חיפוש

מה היא הכשרתו של יועץ הקרינה?

קרינה קיימת בכל מקום ואנחנו נחשפים אליה ביומיום. עם זאת יש מקורות קרינה חזקים יותר שיש לבחון ולבדוק. לצורך העניין, קיימים יועצי קרינה, שהם אנשי מקצוע שאחראים לוודא שרמות הקרינה במקום העבודה והסביבה שלכם הן בטווח הגבולות התקין.

יועצי קרינה עובדים במגוון תעשיות, ביניהן מוסדות בריאות, תחנות כוח ומעבדות שונות. ההכשרה של יועצי קרינה היא קפדנית ביותר, ובמאמר זה נסקור עבורכם מה היא בדיוק כוללת.

 

לימודים אקדמאיים

קודם כל, יועצי קרינה זקוקים לתואר בתחום רלוונטי, כגון פיזיקה, הנדסה גרעינית וכדומה. את התארים האלה ניתן להשיג במוסדות לימוד שונים בארץ ובעולם. תואר ראשון הוא דרישת המינימום לכניסה לתפקיד, אך לרוב נדרש גם תואר שני ואף דוקטורט כדי להיות יועץ קרינה מומחה בארגונים השונים.

במהלך הלימודים האקדמאיים שלהם הסטודנטים לומדים על התכונות השונות של הקרינה, ההשפעות הביולוגיות של חשיפה לקרינה ועקרונות השונים של הגנה מפני סוגי הקרינה. כל הידע הזה הוא הכרחי לצורך מתן שירותים מקצועיים בתחום ייעוץ קרינה.

לימודים אקדמאיים

ניסיון מעשי

בנוסף לקורסים וההשכלה האקדמית שנדרשת מיועצי קרינה, הם צריכים גם לצבור ניסיון מעשי ופרקטי בתחום. דבר זה כרוך בדרך כלל בעבודה הקשורה לקרינה שאליה ניתן להיכנס ללא ניסיון קודם או בקורס ייעודי בתחום שמלמד על עקרונות המקצוע ומכשיר את העובדים.

במהלך תקופת עבודה ולימודים זו, היועצים העתידיים יפתחו הבנה מעמיקה של סוגי הקרינה, המקורות שלהם, השיטות שמשמשות לאיתור ומדידה של קרינה ועוד. הם ילמדו גם כיצד ניתן לבצע הערכות סיכונים ואיזה נהלי בטיחות קרינה מתאימים.

 

תעודת מקצוע

בכדי להפוך ליועץ קרינה מוסמך, אנשים יהיו חייבים לעבור סדרה של בחינות קפדניות המנוהלות על ידי ארגונים מקצועיים בתחום, וכל זה תחת המשרד להגנת הסביבה. בחינות אלו בודקות את הידע בנוגע לתקנות והנהלים הנוגעים לתחום הקרינה.

בנוסף, אנשים עשויים להידרש להפגין את כישוריהם הפרקטיים בתחום באמצעות סדרה של מבחנים מעשיים. לאחר כל אלה יועץ קרינה ייקבל תעודת מקצוע והוא יוכל להתחיל לעבוד בתחום, בין אם זה בארגון ומוסד מסויים ובין אם זה כעצמאי.

 

השתלמויות ועוד

לאחר ההסמכה, יועצי קרינה צריכים להמשיך להתעדכן בהתפתחויות האחרונות בתחום הקרינה באמצעות השתלמויות, קורסים ועוד. קיימים כנסים, סדנאות וסמינרים שונים שעוזרים לאנשים מהתחום להתעדכן בנוגע למגמות האחרונות בטכנולוגיה, שיטות עבודה מומלצות וכדומה.

 

לסיכומו של דבר

לסיכום, הכשרתו של יועץ קרינה כוללת בתוכה מספר שלבים, וזאת בכדי להבטיח שיועץ הקרינה יהיה מומחה בתחום ויוכל לעזור לארגונים ומוסדות שונים למזער את השפעת הקרינה עליהם. השכלה אקדמית, הכשרה מעשית ומבחן הסמכה הם חובה לצורך הפיכה ליועץ קרינה מוסמך. מדובר בקריירה מאתגרת אך מתגמלת עבור אלה שיש להם תשוקה למדע ומחויבות לביטחון ובריאות הציבור.

אימון קרינה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא