר לכם את העניינים. לכן הדרך הטובה לעשות זאת, כנראה תהיה לפנות ליועץ פיננסי, הוא יוכל להמליץ לכם על מסלול משתלם על בסיס ההיכרות הקצרה אתכם.

 

זה לא קשה

לאלו שכבר חוסכים מגיל צעיר, שווה לבחור במסלולי השקעות, לאלה שזה פחות מתאים להם, תמיד אפשר להיכנס למסלול כללי שמאפשר גם השקעות גמישות מסוימות עם תמהיל שכולל מניות. לאחר בחירת מסלול, נשאר להחליט על מנהל השקעות, ופה הבחירה צריכה להיות בהתאם לתשואה הגבוה ביותר עם סימון נמוך ודמי ניהול הוגנים ונוחים.

 

העלויות משתנות

העלויות וגם המיסים האלו דברים שאינם קבועים, רק על ידי ההשוואות, כשתשימו את נתוני מס רווחי הון קופות גמל לצד קרנות ההשתלמות, לצד המסלולים, רק שם במאת תוכלו לראות, מה מתאפשר לכם, בשביל זה חשוב להיעזר באיש מקצוע שידע להציג לכם תמונה ברורה שתעזור לכם בבחירה מתאימה.

 

תשואה לאורך השנים

מה שתצטרכו לשים אליו לב בהשוואה, זה לא רק העלויות הראשוניות והמיסים, זה גם גובה התשואות לאורך הנשים. אם תסתכלו על תשואה מצטברת בטווח של שלוש שנים או חמש שנים ואפילו יותר, זה ייתן לכם אינדיקציה משמעותית. בסופו של דבר הקופות והקרנות כולם באות לחסוך, לפנסיה, ללימודים, לטיולים, לכן חשוב לראות תשואה גבוהה לעומת אחרים.

 

שימו לב לתשואה מול הסיכון

מדד חשוב זה גובה התשואה למול גובה הסיכון, השקעות תמיד מגיעות עם סיכון אך יש רמות שונות. כדאי לאתר קרנות עם תשואה כמה שיותר גבוהה למול סיכון נמוך ככל האפשר.

 

מדד ביצועים

מדד ביצועים של תיקי השקעות מאפיין עד כמה התשואה מפצה על הסיכון, במידה ואתם עדיין מרגישים שאתם לא מבינים, החלק העיקרי זה שמספק גבוה מצביע על איכות גבוה.

 

זה לא מסובך כמו שנדמה

אין מה להיבהל, השוואת הקרנות והקופות זה עניין של השקעה, עלות. מול תועלת, שימו לה לעיקרי הדברים ותוכלו לעשות זאת בקלות רבה. ותמיד מומלץ להיעזר באנשים שמתמחים בעולם הזה ויוכלו להנחות אתכם איך לעשות בחירות איכותיות שיניבו לכם תוצאות מוצלחות.

סטוּדֶנט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא