חיפוש

מתי כדאי להשקיע במיגון קרינה בעסק שלך?

בשנים האחרונות עולה ההבנה כי הימצאותה של קרינה בקרבת בני האדם אינה בריאה כלל.

לכן, ישנם מספר מקומות בהם צריכים לעשות מיגון קרינה כמו ליד אנטנות סלולר, בבתים מסוימים וכן בחלק מבתי העסק.

איגדנו בעבורכם את המידע בנושא, בשביל שתדעו מתי עליכם להשקיע במיגון קרינה בעסק שלכם.

 

מהי קרינה?

לפני שמדברים בכלל על מיגון מקרינה קרינה היא השם אותו נותנים לאנרגיה הנפלטת מחומר מסוים ומתפשטת בקרבת החומר ממנו נפלטה. קרינה בלתי מייננת היא קרינה שלחלקיק הבודד בתוך החומר שאוזכר לעיל אין מספיק אנרגיה כדי לגרום לשינוי בחומר. אך, אין זה אומר שאינה מסוכנת. בדרך כלל כשמדברים על קרינה שיש למגן בפניה בעסקים מזכירים את הקרינה הבלתי מייננת.

קרינה נוספת שיש בעסקים הינה קרינת רדיו מיקרו. קרינה זו מקורה במכשירים חשמליים וסלולריים – מערכות חשמל, ארונות חשמל, אנטנות סלולריות, מחשבים, טאבלטים טלפוניים ועוד מספר מכשירים טכנולוגיים. מאחר שאלו תשתיות ומכשירים הנמצאים בעסקים רבים, גם אותם יש למגן.

 

לפני התקנת מיגון מקרינה – בדיקת קרינה

לפני שאתם מחליטים למגן את העסק מפני קרינה או לא למגן את העסק מפני קרינה עליכם לבצע בדית קרינה. עליכם לפנות לחברה שמתמחה בבדיקת קרינה אשר תבדוק את העסק שלכם ותקבע מהי רמת הקרינה בו, ולפי רמת הקרינה תקבע האם נחוץ למגן את העסק או לא למגן את העסק מפני הקינה המצויה בו. שלב זה הוא שלב חשוב ביותר שאין לדלג עליו בעת מיגון העסק שלכם.

על שלב בדיקת הקרינה כמובן שיש לחזור גם לאחר מיגון העסק. זאת כדי לבדוק כיצד השפיע המיגון על עוצמת הקרינה. במידה ורמת הקרינה תישאר כשהייתה בעת הבדיקה השנייה, המיגון שהותקן לא הולם את צרכי העסק ויש לחשוב מחדש כיצד למגן את העסק שלכם ולהפוך אותו לבטוח.

 

מיגון קרינה בתדר נמוך

את הקרינה בתדר נמוך יש למגן באמצעות לוחות אלומיניום או מפלדת שנאיים. את הלוחות מחברים למקום אותו רוצים לחסום מחשש לפליטת קליטה בתדר נמוך ממנו.

 

איזה מקומות צריך לשים לב אליהם בעסק?

ארונות חשמל – כדי לאפשר עבודה לצד ארון החשמל, יש למגן אותו מפני פליטת קרינה ממנו. כפי שהזכרנו לעיל, מארונות החשמל נפלטת קרינת רדיו מיקרו המסוכנת לבני האדם. לכן חשוב למגן את ארונות החשמל כמו שצריך.

מיגון רצפה קירות ותקרה – כמובן שלא תמיד צריך למגן חלקים אלו, אך לפני שהחלטתם לדלג עליהם יש לבדוק מה נמצא מאחוריהם. לעיתים מאחורי התקרא מוחבא מכשיר חשמלי או סלולארי הפולט קרינה רבה, ולכן יהיה חשוב למגן את התקרה. כך גם קורה עם הקירות או הרצפה. לאחר התקנת המיגון ניתן יהיה לחפות את המקום כדי שיחזור לנראותו הרגילה.

 

תמרור

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא