חיפוש

מה היא בדיקת בנטונייט?

בעבודות של חפירות וביסוס יסודות בקרקע לא יציבה, יש צורך בדיפון בורות של הכלונסאות על מנת למנוע קריסה שיכולה לנבוע מהתמוטטות הקרקע או סחף. תהליך הדיפון נעשה על ידי תמיסת בנטונייט שיש ביכולתה לייצב דפנות. קידוח בנטונייט היא משימה מורכבת שמצריכה ביצוע של מומחי קידוח כלונסאות בלבד. זאת לוודא כי אין פגיעה מבורות קידוח ולבטח את היציבות של המבנה.

 

מה זה קידוח או בדיקת בנטונייט?

קידוח בנטונייט הוא מונח שמתייחס ל2 תהליכים הקשורים להיבטים של ביסוס יסודות מבנה וקידוח של כלונסאות. מצד אחד קידוח בורות שבהם יניחו את הכלונסאות שתפקידן לשמש כיסודות למבנה, מצד שני הבנטונייט שהוא חומר שמחזק ומייצב את דפנות הבורות. בדיקות בנטונייט מתבצעות כאשר רוצים לדעת האם יש חשש ליציבות הקרקע, בעיקר כשמדובר על בנייה באדמה חולית או כאשר עומק הכלונסאות קרובה למפלס מי תהום. במקרים כאלו קיים חשש כי הבורות לא יחזיקו לאורך זמן ולכן יש צורך לייצבם באמצעות דיפון פנימי. הדיפון מתבצע באמצעות תמיסת בנטונייט שהוא חומר דמוי ג'ל שלא מחלחל אל הקרקע בזמן החפירה.

 

כיצד משולב הבנטונייט בתהליך הקידוח?

תמיסת הבנטונייט משתלבת בתהליך הקידוח באמצעות מערכת מיוחדת ייעודית שמבצעת כמה  פעולות, הראשונה של שאיבה, השנייה היא הולכת הבנטונייט אל אזור הקידוח ולסיום שאיבתו בתום המשימה. במערכת המיוחדת הזו קיים מנגנון שאחראי על הכנת התמיסה במכלים מיוחדים, מהם בסופו של דבר מוליכים את הבנטונייט אל תוך בור הקידוח באמצעות אותה משאבה מיוחדת. משם גם שואבים את שאריות הבנטונייט בשאיבה חוזרת. מאחר ואנחנו מדברים על מערכת גדולה, לא כל הגומרים המקצועיים שמתמחים בתחום קידוח הכלונסאות מציעים את האופציה של קידוח בנטונייט. המשמעות של העובדה הזו היא שבפרויקטי בנייה שנמצאים באזורים חוליים, בקרבה למי תהום או באזורים בוציים, צריך ואף חשוב לגייס קבל משנה לביצוע הקידוח של הכלונסאות שיש לו גם את הידע והיכולת בביצוע קידוח בנטונייט.

 

מקצועיות חוסכת לכם כסף ומצילה חיים

התמחות מיוחדת זו נדרשת לא רק בגלל הקרבה והזמינות של המערכת הייעודית של הבנטונייט אלא בעיקר בגלל הידע המקצועי שדרוש בשביל להבטיח כי הבנטונייט יהיה יציב לאורך כל דפנות הבור בצורה טובה כך שהוא יצליח לבצע את התפקיד שלו ולמנוע את התמוטטות הבור בזמן העבודה. ומצד שני, יצליח לשמור על קוטרו המדויק של הבורות על מנת שהכלנסאות יכנסו בצורה מדויקת מבלי להשאיר מרווח .

 

לסיכום

באדמה חולית, בקרבת מי תהום, כזו שהיא לא בדיוק יציבה, חשוב מאוד לוודא שבורות הכלונסאות יציבים ובקוטר מדויק. קידוח בנטונייט היא שיטת קידוח מעולה שיכולה להבטיח את יציבות הדפנות של הבורות שנחפרו והחדרת הכלונסאות בצורה בטוחה ונכונה גם בתנאי קרקע לא אידיאליים או מורכבים.

קבלן בנטונייט יכול להיות ההבדל בין פרויקט מוצלח ומקצועי לבין אסון.

מכונת קידוח

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »