חיפוש

מסיימים בטוב: ככה מתגרשים היום

גירושין יכולים להיות תהליך קשה וסוחט רגשית עבור כל המעורבים. זה יכול להיות קשה במיוחד לזוגות להיפרד בידידות, במיוחד אם יש ילדים מעורבים בתהליך. למרבה המזל, ישנן דרכים חדשות להקל על התהליך. גישור הוא הליך שיכול לעזור לזוגות לנווט את הגירושין שלהם בצורה מכבדת, חסכונית וסביר שתוביל לתוצאה מוצלחת עבור שני הצדדים.

גירושין הם אף פעם לא תהליך קל עבור כל אחד מהמעורבים. זה יכול להיות סוחט רגשית, הרסני מבחינה כלכלית, מה שיכול לגרור השפעות מתמשכות על משפחות. עם זאת, בגישה הנכונה, ניתן לסיים נישואים בצורה מכבדת וידידותית. גישה אחת שצוברת פופולריות היא גישור גירושין. במאמר הבא נסביר מהו גישור ומדוע כדאי לשקול אפשרות זו בעת סיום נישואין.

 

מה הוא הליך גישור?

גישור הוא תהליך בו צד שלישי ניטרלי, המגשר, מסייע לבני הזוג לנהל משא ומתן על תנאי גירושין בהסכמה. המגשר אינו מקבל החלטות, אלא עוזר להקל על התקשורת והפשרה בין שני הצדדים. מטרת הגישור היא להגיע להסכמה ששני הצדדים מרוצים מתוצאותיה, במקום שהשופט יקבל החלטות עבורם.

גירושין בהסכמה

מהם היתרונות שמציע הליך גישור?

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של גישור הוא בכך שהוא מאפשר לזוגות לשמור על שליטה על תוצאות הגירושין. כאשר שופט מקבל החלטות, ייתכן שהוא לא מבין עד הסוף את הנסיבות הייחודיות של מצבם של בני הזוג. בגישור בני הזוג יכולים לעבוד יחד על מנת להגיע לפתרון המתאים להם ולכל בני משפחתם, על כן מדובר ביתרון משמעותי במיוחד במשפחות עם ילדים.

גישור יכול להיות זול יותר ולקחת פחות זמן מאשר פנייה לבית המשפט. הליכים בבית המשפט עשויים להימשך חודשים ואף שנים, בעלות של עשרות אלפי שקלים בהוצאות משפט. גישור, לעומת זאת, אורך בדרך כלל רק מספר פגישות ויכול להיות הרבה פחות יקר.

יתרון חשוב נוסף של גישור הוא שהוא יכול לסייע בהפחתת המחיר הרגשי שמגיע עם  תהליך הגירושין. לעבור גירושין זה קשה, והאווירה השוררת במערכת בתי המשפט יכול להפוך אותה למאתגרת עוד יותר. הגישור מאפשר לזוגות לעבוד יחד כדי למצוא פתרונות במקום להילחם זה בזה.

כאשר ישנם ילדים מעורבים, גישור יכול להועיל במיוחד. זה מאפשר להורים להתמקד בטובת ילדיהם ולהמציא תוכנית הורות שמתאימה לכולם. ילדים יכולים להיות להישאר בטראומה מתהליכי גירושין שנויים במחלוקת, וגישור יכול לעזור להפחית את ההשפעה השלילית שתהיה עליהם בתהליך.

חשוב לציין שגישור אינו מתאים לכל זוג. אם יש היסטוריה של אלימות או התעללות במשפחה, ייתכן שהגישור לא יהיה בטוח או יעיל. במצבים אלו, חשוב לפנות לייעוץ משפטי והגנה מעורך דין מוסמך.

לסיכום, גירושין אף פעם אינם קלים, אך בגישה הנכונה ניתן לסיים נישואים בצורה מכבדת וידידותית. גישור הוא אפשרות פופולרית בשנים האחרונות שכן רבים מבינים כי התהליך מאפשר לזוגות לשמור על שליטה על תוצאות הגירושין שלהם, להפחית את ההוצאות הכלכליות ולחסוך זמן וכסף.

גירושין בהסכמה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא