חיפוש

מי זכאי לקבלת שמן קנאביס רפואי?

בשנים האחרונות חלה עלייה בשימוש הרפואי בקנאביס במדינות רבות בעולם, כולל במדינת ישראל. במקביל חלה התקדמות משמעותית במחקר המדעי על צמח הקנאביס והמערכת האנדוקנבינואידית, שהוכיח כי הוא מכיל תרכובות בעלות השפעות רפואיות מועילות על מגוון תסמינים ומצבים.

קנאביס נחשב ל"תרופה נרקוטית" כהגדרת החוק, אך רשויות רפואיות רבות ברחבי העולם מכירות בכך שלקנאביס יש גם יישומים רפואיים פוטנציאליים שעשויים להועיל לחולים עם התוויות ספציפיות. השימוש בקנאביס למטרות רפואיות הוא תחום דינמי ומתפתח; והרגולציה שלו לשימוש רפואי נותרה תהליך מתמשך במדינות רבות ברחבי העולם.

 

החוק בישראל

בישראל, קנאביס מותר רק לשימוש רפואי מועט בלבד. עם זאת, במהלך השנים גוברת ההכרה בסגולותיו הרפואיות של הצמח ובהשפעתו החיובית על המטופלים, ולכן השימוש בו מותר למטרות רפואיות על פי קריטריונים מוגדרים מראש של משרד הבריאות. החוק בישראל מתייחס לצמחי קנאביס בעלי יותר מאחוז של החומר הפעיל THC, אך אינו מגביל את מה שאתם יכולים לרכוש באמצעות חנות סיבידי.

החוק בישראל

אבחון מתאים ועמידה בתנאי הסף

רשימת ההתוויות הטיפוליות המאושרות לרישיון ניתנת בנוהל משרד הבריאות 106. ראשית יש לבדוק האם מצבכם הרפואי מופיע ברשימה זו. התחומים הרפואיים הכלולים הם כדלקמן:
1) אונקולוגי – סרטן

2) נוירולוגי – פרקינסון, תסמונת טורט, טרשת נפוצה, אפילפסיה: מבוגרים וקטינים.

3) טיפול בכאב – כאב נוירופתי.

4) מחלות זיהומיות – איידס.

5) גסטרואנטרולוגי – מחלות קרוהן, קוליטיס.

6) פסיכיאטרי – PTSD (הפרעת דחק פוסט טראומטית).

7) טיפול פליאטיבי – חולים סופניים

שימו לב כי ישנם מקרים חריגים בהם ניתן לאשר שימוש בקנאביס רפואי לאנשים הסובלים ממצבים אחרים, בעקבות בקשה להיתר מיוחד כמפורט בנוהל 106. לאחר שמצאתם אינדיקציה מתאימה ברשימה, עליכם לבדוק האם אתם עומדים בקריטריונים שהוגדרו לאינדיקציה זו.

 

הקריטריונים

הקריטריונים נוגעים בעיקר לדרישה למצות תחילה את כל התרופות הקונבנציונליות. אם יש לכם חיווי מתאים + אתם עומדים בתנאי הסף, מעולה! בשלב זה מומלץ לפנות לייעוץ רפואי מומחה בתחום הרלוונטי. הרופא יכול לבחון אתכם ולקבוע באופן מקצועי האם קנאביס רפואי מתאים לכם, ולאחר מכן תוכלו להמשיך לשלב הבא.

 

הגשת בקשה להיתר להחזיק ולהשתמש בקנאביס רפואי

ניתן למצוא באתר משרד הבריאות מידע על הגשת בקשה להיתר להחזיק ושימוש בקנאביס רפואי למטרות רפואיות, ובקשה לביצוע שינויים בטיפול (שינוי במינון או במוצר). ניתן לפנות באמצעות מומחה המורשה להנפיק את ההיתר באופן מיידי או באמצעות מומחה אשר חייב לפנות בשמכם ליחידה לקנאביס רפואי.

תוך כדי שימוש בכל הטפסים והאישורים השונים הדרושים לטיפול בפנייתכם. על מנת להגיש את הבקשה לרכישת מוצרי קנאביס כגון, פרחים, שמן קנאביס רפואי ועוד.

 

לסיכום

ישנן חוקים ברורים המתייחסים למי יכול להשיג אישור להחזקה ורכישה של קנאביס רפואי. אנו ממליצים לחפש באתר "כל זכות", ולהתייעץ עם הרופאה המשפחתי שלכם לקבלת מידע שרלוונטי למצב הרפואי שלכם.

מי זכאי לקבלת שמן קנאביס רפואי?

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא