חיפוש

מה מרכיב את עלות הגירושין?

גירושין הם לא עסק זול כלל. הבחירה בפירוק החבילה מביאה עימה קשיים רבים, ודורשת מבני הזוג לשעבר להתאקלם לאורח חיים חדש שאינם רגילים אליו. בנוסף לקשיים האישיים אשר מגיעים בתקופת הגירושים, מגיעה גם העלות הכבדה שההליך דורש. אז כמה כל זה יעלה לנו? ועל מה? 

העלות הכוללת של גירושין נעה בין סכומים שונים אשר בשיאם יכולים להגיע גם למאות אלפי שקלים. העלות משתנה כמובן בהתאם לאופי הגירושין וכיצד הם מתנהלים בין בני הזוג אך הכלל אשר נכון לגבי כמעט כל המקרים הוא שככל שהגירושין מתנהלים בצורה הבוגרת ביותר בשיח והסכמות בין בני הזוג כך עלות ההליך פוחתת. ובכל זאת, הנה הגורמים המרכזיים אשר תפגשו במהלך ההליך ועלותם:

 

תשלום אגרה בבית דין –

עלות פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה משתנה בהתאם להליך המתקיים בבית הדין. העלות המינימלית היא 251 ₪ לכל אחד כאגרה לבית הדין. בנוסף ידרשו כל אחד  מבני הזוג לשלם 251 ₪ על מנת לקבל תעודת גירושין.

הליך גישור –

הליך גישור מתבצע על מנת לעזור לבני הזוג להגיע להסכמות בנוגע לאופי מערכת היחסים שלהם בתקופה שלאחר הגירושין ובהקשר גידול הילדים או חלקות נכסים. הליך הגישור מתבצע באופן פרטי ועל כן המחירים משתנים בהתאם לדרישת המטווח ובהתאם לאופי ואורך הטיווח אך הם נעים לרוב בין 2,500 ל- 9,000 ₪. כמובן שניתן להגיע להסכמות גם מבעוד מועד באופן עצמי דבר אשר יקצר את אורך הליך הגישור ויצמצם את ההוצאות.

הכנת הסכם הגירושין –

הסכם הגירושין נכתב ע"י עורך דין העוסק בתחום וכיום הסכם זה נחשב לדרך הטובה ביותר לסיים את הנישואין בפן המשפטי. בהסכם מפורט כיצד יחיו בני הזוג את חייהם בתקופה שלאחר הנישואין בהקשרים שונים כמו חלוקת רכוש ונכסים, משמורת ילדים, מזונות ועוד. מדובר במסמך משפטי אשר בכתיבתו יש לענות על חוקים משפטיים הנוגעים לאופי כתיבת מסמך זה וכתיבתו דורשת עבודה רבה. עלות כתיבת מסמך זה נעה  בין 6,000 ל-15,000 ₪.

 

ייצוג משפטי בתביעת גירושין –

במידה ואין הסכמות בין בני הזוג בנוגע לחלוקת נכסיהם או ניהול חייהם הנפרדים, הנושא יועבר לדיון בבית הדין ובו יציג כל אחד ואחת מבני הזוג את עמדותיהם בנוגע לחלוקה. הייצוג בבית המשפט מתבצע באמצעות עורכי דין אשר עלות שכירתם נעה בין עשרות אלפי שקלים ולעיתים עד ל150,000 ₪.  חשוב לזכור כי ניהול הליך מסוג זה דורש זמן רב והגעה לבית הדין לעיתים קרובות, מה שעלול לגרור היעדרויות מעבודה או הפסדים כלכליים בתחומים שונים.

סיכום

אין ספק כי הליך גירושין מכל סוג שהוא יגרור עימו הוצאות כלכליות אך עם זאת חשוב לזכור כי יש דרך לצמצם בכמות ההוצאות באמצעות הגעה עצמאית להסכמות בין המתגרשים, דבר אשר יכול למנוע ניהול הליך משפטי ארוך, מסורבל ויקר אשר יפגע גם במערכת היחסית בין ההורים וכמו כן, בילדים.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »