חיפוש

מכור לרשתות חברתיות? 3 דרכים להתגבר על ההתמכרות

אנחנו שומעים לא פעם על אנשים שאומרים שהם לא יכולים לפתוח את היום שלהם בלי הרשת החברתית.

הדבר עשוי להישמע לרבים כהגיוני.

אבל מה עם אנשים שמוצאים את עצמם ברשת החברתית כמעט בכל דקה ביום? תוך כדי אכילת ארוחות הבוקר, הצהריים והערב? בשירותים או בנסיעה? הם כנראה באמת עונים על ההגדרה של מכורים.

אם אתם כאלו, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותגלו את 3 הדרכים להתגבר על ההתמכרות:

 

הדרך הראשונה – מניעה

הדרך הראשונה אינה קלה עבור רבים מאתנו והיא בעצם אומרת להימנע באופן החלטי מהרשתות החברתיות. עבור אנשים שמכורים ברמה קלה, הדבר יכול להיעשות באמצעות אחת מהדרכים הבאות:

  1. מחיקת האפליקציות מהמכשירים הניידים
  2. מחיקת חשבון או הגבלת החשבון לתקופה מסוימת

ראוי לחזור ולומר כי זו אינה הדרך המתאימה ביותר עבור אלו שמוגדרים כמכורים ברמה בינונית או קשה, ובאופן כללי, היא אינה מתאימה לכל אחד. אם זו אינה הדרך המתאימה עבורכם, דעו שיש עוד שתי דרכים נוספות, כך שתוכלו לבחון אותן.

 

הדרך השנייה – לגשת לטיפול בהתמכרויות

אם הדרך הראשונה לא מתאימה לכם, אתם צריכים לגשת למומחית בטיפול בהתמכרויות. רבים סבורים כי טיפול מסוג זה מופנה בעיקר לאנשים שסובלים מהתמכרות לסמים, אלכוהול, סוכר או סיגריות. אבל האמת היא שיש גם מטפלים שמתמחים בהתמכרות מסוג זה. אנו שמענו לאחרונה רבות על המותג אורנית ויינשטוק – טיפול בהתמכרויות. אורנית הינה מטפלת מוסמכת שמאפשרת לאנשים רבים להתמודד עם ההתמכרות לרשת החברתית. ראוי לציין כי דרך זו יכולה להתאים לכל אחד.

 

הדרך השלישית – לשלול דיכאון

אם מסיבה כלשהי אינכם מעוניינים לפעול באחת מתוך שתי הדרכים הראשונות, חשוב מאוד שתפעלו קודם כל לפי הדרך השלישית ותשללו דיכאון. לא מעט אנשים סובלים מדיכאון שגורם להם לגלוש ברשתות החברתיות במשך שעות ארוכות. הדבר גורם לא פעם להתמכרות קשה מאוד. אנו ממליצים להתחיל בדרך זו ולאחר מכן לבדוק את האפשרות לקבל טיפול הולם.

 

למה חשוב להתגבר על ההתמכרות?

חשוב מאוד להתגבר ולטפל בהתמכרות ברשתות החברתיות מכיוון שהדבר עשוי להשפיע על נפש האדם מכל מיני בחינות, למשל:

  • התמכרות לרשתות החברתיות עשויה להביא למחשבה שהעולם קיים בדיוק כפי שהוא נראה דרך הרשת
  • התמכרות לרשתות החברתיות עשוי להוביל לדיכאון
  • התמכרות לרשתות החברתיות עשוי להוביל לחוסר ביטחון עצמי בעקבות אי קבלת תגובות או לייקים על פרסומים תכופים

הרשימה עוד ארוכה, שכן, יש לא מעט סיבות להתגבר ולטפל בהתמכרות. אם אתם חושבים שאתם סובלים מהתמכרות שכזו, חשוב שתעשו כל שביכולתכם כדי לטפל בה.

 

לסיום

עד כאן כל הפרטים שצריך לדעת אודות 3 הדרכים לטיפול בהתמכרות לרשתות החברתיות. אנו מקווים שהמידע שצוין לעיל סייע לכם ואם אתם מרגישים שאתם מכורים, שתוכלו לצאת מהמצב בקרוב.

אפליקציות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח אינטראלאסיק
ניתוח אינטראלאסיק

ניתוחים לתיקון ראייה נפוצים בעולם הניתוחים האלקטיביים כבר שנים. בדיקת התאמה הייתה תמיד החלק הראשון מתהליך תיקון ראייה בכל מרפאת עיניים מקצועית. כל מי שמבנה

קרא עוד »