חיפוש

ספר המנהיגות שאתם חייבים להכיר

אדם שלם מורכב ממספר תכונות ומאפיינים ייחודים שמאפשרים לו להשיג את מטרותיו ושאיפותיו. אחת התכונות המשמעויות יותר בהקשר הזה היא מנהיגות. ישנה סברה מוטעית בציבור שטוענת שמנהיגות היא תכונה מולדת שלא ניתן לרכוש.

האמת היא שלכל אחד ואחת יש פוטנציאל לפתח מנהיגות. גם אנשים שקטים ומופנמים יותר יכולים למצוא בתוכם את סגולת המנהיגות שתעלה אותם על גל ההצלחה. אחד מהדרכים לרכוש תכונה זו היא באמצעות קריאת ספרי מנהיגות מומלצים, שיתנו לכם את הכלים להשגת המטרה.

 

מה זה בכלל מנהיגות?

לפני שנקפוץ לנושא העיקרי – ספר מנהיגות מומלץ שאתם חייבים להכיר, חשוב להבין מה היא בכלל מנהיגות. באופן כללי, מנהיגות בהגדרתה היא היכולת של אדם או קבוצה להוביל קבוצת אנשים אחרת אל תעבר מטרה תוך שימוש מינימלי בסמכות. כמו כן, פעולה המוגדרת פעולה מנהיגותית מתקשרת באופן טבעי ליכולת השפעה וליכולת ליצור שינוי.

ישנה גישה מודרנית הגורסת כי מנהיגות היא באה לידיי ביטוי בהקשרים מסוימים. לדוגמה, עורך דין יכול להפגין התנהגות מנהיגותית במסגרת עבדותו כעורך דין אך בהקשרים אחרים הוא עלול להתנהג בצורה שאינה מנהיגותית כלל. מנגד, ישנה גישה שטוענת שמנהיגות היא תכונה רוחבית הבאה לידי ביטוי בכל תחומי החיים.

ספר מנהיגות מומלץ

ההבדל בין מנהיגות לסמכות

בימי עבר, נהגו להתייחס למנהיגות ולסמכות כמקשה אחת. היום ברור לכול שמדובר בשני מצבים שונים בתכלית שאינם חייבים לחפוף זה לזה. מנהיגות ברמתה הגבוהה ביותר היא כזאת שמגיעה ללא סמכות כלל.

חשבו על אדם שמצליח לסחוף אחריו קבוצה של אנשים רק מכוח אישיותו אל מול אדם שעושה זאת מכוח סמכותו. הפועל היוצא של ההבדל הזה, הוא שאין הכרח שמנהיגים פוליטיים לדוגמה יהיו בעלי מנהיגות, שכן הם אוחזים בסמכות רבה שבכוחה הם יכולים לשנות מדיניות ולסחוף אנשים לפעולה עקב כך.

ספר מנהיגות מומלץ

ספר מנהיגות מומלץ

אחרי שעסקנו קצת במנהיגות באופן כללי ובהבדל המהותי בין מנהיגות לבין סמכותיות, הגיע הזמן לגשת לדרך באמצעותה כל אחד ואחת יכולים לרכוש מנהיגות. הספר "מנהיגות בטישרט" הוא ספר מנהיגות מומלץ למדי שנכתב על ידי גל צחייק – מאמן, מנחה ומרצה מבוקש.

הספר עוסק באופן נגיש ובהיר בכלים פרקטיים להשגת מנהיגות. מחבר הספר זיקק לתוכו את התובנות שהוא צבר לאורך השנים והצליח להנגיש אותם לציבור הרחב. הפנמת הכלים שספר זה מעניק לקוראיו יוכלו להוביל להשגת תכונות מנהיגותיות שבתורן יביאו להצלחה, תחושת מימוש והעשרת העצמי שלכם.

 

גם אנשים מופנמים יכולים להיות מנהיגים?

התשובה הקצרה לשאלה הזאת היא בהחלט כן. אנשים מופנמים נוטים ליצור לעצמם עולם פנימי מלא ועשיר. בעזרת רכישה של מספר כלים בודדים, גם המופנמים שבנינו יכולים להביא לידי ביטוי את עולמם העשיר וכך לסחוף אחריהם גם מבלי להיות אלו שמדברים הכי הרבה וצועקים הכי חזק. בין אם אתם אנשים שקטים או מוחצנים, המנהיגות מחכה לכם מעבר לפינה, בהצלחה!

ספר מנהיגות מומלץ

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא