חיפוש

מתי נדרש לערוך מיפוי תשתיות מים?

סביר להניח שרובנו חווינו לפחות פעם אחת בחיינו נזילה גדולה בבית ממקור שאינו גלוי לעין, או היינו מעוניינים לבצע שיפוץ נרחב בבית.

בשני המקרים האלו, שמהווים סיטואציה יום יומית ושגרתית, נדרשת פעולה של מיפוי תשתיות מים על מנת להתחיל ולבצע את השיפוץ או את תיקון הנזילה.

מהו אותו מיפוי תשתיות מים, ובאלו מקרים הוא יהיה נחוץ?

 

מהו מיפוי תשתיות מים?

מיפוי תשתיות מים הוא למעשה הליך בו מודדים ומבצעים מיפוי של כלל תשתיות המים ותשתיות נוספות שקיימות בבית או בבית העסק שלנו. תשתיות אלו מוצבות בדרך כלל מתחת לאדמה או מאחורי קירות המבנה, ולכן לא ניתן לראות אותן בעין באופן רגיל.

הליך המיפוי מאפשר לנו לדעת בדיוק אילו תשתיות קיימות במבנה, מהו המיקום שלהן ומהו השימוש שלהן – וכל זאת מבלי לבצע חפירה בבית או להידרש להרס כלשהו של חלק מהמבנה, הודות למכשירים הטכנולוגיים המתקדמים שבעזרתם מתבצע המיפוי.

 

באילו מקרים יידרש ביצוע הליך מיפוי תשתיות מים?

ביצוע הליך המיפוי יידרש כאשר אנו מעוניינים לבצע איתור מדויק של תשתית מסוימת, כמו למשל במצב שבו ישנה נזילה בבית שלא ניתן לראות בעין את המקור שלה. במקרה של נזילה, ניתן לבצע הליך של מיפוי תשתיות ולבחון בדיוק היכן נמצאת תשתית המים בבית, וכן לראות מהו המקור של הנזילה, מבלי להידרש לחפירה נרחבת בבית.

הליך מיפוי תשתיות מים נדרש גם במקרים של שיפוץ הבית ובעת צורך בהחלפת צנרת הבית, ונחשבת להליך מקדים וחיוני בפעולות אלו. במידה ולא מתבצע מיפוי תשתיות לפני ביצוע השיפוץ או החלפת הצנרת, איש המקצוע בעצם חופר באדמה ללא ידיעה באילו תשתיות הוא ייתקל והיכן הן ממוקמות. חפירה כזאת מעלה מאוד את הסיכוי לפגוע בתשתית קיימת, וכך גם מייקרת את עלות הפעולה בשל הצורך לתקן את הנזק שנגרם.

 

כיצד מתבצע הליך מיפוי תשתיות מים?

הליך מיפוי תשתיות מים מתבצע בידי איש מקצוע מתחום האינסטלציה, המתמחה גם בהליך מיפוי תשתיות ובעל הכלים המתאימים לבצע הליך זה. הכלים שבהם משתמשים לביצוע מיפוי התשתיות אלו מכשירים טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים, שדרכם ניתן לבצע מדידה מדויקת ומיפוי כולל של כל התשתיות שנמצאות במבנה הנבדק, בין אם הן נמצאות מתחת לפני הקרקע ובין אם הן ממוקמות מאחורי קירות המבנה.

הליך המיפוי מאפשר לנו למפות לא רק תשתיות של מים, אלא גם תשתיות חשמל, סיבים אופטיים, צינורות שונים שנמצאים בבית ועוד. כך ניתן לדעת בוודאות מהו המיקום המדויק של כל תשתית שנמצאת בבית לפני שמתחילים פעולה מסיבית כמו שיפוץ הבית למשל, כך שהסיכויים לפגיעה באחת התשתיות הקיימות היא קטנה במיוחד, ואיש המקצוע יוכל לבצע את עבודתו במהירות גדולה יותר, ביעילות מרבית ובעלות מינימלית.

 

צינורות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »