חיפוש

מהן קצבאות נכות כללית?

תביעת נכות ניתנת להגשה בגין מחלה או לקות ממנה סובל אדם, כאשר הגשת התביעה מחייבת צירוף של טופס התביעה יחד עם טפסים ואישורים רפואיים, המעידים על מצבו הבריאותי של התובע. 

ייתכנו מצבים בהם תהליך הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ולהימשך פרק זמן לא מועט. מלבד הגשת הטפסים הרלוונטיים לתביעה, בד"כ נדרש התובע גם להגיע לוועדה רפואית, שמטרתה לבחון את מצבו הרפואי ובהתאם לכך, לקבוע את אחוזי הנכות שלו.

 

ליקויים שבגינם ניתן להגיש תביעת נכות

ישנם מחלות וליקויים שונים, שבמידה ולקה בהם אדם, רשאי הוא להגיש תביעת נכות לקבלת קצבה, כאשר המטרה בקצבה זו לסייע עבורו להתמודד עם הלקות ממנה הוא סובל. ליקויים או מחלות בגינם ניתן להגיש תביעת נכות כוללים: סוכרת, מעי רגיז, אלצהיימר, מחלות ממאירות, מחלות נפש וכו'.

 

הזכויות הרפואיות המגיעות לזכאים בקבלת קצבת נכות

במידה ואדם נמצא זכאי לקבלת קצבה, לאחר הגשת תביעת הנכות, לרוב יהיה זכאי לזכויות רפואיות שונות. המטרה בהענקת זכויות רפואיות שונות לאנשים בעלי מוגבלות או לקות מסוימת, היא לסייע עבורם להתמודד עם מצבם. למידע נוסף ולבירור האם מגיעים לכם פיצויים, תוכלו להיכנס לאתר.

 

הגשת תביעת נכות באמצעות ייצוג של עורך דין

התובע יכול להגיש תביעת נכות באופן עצמאי ולדאוג לצרף אליה את כל הטפסים הרלוונטיים. הגשת התביעה יכולה להתבצע ישירות לסניף של ביטוח לאומי. דרכים נוספות באמצעותן ניתן להגיש את התביעה: דרך האתר של ביטוח לאומי, באמצעות דואר או באמצעות שליחת התביעה בפקס.

במידה והתובע זקוק לסיוע של גורם מקצועי, בתהליך הגשת התביעה, רשאי הוא לפנות לעורך דין בתחום, לקבלת ייעוץ בנוגע לתביעה וכן, ליווי בתהליך הגשתה.

 

החלטה בנוגע לתביעת הנכות ע"י הוועדה

לאחר שהוועדה הרפואית מבצעת דיון בנוגע לתביעת הנכות שהגיש אדם, היא מסכמת את המסקנות שהועלו בעקבות הדיון ובאמצעותן, היא מחליטה בנוגע לאחוזי הנכות שייקבעו עבור מגיש התביעה ובהתאם לכך, את הגמלה או הקצבה שיקבל בגין הנכות.

 

קצבת נכות עקב תאונת עבודה

תאונות עבודה שונות עשויות לגרום לנזקים עבור המעורבים בהן ובמצבים חמורים, אף לגרום עבורם לנכות מסוימת. עובד שלקה במחלת מקצוע או שנפגע בתאונת עבודה ונותר עם נכות מסוימת, כתוצאה מכך, רשאי להגיש תביעת נכות לביטוח לאומי.

כשמדובר בתביעת נכות מעבודה, התובע נדרש להגישה מיד בסיומם של ימי המחלה בהם הוא קיבל דמי פגיעה ובתוך תקופה של 12 חודשים מהיום בו התרחשה הפגיעה שבעקבותיה נגרמה הנכות.

 

לסיכום

אדם שסובל מנכות בשל ליקוי או מחלה מסוימת, רשאי להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות. מטרת קצבת הנכות הינה לפצות את הנכה על אובדן יכולתו לעבוד ולהשתכר ולפצות אותו על סבלו מהנכות.  הגשת התביעה מחייבת צירוף של טפסים ומסמכים רפואיים הקשורים לנכות ממנה סובל התובע.

תביעת נכות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »