חיפוש

מה תפקידו של יועץ גריאטרי

כולנו, במקודם או במאוחר, נמצא את עצמנו במשרדו של יועץ גריאטרי ואפילו אם אנחנו עדיין רחוקים מאוד מהגיל שבו נזדקק למומחה מהסוג הזה. אולי כבר עכשיו אחד מבני המשפחה שלכם זקוק למומחה מהסוג הזה ואתם נמצאים בפני שאלה רצינית – איך בוחרים יעוץ גריאטרי.

על מנת שתגיעו למועד הפגישה מוכנים ועל מנת שתוכלו להבין מה בדיוק תפקידו של יועץ גריאטרי, פנינו אל מלי שטילמן יועצת גריאטרית, שתסביר לנו מעט על תפקידה.

 

יועץ גריאטרי – מה זה?

יועץ גריאטרי מתעסק באוכלוסיה מבוגרת – גיל 65 ומעלה. לרוב מדובר בגילאים שבהם האנשים מתחילים לחוות שינויים משמעותיים ורציניים מבחינת אורח החיים שלהם וכאן בדיוק נכנס לתמונה יועץ גריאטרי.

 

מה בדיוק יועץ גריאטרי עושה?

יועץ גריאטרי עוקב בעצם אחרי כל ההיבטים בתפקודו של אדם מבוגר – בין אם מדובר בהיבט פיזי או קוגניטיבי, על מנת לזהות שינויים קטנים כגדולים ולהפנות את האדם לטיפול מוקדם. בנוסף, יועץ גריאטרי גם נותן ייעוץ בכל מה שקשור לתחום בתי האבות ולהליכים הבירוקרטיים הקשורים לתחום ועוזר בהבנה מהן הזכויות של האוכלוסיה המבוגרת.

 

מה בדיוק תפקידו בתחום בתי האבות?

לאור העובדה שקיימים עשרות, אם לא מאות, בתי אבות ברחבי הארץ ולא כולם הם בעלי הגדרה דומה או אותם השירותים – יועץ גריאטרי עוזר להבין מה הצרכים של הקשיש ועוזר בהתאמת בית אבות לאותם הצרכים. אם להיות ספציפיים יותר – אוכלוסיית הגיל השלישית היא לא הומוגנית, ישנם קשישים סיעודיים וישנם קשישים עם בעיות נפשיות כאלה ואחרות ויש צורך למצוא להם את השירותים שלהם הם זקוקים.

 

גם בתחום הבירוקרטי?

גם בתחום הבירוקרטי. קשישים המוגדרים כסיעודיים או כתשושי נפש, הם בעלי זכויות מורחבות בתחום בתי האבות, אבל נדרשת הבנה והסברה על מנת שהם יוכלו לממש את הזכויות הללו.

 

מתי הכי נכון לפנות אל יועץ גריאטרי?

ההמלצה היא לא לחכות לרגע שבו תזדקקו לעזרה בתחום בתי האבות, אלא בהגיעו של האדם לגיל המוגדר כגיל שלישי – שכן, כפי שציינו, יועץ גריאטרי מטפל לא רק בהליכים בירוקרטיים, אלא מטפל בכל ההיבטים בחייו של אדם קשיש.

 

ולסיום – החשיבות של פנייה ליועץ גריאטרי

בתור התחלה, נחדד את הנקודה שבה ישנה חשיבותה גדולה בפנייה אל יועץ גריאטרי שיש לו הניסיון והוותק הדרושים בטיפול בכל מה שקשור לחייהם של הקשישים. יועץ גריאטרי צריך לדעת לאבחן מצבים מסוימים שלאו דווקא בולטים ישר לעין וכמובן שיש צורך במספיק ניסיון על מנת לעשות זאת.

בנוסף, ניווט בתוך הבירוקרטיה הרבה הקשורה לתחום בתי אבות, זהו עוד תחום שמצריך ניסיון וותק רבים. ונסיים בכך שנאמר, שפנייה אל יועץ גריאטרי תקל הן על הקשיש והן על בני משפחתו, בכל מה שקשור לפתרון בעיות המאפיינות את הגיל השלישי.

גֵרִיאַטרִי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »