חיפוש

משכנתא ללא הון עצמי – האם זה אפשרי?

אנשים רבים מוצאים את עצמם חווים קושי ברכישת דירה מבלי להסתייע במשכנתא.

ברוב המקרים ישנה דרישה להביא הון עצמי מסוים מראש כדי לקבל את המשכנתא המיוחלת.

ראוי לציין כי יוקר המחייה מקשה על הזוגות הצעירים והמבוגרים להגיע אל ההון העצמי הדרוש כדי לקחת משכנתא.

זו הסיבה שבגללה יצאנו לבדוק אם ניתן לקבל משכנתא ללא הון עצמי. יצאנו לברר וחזרנו עם הפרטים הבאים:

 

משכנתא ללא הון עצמי – האם זה אפשרי? 

נפגשנו עם מומחים בתחום המשכנתאות והתברר לנו שניתן להגיע אל המשכנתא המיוחלת בדרכים שונות. ישנם מצבים שבהם ניתן לקבל משכנתא ללא הון עצמי והדבר מתאים לאנשים שעונים על קריטריונים מסוימים ביותר (הפרטים על כך יפורטו בהמשך), ישנן אפשרויות שאינן נכללות תחת ההגדרה של הלוואה והן יכולות לשמש כמשכנתא. בקיצור, גילינו שיש כל מיני אפשרויות ואתם תוכלו לבחור את אלו המתאימות לכם ביותר.

 

אפשרות מספר אחת – משכנתא פנסיונית

המשכנתא היא בעצם חוזה שנחתם ביניכם לבין הבנק שמסדיר את הבעלות על ביתכם. כל צד בעסקה צריך לשלם את החלק שלו וההון העצמי הוא בעצם הכסף שחסכתם. במידה ואין לכם הון עצמי, אתם יכולים לבדוק פרטים על משכנתא פנסיונית. למקרה שלא שמעתם על האפשרות הזו, מדובר במשכנתא שמתאימה לפנסיונרים (בני 60 ומעלה בלבד) שיש להם נכסי מקרקעין, למשל:

  • בית
  • דירה למגורים או כל נכס אחר

הנכס הוא הערבות עבור ההלוואה (במקום ההון העצמי). במקרים רבים, המשכנתא הפנסיונית היא זו שמאפשרת לאנשים לחיות חיים איכותיים ונטולי דאגה כלכלית.

 

אפשרות מספר שתיים – הלוואה

יש שלושה סוגים של הלוואות שאתם יכולים להיעזר בהן:

  1. הלוואה פרטית מבני משפחה או חברים

אם תבחרו באפשרות זו, חשוב שתסכמו בכתב אם מדובר בהלוואה או מתנה ובנוסף לכך, תציינו את תנאי ההחזר. האם מדובר בהחזר חודשי או החזר חד פעמי וכו'

 

  1. הלוואה מגופים חיצוניים שאינם בנקים, למשל:

  • קרנות פניה
  • קופות גמל ועוד

 

איך תדעו מה המשכנתא ללא הון עצמי שמתאימה לכם ביותר?

תוכלו לדעת מהי המשכנתא המתאימה לכם ביותר די בקלות – לפי הקריטריונים. אם אתם בני 60 ומעלה ויש לכם נכס, אתם צריכים לבחור במשכנתא פנסיונית שתאפשר לכם לקבל את מלוא הסכום בבת אחת תמורת משכון הנכס. אם אתם בני 60 ומטה, תצטרכו לבחור בהלוואה מחברים, קרובי משפחה או מהבנק שלכם. כך תוכלו בעצם לעקוף את האפשרות לקבל משכנתא עם מינימום של הון עצמי שסביר להניח שאין לכם כעת באופן זמין.

 

לסיכום

אם אין לכם הון עצמי, אתם יכולים למצוא אפשרויות מימון אחרות שיאפשרו לכם לקנות את הדירה שתמיד חלמתם עליה. עכשיו, כשאתם יודעים מהן האפשרויות הללו, אתם יכולים להפסיק לחלום ולהתחיל להגשים. מאחלים לכם בחירה נכונה.

מחשבון ובית

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא