חיפוש

מה הם הקריטריונים להשגת מרשם עבור קנאביס רפואי?

השגת מרשם לשימוש בקנאביס רפואי זה תהליך שלם שצריך להבין אותו היטב לפני שנכנסים אליו. ישנה המון בירוקרטיה, ולא מספיק להרגיש שרוצים או שמגיע לנו בכדי להשיג את הרישיון המדובר. לכן, בואו ונתחיל מהבנת הבסיס של איך מתנהל התהליך ומה חשוב לדעת מבחינת סדר הפעולות והקריטריונים לקבלת המרשם.

 

על קנאביס רפואי

חומר הקנאביס מוגדר כסם עלפי פקודת הסמים המסוכנים, אך ישנן מחלות ומצבים מסוימים שעשויים לקבלת רישיון שימוש ב קנאביס רפואי בכדי להקל על מצבם. במקרים מסוימים ישנה זכאות להשתתפות במימון הקנאביס. קנאביס רפואי מגיע גם כתפרחת לעישון או אידוי, גם כשמן קנאביס, גם למאכל ובעוד דרכים שונות ומגוונות לצריכה.

 

אוכלוסיית היעד ותנאי הקבלה

את הרישיון לקנאביס רפואי מקבל מי שסובל ממחלות שמופיעות ברשימה של משרד הבריאות בנוגע לעניין זה. לדוגמא, אדם שעבר טיפולי כימותרפיה אנשים אם פוסט טראומה, פרקינסון, חולים סופניים, ועוד המון מחלות ומקרים שונים שנדרשים בכדי לקבל זכאות לצריכת קנאביס, ניתן גם להגיש בקשות רישיון למקרים חריגים שאינם רשומים ברשימה.

 

פנייה לגורמים הרלוונטיים

את הפנייה לקבלת הרישיון לשימוש בקנאביס רפואי, צריך לעשות דרך רופא במסגרת הרפואה הציבורית שהוסמך על ידי היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, או לחילופין לרופא במסגרת הרפואה הציבורית או הפרטית אשר מתמחה בתחום המחלה שבגינה ישנה המלצה לשימוש בקנאביס רפואי, והוא יעביר את הבקשה באופן מקוון.

 

שלבי התהליך

  • רישיון מרופא – בפנייה לרופא מוסמך ניתן להנפיק את הרישיון לשימוש בקנאביס, במידה והרופא מאשר את הטיפול הוא יוכל להנפיק את הרישיון במקום. הנפקדת הרישיון דרך רופאים מוסמכים עומדת על מאתיים שבעים ושמונה שקלים, מדובר בתשלום שנתי שצריך לחדש. גם מטופלים אונקולוגים במחלקה בבית החולים יוכלו לקבל רישיון בבתי החולים שניתן השירות.
  • בקשה מקוונת – ניתן להגיש בקשה דרך רופא מומחה בתחום המחלה בגינה ישנה המלצה לטיפול בקנאביס רפואי. הרופא ימלא ויגיש את הבקשה המקוונת אלי הצריך לצרף מסמכים מפורטים. לאחר מכן הבקשה תיבחן ותינתן לגביה החלטה, את התשובה והרישיון אם היא תאושר המטופל יקבל דרך הרופא המטפל.
  • אישור הבקשה – האישור ניתן עבור תקופה שעשויה להשתנות מסוג מחלה ומכל חולה. לאחר הנפקת הרישיון ניתן יהיה לרכוש את הקנאביס הרפואי בבתי המרקחת המורשים לכך.
  • חידוש – ניתן לחדש רישיון לשימוש בקנאביס רפואי ארבעים וחמישה ימים לפחות לאחר פקיעת תוקפו של הרישיון הקיים, ויש להגיש בקשה לחידוש דרך הרופא המומחה בתחום המחלה בגינה מומלץ הטיפול בקנאביס רפואי.

 

חשוב לדעת

אבחון מטופל באחת מהמחלות ברשימה של משרד הבריאות, אינו מזכה אוטומטית בצריכת קנאביס רפואי. חשוב להבין שמלבד עמידה בקריטריונים, יש בחינה קרובה עבור כל מקרה לגופו בכדי לקבל את הרישיון והמרשם לשימוש בקנאביס רפואי. השימוש בקנאביס עשוי להשפיע על המטופל בדרכים שונות, והכל חייב להיעשות בבקרה ובמודעות.

קנאביס רפואי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »