חיפוש

מתי תזדקקו לעורך דין פינוי בינוי?

בשנים האחרונות פרויקטי "פינוי בינוי" צצים במהירות כמו פטריות לאחר הגשם, ולא בכדי. מדובר בפרויקטים משתלמים ביותר עבור כל הצדדים הנוגעים בדבר, שלא רק משפרים את הבטיחות ואיכות החיים של דיירים- אלא יכולים גם להביא לרווחים גבוהים. אך לא תמיד התהליכים האלה עוברים בצורה חלקה, וקיימים מקרים בהם תצטרכו להיעזר בעורך דין בפרויקט הפינוי בינוי שלכם. במאמר זה נספר לכם באיזה מקרים ליווי של עורך דין יכול לעזור לכם

 

בחירת יזם לפרויקט בינוי

השלב הראשון בו עורך דין ייכנס לתמונה יהיה לאחר שתתגבש נציגות בבניין או במתחם בו מעוניינים לעבור תהליך פינוי בינוי. זה יהיה שלב בו מספיק דיירים מעוניינים לעבור את התהליך והם רוצים להתחיל לבחור ביזם שיוציא אותו לפועל. עורך דין פינוי בינוי יוכל לעזור לדיירים למצוא את היזם הנכון מבין שלל ההצעות שיגיעו לשולחן מחברות שונות. בשלב ראשוני זה עורך הדין יהיה אחראי גם להסביר לדיירים על הפרויקט, השלבים השונים שלו ומה הוא יצריך מהם.

עורך דין פינוי

הסכם פינוי בינוי

עורך דין הוא גם זה שינסח ויחתים את הדיירים על הסכם פינוי בינוי. הוא ישתתף באסיפות הדיירים השונות בהם יהיו דיונים על הפרויקט, יבהיר סעיפים שונים בהסכם ויאסוף את החתימות הנדרשות. אל ההסכם מצורפת התוכנית עצמה, אותה העורך דין יבדוק ביחד עם נציגי הדיירים והיזם הנבחר. זה שלב חשוב מאחר והוא זה שיקבע מה בעלי הדירות יקבלו מהפרויקט, כולל תאריכי פינוי, תקופת הבינוי וזמן האכלוס הצפוי.

 

ליווי תוכנית הפינוי בינוי עם הגופים השונים

בשלב של התכנון, עורך דין יהיה אחראי על הכנת התוכנית והגשתה בוועדה של המועצה המקומית, כולל הכרזת המתחם כמתחם בפינוי בינוי, בדיקה של הביטוח של היזם, וכל ההשלכות המשפטיות הנלוות. אם יש צורך בהגשת טפסים כאלה ואחרים הוא יוכל ללוות את בעלי הדירות.

עורך דין פינוי

דיירים סרבנים

המון פעמים יש בעלי דירות שלא מוכנים לחתום על ההסכם ולא מעוניינים בהתחלה של הפרויקט למרות שרוב הדיירים האחרים כן מעוניינים בכך. במקרים כאלה עורך דין פינוי בינוי יהיה זה שיטפל בנושא, אם זה בשכנוע או במקרים קשים יותר בהגשה של תביעה נזיקית כנגד בעל הדירה שמסרב לחתום. זה אחד המקרים בהם עזרה של עורך דין היא הכרחית, מאחר ובעלי הדירות לבד בדרך כלל לא מצליחים לשכנע את הסרבן, ורק כשגורם משפטי נכנס פנימי- ניתן לסגור את הסיפור.

 

תהליך הבנייה

ליווי עורך דין לא נגמר ברגע שמתחילים לבנות. בשלב זה עורך הדין ילווה את הדיירים וייצג אותם מול הספקים השונים, נציגי הקבלן וכדומה. הוא יעזור גם בתהליך של המעבר מהדירה הנוכחית לדירה חדשה לזמן הבנייה. גם בסוף הפנייה עורך דין יהיה בעל תפקידים חשובים: הוא יעדכן את הצווים, הרישום בלשכת המקרקעין ועוד.

עורך דין פינוי בינוי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »