חיפוש

נוטריון אמריקאי – מתי נצטרך אותו?

נוטריון הינו עורך דין אשר הוסמך לשמש כנוטריון. ישנם סוגים שונים של שירותים שניתן לקבל מנוטריון, כגון ייפוי כוח נוטריוני, תרגומים נוטריונים וכדומה. בנוסף, לעיתים עולה הצורך לקבל שירותי נוטריון זרים, כגון שירותי נוטריון אמריקאיים. האם קיים נוטריון אמריקאי? במאמר זה יוסברו המושגים על מנת שתדעו אחת ולתמיד במה מדובר ומתי תדרשו לשירותי נוטריון, ואילו.

 

תרגום נוטריוני

דוגמה אחת מני רבות לשירותים המעניק נוטריון הוא תרגום נוטריוני בין אם אתם עוברים לחו"ל, או שלמדתם את התואר האקדמי שלכם בחו"ל אך תרצו לעבוד בישראל, ובין אם נדרש לכם כל תרגום אחר של מסמך לצורך הגשתו לרשויות או גופים רשמיים. תרגום בידי נוטריון או אישור נוטריון לתרגום שנעשה בידי אדם אחר, נדרש בעבור מסמכים רשמיים ממדינה זרה. חותמת הנוטריון במקרים אלה מעניקה למסמכים תוקף משפטי ומעידה על נכונותם ונאמנותם.

 

אישור אפוסטיל

לעיתים, נדרש אישור אפוסטיל לחתימה נוטריונית; בין אם מדובר בתרגום נוטריוני או במסמך נוטריוני אחר. אישור אפוסטיל נדרש למסמכים ציבוריים רשמיים המיועדים למדינה החתומה על אמנת האג. ישראל היא חברה באמנה זו, וכך גם ארצות רבות נוספות כגון אמריקה; לכן, אישור אפוסטיל הוא אישור הנדרש כמעט באופן שגרתי בעת הנפקת מסמכים ציבוריים רשמיים למדינה זרה החברה באמנה. את רשימת המדינות החתומות על אמנת האג ניתן למצוא באתר לשכת עורכי הדין ובאינטרנט, או להתייעץ עם נוטריון.

לעיתים, תדרשו לאישור אפוסטיל זר, למשל אמריקאי; לצורך כך, תדרשו לשכור את שירותיו של נוטריון אמריקאי מוסמך, אולם הביטוי "נוטריון אמריקאי" הינו מוטעה שכן כל נוטריון פועל במדינתו, וכידוע ארצות הברית מתהדרת במספר רב של מדינות. כפועל יוצא, לא ניתן למצוא נוטריון אמריקאי "כללי" אלא ייעודי למדינה ספציפית באמריקה.

עם זאת, ישנן מספר דרכים לקבל אישור אפוסטיל אמריקאי או שירותי נוטריון כאשר מדינת היעד היא אמריקה; כגון לטוס למדינת היעד הספציפית שתקבל את התרגום ולהנפיק שם את האישור באופן פיזי, דבר היצריך מכם כאמור לטוס למדינה זרה. דרך נוספת לקבל אישור אפוסטיל אמריקאי בישראל היא באמצעות השגרירות ארצות הברית הממוקמת בתל אביב. עם זאת, באם מקום מגוריכם מרוחק מתל אביב או שמא אין ברשותם זמן ממושך להמתין לקבלת האישור, זוהי לא הדרך המתאימה עבורכם.

למרבה המזל, ניתן לקבל את השירות גם בארץ, באמצעות נוטריון אמריקאי. נוטריון אמריקאי הוא למעשה קבלת שירותי נוטריון אמריקאי – בישראל. ישנם נוטריונים הפועלים בישראל, אשר מסוגלים להעניק לכם אישור אפוסטיל בישראל באמצעות משרד החוץ, תוך זמן קצר וללא צורך לטרוח להמתין או לטוס במיוחד לצורך זה.

 

סיכום

באם נדרשתם לשירותי נוטריון מכל סוג שהוא; נוטריון אמריקאי או שירות אחר, פנו לנוטריון מוסמך בארץ והוא יתאים עבורכם את השירות. וודאו שהנוטריון שבחרתם מתמחה בביצוע השירות הספציפי אותו אתם צריכים לקבל.

נוֹטָרִיוֹן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »