חיפוש

אילו סכסוכים עלולים להיווצר בין העסק שלך לעירייה?

כגוף שתפקידו לשרת את הציבור, היינו מצפים מהרשות המקומית לנהוג בהוגנות כלפי התושבים ובעלי העסקים, להם היא נותנת שירות. לצערנו, פעמים רבות אין הדבר כך. תושבים ככלל ובתי עסק בפרט עלולים להיפגע מהתנהלות לא הגונה או רשלנית של הרשות המקומית, ולעתים הדבר אף מגיע לסכסוך ממושך. באילו מקרים עלול להיווצר סכסוך בין העסק שלך ובין העירייה?

העירייה, או הרשות המקומית, היא הגוף האחראי על היבטים רבים בחיי היומיום של העסקים המתקיימים בה, כמו שילוט, גביית ארנונה וחידוש רישיון עסק. מדובר בסמכויות חשובות לצורך הסדר וההתנהלות התקינה, אלא שלעתים פקיד הנמצא בעמדת כוח מנצל את מעמדו, או מתרשל בעבודתו, מה שעלול לפגוע בהתנהלותם השוטפת של עסקים בעיר. עורך דין רשויות מקומיות מייצג, בין היתר, בתי עסק במקרים של פגיעה שכזו. להלן כמה דוגמאות לאופן בו התנהלות הרשות המקומית עלולה לפגוע בעסקים.

 

צו סגירה הניתן שלא כדין

לרשות המקומית ישנה סמכות לסגור את בית העסק לפרק זמן אותו היא קובעת, אם גורמים מוגדרים ברשות מתרשמים כי התקיימה בבית העסק עבירה המונעת את המשך הפעלתו, כגון הפעלה ללא רישיון עסק, הפרות תברואתיות חמורות או ליקויי בטיחות המסכנים את העובדים והלקוחות. כאשר הדבר מוצדק, אין בכך בעיה, אך לעתים צווי סגירה ניתנים ללא הצדקה, מה שפוגע כמובן בבעל העסק ובפרנסת עובדיו.

 

השתת קנסות ללא הצדקה

לבית עסק הנמצא בשטח עירוני חובה לכבד כללים שונים, כמו גודל השילוט בחזית העסק או שמירה על שטח בית העסק בגבולות מוגדרים. כאשר כללים אלו מופרים, יושת קנס על בית העסק. לכאורה, אין בכך בעיה, שכן הפרת הכללים הללו תפגע בסדר הציבורי או בעסקים אחרים במתחם, אך לעתים הרשות המקומית בוחרת להשית קנסות ללא הצדקה ברורה או באופן סלקטיבי, מה שפוגע בהתנהלות של בית העסק.

 

התחמקות מהחזרים או מפיצויים

במקרים אחרים, מחויבת הרשות להחזיר כספים ששילם בעל העסק ללא הצדקה, או לפצות אותו על ימים בהם נמנעה ממנו פעילות והוחלט כי הוא זכאי לפיצוי עקב כך. פעמים רבות, בתי עסק יסתמכו על פיצויים על מנת להמשיך ולקיים את הפעילות העסקית, אך רשויות מקומיות מערימות קשיים על קבלת ההחזר או הפיצוי, מה שיפגע בפרנסתו של בעל העסק ושל עובדיו.

 

גביית ארנונה חריגה

אחד ההיבטים המרכזיים בממשק שבין הרשות המקומית ובין בית העסק, הוא גביית ארנונה עסקית. בדומה לכל תושב, בית עסק חייב בתשלום ארנונה לעירייה או לרשות המקומית, אלא שלעומת התושבים המשלמים ארנונה פרטית, הארנונה העסקית גבוהה בהרבה. לעתים עיריות לא מסתפקות בכך ומוצאות דרכים לגבות מבעל העסק ארנונה בתעריף מוגזם שאינו הולם את הנתונים האמיתיים לפיהם עליו לשלם, מה שעלול לגרור סכסוך ממושך בין בעל העסק ובין העירייה.

העסק והעירייה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »