חיפוש

נוהל התקנת עמדות טעינה של רשות החשמל – מה שצריך לדעת

רכבים חשמליים הפכו להיות לשם דבר בעולם הרכב. אי אפשר להתעלם מן העובדה כי הם נראים יותר ויותר על גבי הכביש, בחניות של בתי עסק ובמרחב הציבורי באופן כללי. הנוכחות הערה שלהם גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שבוחנת את כל הנושאים הבירוקרטיים שרבים תוהים לגביהם.

במדריך הנוכחי והחמישי בסדרה, יצאנו לבדוק את מה הם הנהלים לעמדות טעינה של רשות החשמל וחזרנו עם כל האינפורמציה החיונית. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שאתם מכירים בנושא זה מקרוב.

 

הנוהל ה – 1 שחשוב להכיר לגבי אופן ההטענה

חשוב מאוד לדעת כי ההטענה של הרכב החשמלי צריכה להתקיים אך ורק על ידי מערכת טעינה ייעודית. אם אתם רוצים להיות בטוחים כי אתם עושים שימוש במערכת שכזו, עליכם לוודא כי מדובר במערכת שעומדת בתקנים של מכון התקנים. שימוש בעמדת טעינה שאינה עומדת בתקנים אלו עשויה לסכן אתכם ואת מי שיימצא בסביבת העמדה בעת השימוש בה.

עמדת טעינה ביתית

הנוהל ה – 2 שחשוב להכיר לגבי אופן החיבור

אם תקראו את המאמר המקיף שמציג את כל חוקי החשמל להתקנת עמדת טעינה ביתית, אתם תגלו כי יש נוהל נפרד שנוגע לאופן החיבור של הרכב אל מערכת הטעינה. נקצר לכם את ההליכים ונספר כי נוהל זה אומר שיש לחבר רכב אחד בלבד לכל בית תקע או תקע של מערכת הטעינה שנמצאת ברשותכם.

 

הנוהל ה – 3 שחשוב להכיר כדי שתוכלו להשתמש בעמדה בביטחון

הנוהל השלישי נוגע לאופן ההתקנה של עמדה זו. ההמלצה היא כמובן לבצע אותה תוך סיוע מצד חשמלאי מוסמך בלבד. התקנה שתתבצע באופן לקוי על ידי מי שלא מכיר את התחום, עלולה להיות מסוכנת וראוי להימנע ממנה. נציין כי אנו ממליצים לערוך בירור מעמיק טרם הבחירה בחשמלאי ולבחון כי הוא עומד בתנאים הבאים:

  1. יש לו הסכמה להתקנת עמדות טעינה
  2. יש לו ניסיון רב בתחום
  3. נכתבו עליו חוות דעת חיוביות ברחבי הרשת

עמדת טעינה ביתית

הנוהל ה – 4 שחשוב להכיר לגבי הכבל

אי אפשר לכתוב מדריך מקיף שיציג בפניכם את הנוהל של התקנת עמדת הטעינה מבלי לציין כי עליכם להשתמש בכבל ייעודי בלבד. מדובר גם כאן בהמלצה שצפויה לשמור על הביטחון שלכם ושל כל מי שיימצא בקרבת מקום בעת ההטענה. בנוסף לכך, חשוב לוודא כי אורך הכבל וציוד ההגנה לעמדה עומדים בתקנים (אם תרצו להכיר בתקנים אלו מקרוב, כדאי שתקראו אודותיהם במאמר המקיף שהוזכר לעיל).

 

השורה התחתונה – זה הזמן לעשות שימוש נכון בעמדת הטעינה

בשלב זה אתם יודעים מה הוא נוהל התקנת עמדות טעינה של רשות החשמל. כך שבשלב זה נותר לכם רק ליישם את כל המידע שצוין לעיל, כדי שתוכלו לשמור על עצמכם. נאחל בהזדמנות זו שתבצעו התקנה נכונה ומקצועית!

עמדת טעינה ביתית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא