חיפוש

4 טיפים למעסיקים – מה עושים עם תלונות הטרדה מינית?

בשנים האחרונות ישנה עלייה ניכרת במספר התלונות על הטרדה מינית שאירעה במקום העבודה. מידע שהגיע לאוזנינו, גרם לנו להבין שמתלוננות רבות מעידות שהמעסיקים לא ידעו איך להתנהל עם הסיטואציה המורכבת. לכן, החלטנו להעלות לרשת מדריך שיציג 4 טיפים שיאפשרו לצאת מהקיפאון ולהתמודד עם התרחיש על הצד הטוב ביותר. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתדעו איך להתמודד עם תלונות עתידיות על הטרדה מינית במקום העבודה.

 

טיפ מספר 1 – תכירו בהגדרה של הטרדה מינית

מסתבר שיש לא מעט מקרים של הטרדות מיניות בעבודה שלא מטופלות באופן הולם, מכיוון שהמעסיקים לא רואים בתרחיש כהטרדה. לכן, חשוב שתכירו מקרוב בהגדרה המשפטית של הטרדה מינית. כך תוכלו להבין אם מדובר בפגיעה של ממש או לא. נסביר שהטרדה עשויה לבוא לידי ביטוי ב – 2 דרכים:

  • מילולי
  • פיזי

הטרדה מינית שמתקיימת באופן מילולי, עשויה להתרחש לאחר שעובד מדבר באופן מיני כלפי עובדת שאינה מעוניינת בדבר. הטרדה שמתקיימת באופן פיזי מתבטאת בפגיעה גופנית שעשויה לכלול ליטוף, מעשים מגונים ואף אונס.

 

טיפ מספר 2 – תתייעצו עם גורם מקצועי בהקדם

העובדת שלכם התלוננה על פגיעה מינית שעברה במקום העבודה? אם כך, עליכם לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ דיסקרטי בתיקי עבירות מין. שכן, אי טיפול במקרה עשוי להשפיע לא רק על העובדת, אלא גם עליכם, המעסיקים. נמליץ לפנות תחילה לעורך דין פלילי שבקיא בכל הנוגע לעבירות מין. שכן, הוא יכול לבדוק אם המקרה שאירע נחשב להטרדה מינית על פי החוק. במידה וכן, הוא יוכל ללוות את העובדת, כדי שהיא תקבל את הפיצויים המגיעים לה.

 

טיפ מספר 3 – תבדקו אפשרות להשעיית העובד התוקף

עליכם לבדוק אפשרות להשעיית העובד שתקף מינית במידה ויתגלה שאכן אירעה פגיעה מצידו. שכן, כך תוכלו למנוע את חזרת המקרה בקרב עובדות נוספות. ראוי לציין שהליך זה צריך להתבצע תוך קבלת ייעוץ מקצועי מצד עורך הדין שהוצג לעיל. שכן, אתם רוצים להיות בטוחים בכך שההשעיה תתבצע בהתאם לקבוע בחוק.

 

טיפ מספר 4 – תשוחחו עם עובדי המשרד

 

הטיפ האחרון שיוצג כעת צריך להתבצע לאחר שיתגלה שאכן אירעה פגיעה מינית במשרד. ההמלצה היא לרכז את כל עובדי המשרד בחלל סגור (לדוגמא, חדר הישיבות), כדי ליידע אותם אודות המקרה שאירע. חשוב לעשות זאת, כדי לאפשר לנוכחים במקום להתלונן במידה והם חוו גם כן פגיעה.

 

השורה התחתונה – אין מקום להטרדות מינית במשרדים

עד כאן 4 הטיפים שחשוב להכיר וליישם, כדי להתמודד נכון עם תלונות על הטרדה מינית שאירעה במשרד. בשלב זה אתם יודעים מה עליכם לעשות וממה חשוב להימנע, כך שנותר לכם רק ליישם את הנכתב לעיל ולשמור על משרדכם נקי מעבירות מין.

הטרדה מינית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »