חיפוש

מה הם הסעיפים החשובים ביותר שחייבים להיכלל בכל הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי שנחתם ברוב המקרים לפני הנישואין, המתאר את התנאים וההגבלות של חלוקת הרכוש במקרה של גירושין. בעוד שרבים עשויים להתייחס להסכמי ממון כלא רומנטיים או פסימיים, הסכמי ממון משמשים להגנה על האינטרסים הפיננסיים ורווחתם של שני הצדדים. כדי להבטיח את האפקטיביות של הסכם ממון, חשוב לכלול סעיפים ספציפיים המתייחסים להיבטים מרכזיים של חלוקת הנכסים.

 

מי עורך הסכמי ממון?

רגע לפני שנגיע לגופו של ההסכם ולסעיפיו המרכזיים, חשוב להבין מי עורך הסכמי ממון וכיצד. כאמור, הסכם ממון הוא מסמך משפטי, כך שיישום התנאים הכתובים בו תלוי בכך שבית המשפט יכיר בתוקף שלו. כדי להבטיח זאת, חשוב לוודא כי איש מקצוע בכל הכשרה משפטית, לרבות עורך דין גירושין בקריות, יהיה זה שעורך ומנסח את הסכם. רק באופן הזה תוכלו לדעת בוודאות כי ההסכם זוכה לתוקף משפטי וכי ניתן יהיה לאכוף את הכתוב בו במקרה הצורך.

מי עורך הסכמי ממון

סעיף הרכוש הקיים

אחד הסעיפים המרכזיים שצריכים להיכלל בכל הסכם ממון הוא סעיף הרכוש הקיים, המכיל בתוכו את כל הרכוש והנכסים שכל אחד מבני הזוג צבר לפני הנישואין. רכוש מסוג זה יכול להיות נכסי נדל"ן, חסכונות בבנק, בעלות על עסק, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל ועוד. כמו כן, במסגרת הסעיף הזה כל אחד מהצדדים מתחייב שהוא אכן מצהיר על כל הרכוש שברשותו.

 

סעיף הרכוש העתידי

בסעיף הרכוש העתידי יופיע כל הרכוש העתידי שעשוי להיצבר על ידי בני הזוג לאורך שנות הנישואין שלהם. בין אלו ניתן למנות דירת מגורים, דירות להשקעה, חסכונות בנקאיים, רכבים, עסקים, תכשיטים ועוד. נוסף על כך, השבחת ערך של רכוש קיים גם כן מהווה גורם שייכלל תחת סעיף זה.

 

סעיף חלוקת רכוש

לאחר שהוגדר מה הרכוש שכל אחד מהצדדים החזיק לפני הנישואין, וכן מה הרכוש הפוטנציאלי העתידי, סעיף חלוקת הרכוש עוסק באופן בו הרכוש יחולק בין הצדדים. במסגרת הסעיף, ייקבע בצורה ברורה כיצד יחולקו נכסי בני הזוג לרבות מקרקעין, השקעות ורכוש אישי במקרה של גירושין. סעיף זה עוזר למנוע אי בהירות ומחלוקות פוטנציאליות במהלך תהליך חלוקת הנכסים.

 

סעיף תשלום חובות

סעיף זה מגדיר בצורה ברורה כיצד יטופלו חובות והתחייבויות קיימים במקרה של גירושין. האם חובות עבור עסק שהוגדר כמשותף ישולמו על ידי שני הצדדים במקרה של גירושין? זאת רק דוגמה לשאלה שעשויה להעלות במסגרת עריכת הסכם ממון. חשוב ליישב את השאלות הללו בשלב הניסוח של ההסכם כדי למנוע בעיות עתידיות.

 

כך תבטיחו הסכם ממון שעונה לצרכים שלכם

בנוף המורכב של נישואין וגירושין, הסכם ממון ערוך היטב יכול לספק תחושת ביטחון לשני בני הזוג. על ידי הכללת סעיפים חיוניים אלה, זוגות יכולים להתמודד מול אתגרים אפשריים בבהירות, ולטפח בסיס חזק יותר לעתיד הפיננסי שלהם. למרות שככל הנראה אתם לא חושבים על גירושין בשלב הזה, ובתקווה שמיד תהיו בזוגיות טובה – עריכת הסכם ממון יכולה להיות בחירה שתודו עליה בעתיד.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »