חיפוש

מה הסיבות לעליית צריכת המים המשותפת במבנים?

בכל בנין מגורים יש הוצאות שכלל הדיירים שותפים בתשלום עבורם. אחד התשלומים הוא עבור צריכת מים משותפת. מדובר על מים שמשמשים את האזורים הציבוריים במבנה; גינה, ניקיון וכדומה. גיליתם שהתרחשה עלייה תלולה בצריכת המים המשותפת? לא תמיד העלייה הזו התרחשה בגין שימוש מוגדל במים והשקיה מופרזת. במקרים רבים עלייה בצריכת המים המשותפת נובעת בגין נזילת מים סמויה. חשוב לגלות ולאתר את הנזילה הזו כדי לטפל בה ולמנוע בזבוז מים.

 

האם קיימת נזילת מים?

תמיד חשוב להיות ערניים לגבי כמויות המים שאתם נדרשים לשלם עליהם בחשבון המים. הסיבה ברורה – חשוב לעקוב אחרי הצריכה ולוודא כי היא סבירה והגיונית. אם אתם יודעים שהצריכה של המים עלתה, ברור שתגלו עליה בצריכה גם בחשבון המים. אך אם לא חלה עלייה ואתם כן מגלים פער כזה בחשבון – מתעוררת השאלה האם קיימת נזילת מים.

 

בירור לגבי הצריכה

אבל תמיד נכון לברר עוד לפני הבדיקה לגבי הנזילה, האם התרחש שינוי באופן הצריכה ובכמויות המים שמשתמשים בהם ברכוש המשותף. לעיתים בקיץ עולה תצרוכת המים משמעותית בגין השקיה מרובה של הצמחים. פעמים בתקופה של שיפוץ וחידוש הבניין עשויה להיות עלייה. נכון לברר מול עובדי הניקיון והגננים את הנושא כדי לבדוק אם אכן היה שימוש מוגדל במים בחודשים האחרונים.

 

נזילה – בדיקה אצל אנשי מקצוע

אם אין כל סיבה נראית לעין שמסבירה את העלייה התלולה בצריכת המים, הצעד הנכון יהיה לברר האם קיימת נזילה. אמנם במקרים רבים רטיבות היא הסימפטום הראשון לנזילה. אך לא תמיד זה חייב להיות כך. לא פעם קיימת נזילה סמויה שמשפיעה משמעותית על תצרוכת המים המשותפת, אך היא אינה נראית לעין ולא יוצרת רטיבות בולטת. במצב כזה איתור הנזילה יוכל להתרחש רק באמצעות חברה שמציעה שירותי איתור נזילות.

 

כיצד מאתרים נזילות מים סמויות במבנה?

כדי לגלות מה עומד מאחורי העלייה בצריכת המים יש לבצע בדיקה של כמה מרכיבים. כיוון שעשויות להיות מספר סיבות לעלייה בחשבון המים.

  • נזילה בצנרת הבניין שמתרחשת במקום תת קרקעי.
  • תקלה במונה של שעון המים המשותף.
  • גניבת מים.

גילוי נזילות מים על ידי מומחים יכלול את הרכיבים הללו על מנת לאתר מה גורם לצריכה המוגברת של המים. כמובן שבמהלך הבדיקות יעשו שימוש באמצעים מקצועיים על מנת לאתר את הנזילה. בין היתר משתמשים במצלמה טרמית כדי לגלות אם קיימת לחות מסוימת בקירות הבניין, בסיב אופטי או בגז כדי לבדוק האם הצנרת של הבניין שלמה ועוד.

 

לסיכום

אם אתם מגלים שבסעיף הצריכה המשותפת אתם משלמים סכומים גבוהים ממה שהייתם רגילים, חשוב לערוך בדיקה יסודית ומקצועית לגבי העניין. בין היתר יהיה עליכם לבצע גילוי נזילות מים על ידי חברה מקצועית כדי לבדוק לאן בורחים המים שאתם משלמים עליהם.

שלולית

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »