חיפוש

מי צריך להגיש דוח שנתי למס הכנסה?

רבים נוטים לחשוב שחובת הדיווח על דוח שנתי קשורה רק לעצמאים וחברות בלבד, אך לא כך הדבר.

יש מקרים שבהם גם שכירים צריכים להגיש דוחות שנתיים ולהצהיר על ההכנסות וההוצאות שלהם.

זה יכול להישמע מסובך אבל אחרי שתקראו את המאמר הזה, אני בטוחה שתבינו קצת יותר.

 

מה זה דוח שנתי למס הכנסה?

מס הכנסה הוא תשלום חובה כחוק במדינה כחלק מהמיסים שאנחנו נדרשים לשלם. בעזרת דוח שנתי שמצהיר על גובה ההכנסות וההוצאות של פרטיים או גופים במדינה, ניתן לחשב את סכום התשלום המדויק על פי כל הצהרה שמתקבלת על ידינו. יש המון סיבות למילוי דוח שנתי שמשרתות גם אותנו, האזרחים.

 

מה הסיבות להגשת דוח שנתי למס הכנסה?

למרות שמס הכנסה מחושב באופן שנתי ואת הדיווח עושים כל סוף שנה, בפועל, הגבייה על מס נעשית באופן חודשי, ולכן עשויות להיות טעויות בחישוב ואי התאמות בין המס ששולם לבין המס שהיה צריך לשלם או לא לשלם בפועל. על כן, דוח שנתי למס הכנסה יכול לזכות את המצהיר על הדוח בהחזרי מס שנוכה כתוצאה מחישוב לא נכון שגרר גבייה לא מדויקת.

 

מי צריך להגיש דוח שנתי למס הכנסה?

כל תושב ישראל מגיל 18, עובד זר שהייתה לו הכנסה במדינה אך טוען שהוא לא תושב ישראל אך שהה בשנת המס 30 ימים או יותר או כל אחד שפקיד השומה דרש ממנו להגיש דוח אפילו שהוא לא חייב. כמו כן, עסקים ועצמאיים, שכירים בעלי הכנסה נוספת שלא נוכה ממנה מס, ובעצם כל מי שחייב להגיש דוח לשנת המס הקודמת ולהצהיר על הכנסותיו כחוק.

 

מה קורה כשלא מגישים דוח בזמן?

דוחות צריכים להיות מוגשים עד סוף שנה (31.1) אי הגשת דוח במועד המתאים או איחור בהגשת הדוח ללא כל דיווח מראש לפקיד השומה יגרור קנסות או הגשה של כתב אישום לבית המשפט, שכן הדבר נחשב לעבירה על פי החוק שיכולה להסתיים במאסר של שנה או קנס או שני העונשים יחד.

כדי להגיש את הדוח כמה ימים מראש, כדי גם להימנע מטעויות שעלולות להיגרם כתוצאה מלחץ בגלל אי עמידה בזמנים.

 

אז מי חייב להגיש דוח שנתי למס הכנסה ולמה זה כל כך חשוב?

כל תושב ישראל מגיל 18 או תושב שהייתה לו הכנסה מהמדינה, וצריך לעבור תחת בקרה של מס ההכנסה על ההוצאות וההכנסות השנתיות על מנת לחשב באופן מדויק את ניכוי המס בהתאם להצהרה.

הגשת דוח שנתי למס הכנסה יכולה לזכות את המצהיר במקרים של טעויות בחישובים על מס שנלקח יותר ממה שצריך, ולכן חשוב להגיש דוח שנתי שיסכם את כל הניכויים על כל חודשי העבודה כדי להיות בטוחים שהחישובים היו נכונים ושלא נלקח סכום גבוה יותר ממה שהיה צריך.

מחשבון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא