חיפוש

מכון גמילה פרטי לעומת ציבורי: מהם היתרונות והחסרונות?

קרובי משפחתם וחברים של מכורים, עשויים למצוא את עצמם תרים אחר מכון גמילה מומלץ שיעזור לקרוביהם לחזור לשגרת חיים רגילה. הליך זה מצריך היכרות עם 2 מכוני הגמילה שקיימים בארץ (מכון פרטי וציבורי), כדי שניתן יהיה להגיע למכון המתאים ביותר למכור. מדריך זה עולה לאתר, כדי להציג את ההבדלים בין השניים, במטרה לאפשר לגולשים לבחור באפשרות הנכונה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו עם תשובה ברורה בנושא.

 

ההגדרה של מכוני הגמילה

בחרנו לפתוח את המדריך בהצגת הסבר קצר אודות מכוני הגמילה הקיימים. נציין תחילה שמרכז גמילה ציבורי ממומן על ידי אחד הגורמים הבאים:

  • עמותה
  • ממשלה

המכונים הללו מספקים שירותי שיקום למכורים שאין באפשרותם לממן את הטיפול שמוצע במכונים הפרטיים. המכונים הפרטיים לעומת זאת, מופעלים באופן פרטי. הם מציעים אפשרויות טיפול ברמה גבוהה שמתאימה באופן אישי לכל מטופל.

מרכזי גמילה

היתרונות והחסרונות של מכון גמילה פרטי

בחרנו להציג תחילה את היתרונות שבאים לידי ביטוי בעת רישום אל מכון גמילה פרטי לטיפול בהתמכרויות, משום שזה נחשב למכון בעל יתרונות רבים, לדוגמא:

  • זמני ההמתנה קצרים בהשוואה למכונים הציבוריים
  • ניתן לקבל שירותים יוקרתיים, לדוגמא: ארוחות גורמה, טיפולים אלטרנטיביים ופעילויות פנאי
  • אפשר ליהנות מפרטיות וסודיות
  • דוגלים בגישת טיפול הוליסטית שמתייחסת לא רק להתמכרות עצמה, אלא גם לרווחה הכללית של המטופל
  • ניתנת תמיכה פרטנית ואיכותית לאורך כל הדרך
  • הטיפול ממושך יחסית ומאפשר זמן רב להתאוששות

 

החיסרון היחידי שמצאנו במכון הגמילה הפרטי בא לידי ביטוי בעלות שעשויה להיות גבוהה. חשוב לציין שניתן להתמודד עם חיסרון זה, תוך הגשת תביעה לביטוח במידת הצורך.

 

היתרונות והחסרונות שבאים לידי ביטוי במכון גמילה ציבורי

כאמור, מכוני הגמילה הציבוריים מקבלים מימון ממשלתי, כך שאתם לא צריכים לשלם עבור קבלת השירות. זהו יתרון מרכזי, אך חשוב לציין שהוא מגיע עם שורה ארוכה של חסרונות. שכן, הטיפול שניתן במכונים מסוג זה אינו מספק תמיכה רחבה (כפי שמוצעת במכון הגמילה הפרטי). כך שבעצם, הליך הגמילה עשוי להיות ממושך ולהשאיר את המטופל באותו מקום.

 

כך תבחרו במכון המתאים מבין השניים

סביר להניח שבשלב זה יש סוג מסוים של מכון שמועדף עליכם (כלומר, פרטי או ציבורי). אם כך, עליכם לערוך חיפוש ברחבי הרשת ולקרוא חוות דעת אודות מכונים מומלצים. משום שכך תוכלו לקבל פרטים עדכניים ולהבין איזה מכון נחשב לטוב ביותר בתחום.

 

השורה התחתונה

בחירה במכון גמילה צריכה להתבצע תוך היכרות מעמיקה עם מכוני הגמילה הקיימים בארץ. מדריך זה ריכז בפניכם את היתרונות והחסרונות שבאים לידי ביטוי במכוני הגמילה הפרטיים והציבוריים, כך שנותר לכם רק להגיע למסקנה בנושא ולבחור במכון ספציפי שיאפשר למטופל לצאת ממעגל ההתמכרות בקרוב.

גמילה ציבורית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא