חיפוש

מחפשים לרכוש דירה בדרום? שמאי מקרקעין יהפוך את המשימה לפשוטה

רבים מרוכשי הדירות ישכרו את שירותיו של שמאי המקרקעין רק לאחר שביצעו רכישה של נכס, אך אחת הפועלות הראשונות שעליכם לעשות לקראת רכישת נכס היא לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין. כפי שלוקחים רכב לבדיקה במוסך לפני הרכישה כך צריך ששמאי יבדוק את הנכס שלכם מבחינת מצבו הפיזי ומצבו המשפטי, תופתעו לגלות כמה מסתתר מתחת לפני השטח ועד כמה עבודתו של השמאי חשובה ואף יכולה להשפיע על היתכנותה, על כך נרחיב במאמר.

 

אז מיהו שמאי מקרקעין?

תפקידו של שמאי מקרקעין מורשה בביצוע עסקאות נדל"ן הוא מאוד חשוב ומקווה שירות משלים לעורך הדין בזכות אותן הערכות שהוא מבצע בנכס. לשמאי המקרקעין הידע והמקורות לקבוע את שווי הנכס ולהציף בעיות קיימות ועתידיות היכולות להשפיע על שווי הנכס ואף לעתים להוביל לביטול העסקה. בלא מעט מקרים ישנן דירות הנראות מאוד אטרקטיביות אך מתחת לפני השטח מתגלות בעיות משפטיות רבות בנוגע לבעלות הכנס, ליקויים, שעבודים, בנייה בלתי חוקית וכו'.

 

מדוע אנו זקוקים לשירותיו של שמאי המקרקעין לפני רכישת הנכס?

שירותיו של שמאי המקרקעין יידרשו בעת קנייה או מכירה של נכס, וזאת בכדי לבדוק את ההיתכנות הכלכלית של אותו פרויקט נדל"ני כמו במצבים של פרויקטים בתחום התחדשות עירונית. לעתים שמאי המקרקעין גם מספק חוות דעת משפטית בבית המשפט כאשר את המידע והמקורות שלו הוא שואב ממאגר לשכת רישום ומקרקעין ומארכיון מחלקת ההנדסה של העירייה. את המידע שברשותו השמאי משקלל וכך אנו מקבלים את השווי האמיתי של הנכס ומכך להסיק האם יש טעם בעסקה או לא.

 

ממה מורכבת עסקת נדל"ן?

עסקאות נדל"ן מורכבות ממספר שלבים ומחישוב כמה פרמטרים, השלב הראשון כמובן הוא חיפוש הנכס ובשאיפה להגיע עד למועד האחרון שהוא חתימת הסכם ולקיחת משכנתא. כאשר חותמים על הסכם רוכשים מול מוכרים ישנם סעיפים רבים המתייחסים לשלל קריטריונים הן בפן המשפטי והן בפן התכנוני של הנכס. אחד מהסעיפים החשובים באותם הסכמים הוא הצהרת הקונה ובו מצוין כי ניתנת לו האפשרות לבדוק מהו מצבו המשפטי של הנכס ומהם הרישומים של הדירה.

במידה ותבצעו עסקה ללא שמאי מקרקעין לא יהיה אשרי לבצע את כל הבדיקות או אפילו להשלים את חלקן, השמאי הוא בעל המקצוע המבקר בנכס ובודק את התאמתו להיתר הבניה זהו שלב חשוב מאוד כיוון שללא הבדיקה הזו יכול אדם לרכוש נכס עם חריגות בנייה וזאת מבלי לדעת אפילו. בדיקות זיהוי משפטי בודקות את ההתאמה לתשריט הקיים וכמובן שנבדקים מסמכים רבים ונוספים המאמתים את מצב הנכס אל מול הרישומים.

 

לסיכום

תפקיד השמאי הוא קריטי בזמן ביצוע עסקת נדל"ן אשר בלעדיו תוכלו לבצע עסקאות בלי ידע מלא על הנכס, במידה ואתם מחפשים לבצע עסקה באזור הדרום אנו נשמח להפנות אתכם אל שמאי מקרקעין באשדוד שיוכל לבצע את הבדיקות הרלוונטיות.

דירה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נדלן
3 טיפים לבחירת עו"ד מקרקעין

  בכל רכישה או מכירה של נכס, צריך להיעזר בעורך דין מקרקעין שילווה אתכם בתהליך. בכל הקשור לרישום זכויות, ירושה, פתרון סכסוכים על נכסים שונים,

קרא עוד »