חיפוש

מתי שווה לטוס לתאילנד? – ובכן, מתי לא?

מי מאיתנו דמיין בחלומותיו המתוקים ביותר את הנופש המושלם, הלא מציאותי לכאורה, זה שנראה כאילו לקוח מתוך גלויה – חול זהוב, עצי דקל וקוקוס, מים תכולים מדגדגים את כפות הרגליים מהם מציצים דגיגונים בשלל צבעים, הרוח מלטפת אתכם בעודכם אוחזים בשייק פירות טרי מרענן וברקע שקיעה ורודה כתפאורה מלאכותית?

וובכן, זה אומנם נשמע כמו חלום אך מי שביקר בתאילנד הקסומה יעיד כי שם מדובר במציאות יום-יומית ואם זה נשמע לכם טוב מכדי להיות אמיתי כדאי שתדעו שלמעט כרטיס הטיסה (שמחירו עומד על כ-600 דולרים) מדובר בחופשה שאפילו לא קורעת את הכיס!

כן כן, מה ששמעתם. בתאילנד אפשר לנפוש במלונות מצוינים, לאכול כיד המלך, לטייל בין נופים פראיים עוצרי נשימה ולנוח על חופים ציוריים גם במחירים מצחיקים – הכל תלוי בכם, בסוג החופשה המועדף עליכם ובהערכות מוקדמת. בגדול, ככל שתקדימו להזמין את כרטיסי הטיסה ומקומות הלינה כך תהנו ממחירים משתלמים ביותר שאפשר רק לחלום עליהם בארץ.

אבל די לחלום. תאילנד נמצאת במרחק לא רב מדי והיות למעט כרטיס הטיסה ניתן לשהות בה במחיר סביר למדי, כך שאין סיבה שלא לפקוד את המדינה האקזוטית לפחות פעם אחת בחיים ולהפוך את הפנטזיה למציאות. מבטיחים לכם שתרצו לשוב אליה עוד ועוד… אז השאלה היא – מתי?

 

 

מתי כדאי לטוס לתאילנד?

תאילנד מחולקת למעשה למספר אזורים אשר כל אחד מהם מאופיין באקלים מעט שונה ולכן העונה המומלצת לביקור בכל אחד מהאזורים היא אחרת וזהו פרמטר חשוב שיש לקחת אותו בחשבון בעת תכנון החופשה.

ככלל, אפשר להגיד שיש שני סוגי מזג אוויר בתאילנד – זה המכונה "העונה היבשה" ובהתאם, זה המכונה "העונה הרטובה" ואם נמשיך במגמת ההכללות אפשר לקבוע כי חודשים נובמבר עד ינואר הם המומלצים ליותר לטיול מבחינת טמפרטורה וגשמים ומהווים גם את שיא עונת התיירות במדינה כולה.

בצפון תאילנד העונה היבשה מתחילה בנובמבר ונמשכת עד מאי, כאשר מנובמבר עד ינואר מזג האוויר קריר יותר ומומלץ לטיולים ולאחר מכן מתחמם אך אחוזי הלחות יורדים. החל מיוני ועד סוף אוקטובר מזג האוויר גשום ולח כפי שניתן לצפות מעונת המונסונים.

בדרום המדינה ישנה חלוקה לחוף המערבי והחוף המזרחי. במערבי מזג האוויר מאיר פנים מנובמבר עד מרץ ובמזרחי מינואר עד אוגוסט.

עם זאת, חשוב לציין כי גם העונה הרטובה עשויה להיות לא כל כך גרועה ותיירים רבים פוקדים את מוקדי התיירות וכן גם האטרקציות בתאילנד גם בתקופה זו. כמובן שיש להערך לכך בהתאם אם אתם מתכוונים להגיע לתאילנד בחודשים אלה.

 

טיפים לביקור בתאילנד בעונה הרטובה

  • בעונת המונסונים הטמפרטורות לרוב נעימות אך מלוות בגשמים עזים אך קצרים, כך שהטמפרטורות כשלעצמן לרוב לא מהוות מגבלה וניתן להנות מחופשה במדינה גם בתקופה זו בה יש פחות תיירים, המחירים צונחים והאטרקציות פחות עמוסות.
  • הצטיידו בביגוג ארוך דק או עבה בהתאם למזג האוויר.
  • הקפידו לקחת איתכם מטריה מתקפלת בכל יציאה ממקום האירוח בו אתם לנים. זיכרו כי גם יום שמשי עשוי להשתנות במהירות הבזק.
  • דרכי גישה שאינן סלולות עשויות להיות קשות למעבר, כך שאם אתם מטיילים באזורים כפריים הדרכים יכולות להיות חסומות או מוצפות וכדאי להערך לתוכנית חלופית.
  • לחוויה אותנטית מומלץ להתעדכן לקראת ביקורכם גם בחגים, המועדים והפסטיבלים המקומיים – חגיגות השנה החדשה (האזרחית, הסינית והתאילנדית), חגים בודהיסטים שונים, מסיבות הירח וחצאי הירח, חגיגות הקשורות לשושלת המלוכה ועוד.

תאילנד

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא