חיפוש

מה כרוך בהקמת חברה?

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט לפתוח חברה. אולי הוא חשב על זה תקופה ארוכה, אולי זו החלטה אמיצה שפשוט באה מעכשיו לעכשיו – זה לא כל כך משנה. השאלה שנשאלת היא איך עושים את זה והכי חשוב, איך עושים זאת נכון.

להקים חברה מאפס זה לא עסק כל כך פשוט וכדאי לקבל ייעוץ וליווי מאנשים מנוסים בתחום. אז למידע נוסף בקרו באתרו של רו"ח אדגר אגייב, אחרי שקראתם את הכתבה הבאה.

 

 איך מקימים עסק חדש?

אז בשעה טובה החלטתם שאתם רוצים להפסיק להיות עצמאיים ולהקים חברה בע"מ – חברה בערבון מוגבל. מדובר בחברה שיכולה להיות בבעלות אדם אחד או בבעלות מספר אנשים, עם אחוזים שמשפיעים על יכולת ההחלטה שלהם בענייני החברה.

אם חשבתם שמדובר בתהליך פשוט של הקמת חברה – תחשבו פעם נוספת, שכן התהליך כולל המון פרטים קטנים שצריך לדאוג להם על מנת שהחברה שהקמתם תהיה חברה מבחינה חוקית.

 

 היתרונות בהקמת חברה

נתחיל מלמנות את היתרונות הבולטים שיש לחברה שמוקמת – לרוב החברה תקבל הקלות מס משמעותיות, דבר שהוא שיקול משמעותי בתקופת זמן בה אנו חיים. בנוסף, אם החברה נקלעת לצרות ונכנסת לחובות שאותם היא צריכה להחזיר – הכסף שצריך להחזיר לא יהיה הכסף הפרטי של הבעלים.

ולסיכום, צריך לשים דגש על כך שלקוחות מחפשים מקומות שיהיו אמינים מבחינתם וברגע שמדובר בחברה רשומה ולא רק באדם עצמאי – מדובר בדיוק במקום שכזה.

 

 מה התהליך של הקמת חברה?

נכון שלהחליט להקים חברה זהו צעד ראשון גדול, אל כמובן אין זה מספיק. יש צורך לתת שם לחברה ולכתוב את התוכנית העסקית שלה – על מנת לדעת מהם היעדים העסקיים והפיננסיים שאליהם תרצו להגיע עם חברה שהקמתם. בנוסף יש צורך לבנות תקנון, שבו תפרטו מה אופי של החברה, מאיפה ההון שלה וגם תוסיפו את מה שעשיתם בתוכנית העסקית – המטרות והיעדים שלכם.

 

 ומה הצעד הבא?

יש צורך לרשום את החברה שהקמתם ברשם החברות. בראש ובראשונה נספר לכם, שישנו צורך לשלם אגרת רישום ובנוסף, תתבקשו להגיש מסמכים רבים ומאוד מגוונים על מנת לבצע את אותו הרישום המיוחל. איך עושים זאת בהצלחה? כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום ומומלץ מאוד לעשות זאת בטרם הגשתם מסמכים לרשם החברות וגיליתם שחסרים לכם המון פרטים.

 

 ומה עם מס הכנסה?

אחד הדברים שכל חברה כזו מחויבת בהם, זה גם לנהל ספר חשבונות מיוחד וגם להיות רשומה במס הכנסה, ביטוח לאומי ושאר הרשויות הרלוונטיות. בנוסף, לכל חברה יש ח.פ ומקבלים אותו בעקבות ההרשמה ברשויות המס.

 

 לסיכום

האם יש דרך לעשות זאת לבד מבלי להסתבך, מבלי להחסיר מסמכים חשובים להקמה ולרישום ומבלי לבזבז זמן יקר בכל הבירוקרטיה? כן, אם נעזרים באנשים מנוסים באמת הכל אפשרי.

חֶברָה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא