חיפוש

מתי מתייעצים עם עו"ד פלילי?

רבים מאתנו שואפים לחיות חיים רגילים כאזרחים שומרי חוק, אך יש מי שבוחרים אחרת. מדובר באנשים שמבצעים עבירות שונות שנחשבות על פי החוק כפליליות. מדריך זה ירכז את המצבים הנפוצים שמצריכים ייעוץ מטעם עורך דין פלילי. הישארו כאן ותגלו אם יש לכם צורך בייעוץ זה.

 

תרחיש מספר 1 –  תקיפה מינית

לצערנו, נשים וגברים רבים חווים תקיפות מיניות על בסיס יומי. התופעה הנפוצה גרמה לנו להציג את התקיפות הללו כתרחיש מספר אחד. נסביר שמדובר בתקיפה בעלת אופי מיני שהתבצעה ללא הסכמה של אחד מהצדדים, כאשר המטרה של התקיפה הייתה להביא לסיפוק או גירוי מיני של התוקף. יש כל מיני מקרים שנכנסים תחת ההגדה של תקיפה מינית, למשל:

  • הטרדה מינית שבוצעה באופן מילולי
  • מעשי אונס
  • מעשים מגונים ועוד

מי שעברו הטרדה מינית מכל סוג, צריכים לפנות לעורך דין, כדי שזה יסייע להם לתבוע את העבריין שביצע את העבירה ולקבל את הזכויות המגיעות להם לפי החוק. נציין שגם המטרידים צריכים לפנות לעורך דין, כדי שזה ייצג אותם בבית המשפט.

 

תרחיש מספר 2 – נהיגה בשכרות

צריך להתייעץ עם עורך דין אלעד שאול ושות' במידה ונהגתם ברכב בזמן שהייתם שיכורים. חשוב לציין שמדובר באחת העבירות החמורות ביותר שנכללות בפקודת התעבורה. העונש שצפוי בגינה הוא פסילת רישיון הנהיגה לשנתיים לפחות. חשוב לפנות לעורך דין בשלב מוקדם ככל הניתן, משום שצריך לבדוק את כמות האלכוהול שנצרכה באופן מעמיק ולוודא שאכן הייתה עבירה על החוק. באותה נשימה, נסביר שיש לפנות לעורך דין זה גם במצבים שבהם נהגים נתפסו נוהגים ברכבם בזמן שנמצא בגופם כמות סם אסור בכמות שגבוהה מזו שקבועה בחוק.

 

תרחיש מספר 3 – גניבה

עבירות הגניבה נחשבות לוותיקות ביותר בספר החוקים. מבט חטוף בספר התנ"ך שנמצא בביתכם יגלה שגם אז התקיימו עבירות מסוג זה. עם ישראל אמנם הצטווה שלא לגנוב בתקופה זו, אך הציווי לא צלח. שכן, עבירות מסוג זה מתבצעות בתדירות גבוהה והן עשויות לבוא לידי ביטוי בתחומי חיים שונים, למשל:

  • גניבת רכבים
  • כניסה שנעשתה על ידי עובד ציבור
  • גניבה ממעביד ועוד

מי שביצעו את הגניבה, צריכים לפנות לעורך דין פלילי בהקדם האפשרי. הדבר נכון גם לאלה שגילו על הדברים שנגנבו מהם.

 

חשוב לפנות לעורך דין פלילי

ראוי לציין שההתייעצות עם עורך הדין צריכה להתבצע לאחר שנערך בירור מעמיק אודות הפרמטרים הבאים:

  • הניסיון שלו בעבירה המדוברת
  • הוותק
  • חוות דעת חיוביות

שכן, פנייה לעורך דין שעונה על פרמטרים אלה, תאפשר לכם להיות בטוחים שבחרתם נכון.

 

לסיום

כעת אתם יודעים מתי מתייעצים עם עורך דין פלילי. בשלב זה נותר לכם רק לברר את הפרמטרים שהוצגו קודם לכן, כדי שתהיו בטוחים שתקבלו את השירות הטוב ביותר.

פלילי על פי החוק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »