חיפוש

5 עקרונות לכתיבה שיווקית לעסקים

כתיבה שיווקית לעסקים הפכה מכבר לאחת מפלטפורמות השיווקיות המוכרות והיעילות בכל הנוגע לשיווק אינטרנטי. אז מהי כתיבה שיווקית, ואיך לעשות את זה נכון?

 

מהי כתיבה שיווקית לעסקים

בכלליות, כתיבה שיווקית היא דרך הצגת מוצר או שירות באמצעות תוכן. בפועל המטרה של כתיבה שיווקית היא לפרסם את המוצר המדובר ולגרום לקורא להתעניין באותו מוצר או לבצע פעולות אשר יובילו להגדלת ההכנסות של אותו העסק.

לעומת פרסומות שבהן משתמשים בדרך כלל בתמונות, סרטונים וגם מפורסמים רבים, בכתיבה שיווקית הכלי העיקרי להעברת המסר הוא התוכן.

 

השקיעו בתוכן

העיקרון הראשון והכי חשוב הוא להבין כי, התוכן שלכם הוא הכלי הייחודי והבלעדי לשיווק העסק, לכן חשוב מאוד להשקיע בתוכן עצמו ובדרך ההעברה שלו.

לעומת תוכן מקצועי, בכתיבה שיווקית עליכם מלבד העברת עובדות, סיפורים או חוויות הקשורות בעסק אותו אתם מפרסמים, עליכם לגרום ללקוחות להרגיש ולרצות לפעול (לקנות את המוצר שלכם, להיכנס לאתר הרלוונטי או להשכיר את שירותי העסק).

 

הכירו קהל הלקוחות שלכם

העיקרון השני בכל הנוגע לכתיבה שיווקית הינה הכרת קהל היעד. ניתן לעשות קורלציה טובה לפרסומות טלוויזיה. ישנו הבדל משמעותי באיכות התוכן, בכמות המידע וגם במידע עצמו הנדרש לצורך שיווק של עסק לסוגי לקוחות שונים. למשל בני נוער ירצו לדעת מה "מגניב" מה "באופנה" או מה נועה קירל הייתה אומרת על הנושא הזה. לעומת זאת, הורים יעדיפו לדעת על בטיחות, איכות ושירות לקוחות טוב.

לכן, לפני שאתם מתחילים בכתיבת התוכן השיווקי, אפיינו את הלקוח שתרצו שיגיע לאתר ויקרא את המידע שאתם מעלים, נסו להיכנס לנעליו ולחשוב מה אתם הייתם רוצים לדעת על הנושא.

 

הכירו את המוצר

העיקרון השלישי קשור במוצר או העסק עצמו. חשוב מאוד שתכירו לעומק את העסק שאתם מפרסמים. הכרות מעמיקה מהסוג תאפשר לכם לבחור את האלמנטים הייחודים, מעניינים ושונים ביותר שיש לאותו עסק או מוצר להציע. זכרו, אנשים רוצים את הייחודי והטוב ביותר.

 

יהיו מקוריים

הדרך הטובה ביותר לדעת מה לא כדי לכתוב בתוכן שיווקי הוא לחפש תוכן שיווקי על מוצר או עסק דומה. בדרך כלל, אתם תמצאו עשרות מאמרים, כתבות או עמודי אינטרנט עם תוכן שיווקי כמעט זהה.

ככל שתהיו יותר מקוריים כך תרוויחו יתרון אל מול עסקים אחרים באותו תחום. כמובן שימו לב לא להגזים עם היצירתיות ולהימנע מלהכניס לתוכן השיווקי שלכם אלמנטים שאינם מתאימים או רלוונטיים לעסק שאתם רוצים לשווק.

 

אל "תחפרו"

התוכן שלכם צריך להיות ענייני, רלוונטי, עדכני והכי חשוב, מעניין! מאוד מאוד מעניין, אחרת הקורא יעזוב את העמוד הרבה לפני שהוא יגיע למידע שרציתם להעביר לו. בעולם האינסטה והפייסבוק המידע צריך להיות מהיר, מידי ורלוונטי. יש לכם שניות ספורות לתפוס את תשומת הלב של הקורא שלכם ואם לא תעמדו במשימה, הוא ימשיך אלאה לעשרות האתרים הבאים בחיפוש שלו.

לכן זכרו, כל נקודה ניתן להעביר במילים ספורות או במשפטים רבים. בחרו בחוכמה את עומק הנושא הכללי וגם הפסקאות השונות ודאגו תמיד להגיע לפואנטה במהרה.

 

איש מחזיק מחשב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא