חיפוש

3 פציעות אפשריות שעלולות להיות לספורטאים

חמסה חמסה, שום, בצל. שלא תדעו פציעות.

אבל למקרה שאתם ספורטאים, לא משנה באיזה ענף ספורטיבי אתם פעילים, כדאי שתדעו שאתם נמצאים בסיכון להיפצע.

פציעות הן חלק מהענף ואין מה לעשות, כשרצים, קופצים ובאופן כללי, נמצאים בתנועה מרבית, עולה הסיכוי להיפצע.

 

אספנו עבורכם כמה פציעות שכיחות שקורות לעיתים קרובות לספורטאים, להלן האפשרויות:

  1. מתיחות

ישנן מתיחות שונות שעשויות לבוא לידי ביטוי במקומות שונים בגוף.
אם אתם עוסקים באופן תדיר בכדורגל או כדורסל, סביר להניח שסבלתם לפחות פעם אחת ממתיחה במפשעה. מדובר במתיחה של הגידים באזור והיא הנפוצה ביותר בתחומים שנכתבו קודם לכן. הסיבה לכך תמונה בתזוזות של השחקנים ימינה ושמאלה של הירך והאגן, מצב שמוביל לעיתים למתיחה של הגיד במפשעה.
מדובר במצב לא נעים, אך אל דאגה, ניתן לטפל בו.
הדבר הראשון שכדאי לעשות זה לקבוע תור לפיזיותרפיסט שייתן לכם את הכלים והעיסויים שעליכם לבצע באזור באופן יום יומי (חשוב שתבצעו אותם כדי לאפשר לאזור להחלים כמה שיותר מהר).
בנוסף, אנו ממליצים לנוח לכמה ימים עד שהאזור יתאושש. בזמן המנוחה מומלץ לקרר את האזור.
שימו לב! אם אתם מתכננים לחזור לפעילות ספורטיבית, כדאי שתבדקו קודם מול רופא שמצבכם השתפר כדי שלא תגרמו חס וחלילה לפציעה כרונית שההחלמה ממנה עשויה להיות קשה וארוכה יותר.

 

  1. שברי מאמץ

שברי מאמץ הם סדקים שנגרמים לאחר שנגרם מתח ועומס והם מופיעים בחלק השוק הקדמי. לרוב, ניתן לאבחן את שברי המאמץ כאשר רואים שכפות הרגליים הן שטוחות (כלומר כאשר ישנו פלטפוס). במצב זה, ישנו מתח מוגבר שמשפיע על הגידים בשוק.
אם אתם תוהים אם יש לכם שברי מאמץ, בדקו האם יש לכם כאבים חדים שמתגברים במצב של מאמץ. אם כן, המלצתנו היא לגשת בדחיפות אל אורתופד ולבדוק את המצב.
במצב זה, כדאי לעבוד על חיזוק של השרירים ולהביא את כף הרגל למנח הטבעי שלה באמצעות מדרסים. אם אתם צריכים להתאים לעצמכם מדרסים בעקבות שברי מאמץ או שיש לכם כבר מדרסים ישנים ואתם מעוניינים לקנות חדשים, כדאי שתיכנסו לאתר אינסול מדרסים.

 

  1. דלקת בכתף

דלקת זו אופיינית בקרב שחיינים, שחקני טניס, כדור יד ותחומים נוספים שקשורים לפעילות אינטנסיבית בכתפיים. הדלקת עשויה להתרחש במצבים שבהם מבצעים תנועות חדות ומהירות מידי או במצב של מכה חזקה. אלו עשויים לגרום למתיחה של הגיד ולעיתים חלילה למצב של קרע.
במצב זה יש צורך לבצע בדיקת אולטרסאונד כדי לראות מהי חומרת המצב ולאחר מכן, סביר להניח שהרופא המטפל יפנה אתכם לפיזיותרפיסט שימסור לכם תכנית אימון שכוללת עיסויים כדי לשקם את המקום.

לסיכום, אם אתם עוסקים בספורט, אנחנו מציעים לכם להיות מודעים לפציעות הנפוצות הללו כדי לנסות ולהימנע מהן.

 

בירכיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »