חיפוש

מי מוסמך לבצע בדיקת פוליגרף?

מתעניינים בבדיקות פוליגרף אבל לא יודעים מספיק בנושא? המשיכו לקרוא כדי ללמוד כל מה שצריך לדעת.

 

מה זה בדיקת פוליגרף?

פוליגרף הוא מונח המשמש לתיאור מכשיר המודד ומתעד במקביל פעילויות פיזיולוגיות או פעילות אלקטרו-פיזיולוגית. נתונים אלה כוללים את לחץ הדם של האדם, קצב הלב, קצב הנשימה ומוליכות העור (זיעה). המכשיר משמש למעשה כדי לתעד את תגובת הגוף של האדם לפחד להיתפס כעת שקר.

התיאוריה העומדת מאחורי בדיקת פוליגרף מבוססת על ההנחה כי הפעילות הפיזיולוגית בגוף האדם גוברת כאשר אדם משקר והפוליגרף משמש לאיתור ההטעיה הזו. בדיקת פוליגרף במקום העבודה היא דבר שנוי מחלוקת בימינו\ מכיוון שקבילות ואמינות תוצאותיה נותרו לא ברורות. עם זאת, בודקי פוליגרף התקבלו במקרים מסוימים כעדים מומחים בתיקים משפטיים. בודקי פוליגרף נקראים בדרך כלל להעיד על אופן ניהול הבדיקה, ההכשרה שלהם, סוג הבדיקה בה נעשה שימוש והשאלות שנשאלו.

 

השכלה והכשרה של בודקי פוליגרף

על מנת להיות בודק פוליגרף מוסמך יש לעבור לימודי תעודה מתאימים. ישנם מגוון גופים בארץ שמעניקים הכשרה זו. מטרת הלימודים היא הקניית כלים וידע מעשי ועיוני רלוונטי עבור התפקיד. הסטודנטים יכירו את מכשיר הפוליגרף, ילמדו כיצד לתפעל אותו, יתרגלו את התשאול וילמדו טכניקות מיוחדות המשמשות במהלך הבדיקה.

הקורס מתאים לאנשים שכבר עברו לימודים אקדמיים, לרוב בתחומי קרימינולוגיה, מדעי ההתנהגות או פסיכולוגיה, ורוצים להתעסק בתחום הפוליגרף עבור חברה פרטית, משרד ממשלתי, סוכנות ביטחון וכו'.

על מנת להיות בודק פוליגרף יש להראות אמות מוסר גבוהות, להוכיח כי אתה בעל יחסי אנוש טובים ולהפגין יכולות ניתוח איכותיות. היכולות הללו נבחנות בעת שלבי המיון השונים ללימודים.

 

בודק פוליגרף מוסמך – התפקיד עצמו

בודקי פוליגרף מוסמכים עוברים הכשרה שמאפשרת להם לערוך בדיקת פוליגרף שיהיו קבילות במקרים מסוימים. חלק ממשימות התפקיד הן:

  1. הכנת נבדקים לבדיקה.
  2. עריכת בדיקת הפוליגרף.
  3. הכנת דו"חות כתובים בסיום כל בדיקה.
  4. עבודה בצמוד לחוקרים.
  5. הכשרה נוספת ככל שהיא נדרשת.

 

בודקי פוליגרף מכינים דו"חות על תוצאות בדיקותיהם ומגישים אותם לממונים עליהם או ללקוחותיהם. בהתאם להיקף התשאול, התהליך יכול לארוך מספר שעות. חלק גדול מהתפקיד כולל תקשורת יעילה והתמודדות אישית הדוקה עם אנשים, שרבים מהם עצבניים מהבדיקה.

 

איפה עושים בדיקת פוליגרף?

ישנם מגוון מכוני פוליגרף ברחבי הארץ שניתן לבחור מתוכם. אנו ממליצים על מכון פוליגרף אמינות, זהו מכון בעל ניסיון רב שעוסק כבר שנים רבות בתחום. כמובן שכל בודקי הפוליגרף במכון הם מוסמכים ועוברים הכשרה באופן תדיר.

מכון אמינות מציע מגוון של בדיקות למטרות שונות, כמו בדיקה בנושא יחסי אישות ודיני משפחה, בדיקה למועמדים לעבודה, בדיקת תקופתית עבור מקום עבודה, בדיקה למתן חוות דעת מומחה לנושאים משפטיים ועוד.

 

גראף

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא