חיפוש

מהן עבירות כלכליות וכיצד ניתן להתמודד איתן בצורה הטובה ביותר

קצת על עבירות כלכליות

כאשר אנו מדברים על עבירות כלכליות, אנחנו בעצם מתייחסים לעבירות הקשורות לכספים ולכן הן נקראות עבירות כלכליות.

תחת הכותרת עבירות כלכליות ישנן עבירות רבות שהמשותף בניהן הוא אדם שהפיק רווח כלכלי שלא כדין, זאת אומרת על ידי לקיחת כספים או העלמת כספים בדרכים שונות, ברוב המקרים האדם שעבר עבירה כלכלית או שמואשם בה, הפיק רווח כלכלי מרשות או תאגיד, כמו בנק, רשות המיסים ועוד.

 

מהי חומרת העבירות הכלכליות

חומרת המעשה היא שאדם לקח כספים או העלים כספים שאינם שייכים לו, בהרבה מן המקרים פגע בציבור באופן משמעותי, זאת אומרת אם אדם העלים מס במשך שנים רבות הוא חייב סכומים גבוהים למדינה וחובו פוגע בשוויון של הנטל הכלכלי אותו אמורים כל האזרחים לשאת יחד.

חלק מהעבירות הכלכליות הן דברים שאדם מסוים עשה שלא כדין כמו, זיוף ומרמה וחלק מהעבירות הן דברים שהאדם נמנע מלעשות או החליט שהוא לא מעוניין לדווח לרשות המוסמכת לכך, למשל עבירות של העלמת הכנסות, אי דיווח על הכנסותיו ועוד.

העבירות הכלכליות הן עבירות חמורות מאוד ועל כן, למרות שהן לא עבירות של אלימות או שימוש בדבר פיזי בכדי לפגוע באדם אחר, הן נקראות עבירות פליליות וכך גם ההתייחסות אליהן בבתי המשפט ובעונשים, ישנה אבחנה אחת בולטת בין עבירה פלילית לעבירה כלכלית והיא מי נפגע כתוצאה מהעבירה, עבירה פלילית יכולה להיות גם נגד אדם אחד בעוד עבירות כלכליות רובן כנגד רשות או ארגון.

 

איך ניתן להתמודד עם עבירה כלכלית

אם אתם או אחד מהאנשים הקרובים אליכם, עומדים להיחקר בידי המשטרה או שיש נגדכם כתב אישום, עליכם לדעת שיש דבר אחד שאם תעשו אותו בשלב בו אתם נמצאים הדבר ישפיע על כל עתידכם, בין אם העתיד הקרוב ובין אם העתיד הרחוק.

חשוב מאוד כאשר מגיעים למצב בו אתם מואשמים, נעצרים או כל דבר שמתחיל הליך משפטי בגין עבירה כלכלית ליצור קשר עם עורך דין ובכך לצאת מהמצב בו אתם נמצאים בדרך הטובה והפשוטה ביותר.

 

מדוע עורך דין פלילי הוא כה הכרחי

עורך דין פלילי מקרה של האשמה או חקירה בעניין עבירה כלכלית הוא הגורם שיכול לשנות את גזר הדין שלכם לחלוטין, דעו שעונשים על עבירות כלכליות נעים בין מאסר בפועל לבין קנס כספי ולכן עורך דין פלילי מקצועי וטוב יכול לשנות לכם את גזר הדין ולעזור לכם לצאת מהמצב בו אתם נתונים בצורה המיטבית.

חשוב מאוד לבדוק ולבחון היטב את המקצועיות של עורך דין פלילי שאתם בוחרים, בראש ובראשונה עליכם לברר שעורך הדין הפלילי שאתם רוצים להיעזר בשירותיו מתמחה בעבירות כלכליות, כדי שהוא יוכל להבין את מצבכם ולהתמודד עם הטענות שמציגים המאשימים.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »