חיפוש

מה מגדיר גידול הידרופוני?

גידול הידרופוני עלול להישמע כמו עניין מסובך, אל בפועל מדובר בעסק הרבה יותר פשוט ממה שהוא נשמע. אם גם אתם רוצים לשמוע על היתרונות הבולטים של גידול הידרופוני, דעו כי ניתן לבצע את כל הליך הגידול ממש אצלכם בבית! רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

אז מה זה בעצם גידול הידרופוני?

גידול הידרופוני הינו תחביב שתופס תאוצה בשנים האחרונות. אחד היתרונות המרכזיים בגידול הידרופוני הוא העובדה שהוא דורש מינימום מאמץ. למרות הרושם המוטעה שגידול הידרופוני עלול ליצור באופן שמצייר אותו כ"יוקרתי" עבור מגדלים מתחילים שלא רוצים להתעסק עם נושאים מסובכים כמו מערכות פחמן דו חמצני או מערכות גידול הדורשות למידה לפני, מערכת גידול הידרופוני הינו עסק הרבה יותר פשוט ממה שהוא נדמה.

הִידרוֹפוֹנִיקָה

אז איך מתחילים עם גידול הידרופוני?

ראשית נאמר כי לפני תחילת התהליך מאוד מומלץ להתייעץ עם חנויות מתמחות בתחום הגידול ההידרופוני על מנת להבטיח תוצאה אופטימלית hydroshop.co.il. חשוב מאוד להיות מודעים לכך שקיימים שלושה סוגי גידול הידרופוני שמתאימים למי שמתחילים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום.

 

"חוות מים" – WaterFarm

מערכת זו הינה אוטומטית שמורכבת מעציץ אחד גדול שבתוכו נמצאים גג 2 צמחים. היתרון במערכת זו הוא העובדה שהיא יכולה לאפשר גידול בצורה אוטומטית אך עם בקרה בסיסית בלבד. כל צמח בתוך העציץ יושב בתוך טבעת תומכת היוצרת מנגנון של עציץ בתוך עציץ כך שכל צמח מקבל מצע הידרופוני המשמש את הצמח לצמיחה מואצת.

כל מה שנדרש מהמגדל הוא להוסיף לתוך המערכת ההידרופונית כל 10 ימים מי השקיה שעברו דישון. באופן זה המים נכנסים לסירקולציה הפנימית של המערכת שיצרתם והיא משתמשת בהם על מנת לדשן את הצמח בצורה האופטימלית.

 

מערכת גידול הידרופוני המבוססת על דליים

מערכת זו מכונה DWC ומזכירה במבנה שלה את ה-WaterFarm אך מורבת מיחידות קטנות יותר שבהן כל צמח גדל בתוך דלי או עציץ משלו. כל דלי פועל בעיקרון דומה לזה של חוות המים כך שהוא יוצר מערכת שמלאה כולה במצע גידול דירופוני שמאפשר צמיחה מקסימלית בתוך הגבולות.

ההבדל בין מערכת זו לחוות המים הוא העובדה שכאן הצמח יושב בתוך כוס או כלי שמחליף את הטבעת של המערכת של חוות המים ונותן לצמח את הבסיס להתייצב עליו. כאן יש לצמח יסוד קבוע ולא גורם מגביל של הצמיחה מסביבו.

מערכת גדלה

מגש הצפה עם עציצי בד

מדובר באופציה הפשוטה ביותר המשלבת עציצי בד (המאפשרים זליגה של מים והשקיה מכל כיווני הצמח) יחד עם מגש הצפה שיוצרים ביחד מערכת המאפשרת מצב שבו לא צריך להשקות את העציצים באופן פרטני אלא ההשקיה מתבצעת דרך המגש עצמו.

 

לסיכום,

אם חששתם עד עכשיו להכנס לעולם הגידול ההידרופוני, מקווים שהצלחנו לעשות לכם קצת סדר ולהבטיח שמדובר בהליך פשוט וקל לכל מי שרוצה להתחיל.

גידול הידרופוני

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא