חיפוש

האם ציוד הגברה להשכרה נחשב כהוצאה מוכרת לעסק? ובאילו מקרים?

ההגדרה של הוצאה מוכרת היא הוצאה לצורך יצירת הכנסה והוצאה על פי תחומו של העסק.

האם גם ציוד הגברה להשכרה הוא הוצאה מוכרת? ומתי? על כך המאמר הבא.

 

מהי הוצאה מוכרת?

כל עסק המייצר הכנסה מוציא הוצאות שבמידה והן מוכרות במס מפחיתים אותן מההכנסות של העסק ולכן משלמים עליהן פחות מס. למשרד בבית או בעסק יהיו הוצאות מוכרות כמו ציוד משרדי, חשמל, ארנונה וכיוצא בזה. כמו כן, עסק המתמחה בדבר מסוים יהיו לו הוצאות המיוחסות לעסק מלבד שכ"ד, ציוד משרדי וכד'. למשל, למוסך שהוא עסק פרטי ההוצאות המוכרות יהיו גם על חלקי חילוף, כלי עבודה ועוד. לחברה בה מנהלים אינטראקציה עם מדינות אחרות, נסיעה עסקית לחו"ל תהיה הוצאה מוכרת בהתאם להוצאות שמהן מייצרים את ההכנסה. ישנן לא מעט הוצאות מוכרות בהתאם לתחום העסק כמו: ארוחות עסקיות, דלק, ספרות מקצועית, ביטוח אחריות מקצועית, שליחויות, שיפוץ ועוד. על מנת לדעת מה יוכר לכם במס חשוב להתייעץ עם רואה החשבון ולשמור את החשבוניות.

 

האם ציוד הגברה להשכרה נחשב כהוצאה מוכרת ומתי?

כאשר יש עסק שמשתמש כחלק מההכנסות שלו בציוד הגברה ההוצאה תהיה מוכרת כי היא מאפשרת לו את ההכנסה. למשל, די ג'י עצמאי, מרצים, מפעילי קריוקי ועוד. ביחד עם זאת, עסקים רבים מארגנים לעובדים שלהם ימי גיבוש, השתלמויות מקצועיות וכנסים לצורך ריענון נהלים, ללמוד דברים חדשים הקשורים לעסק, לגיבוש ועוד. במקרים כאלו השכרת ציוד הגברה מוכר במס. בנוסף על פי מס הכנסה הוצאות על שיווק ופרסום הן הוצאות מוכרות. לפיכך, אם עושים יום מכירות או הפנינג לצורך פרסום וצריכים מערכת הגברה, היא תוכר במס כחלק מאלמנט הפרסום והשיווק.

 

אירועי חברה לעובדים וללקוחות

אין זה משנה מה החברה מוכרת או מייצרת, ברגע שהיא צריכה ציוד על מנת להפיק אירוע חברה או אירוע לקוחות, ההוצאות יהיו מוכרות במס ולא רק מדובר על השכרת מערכת הגברה, רמקולים, גנרטור וכד'. למשל, ישנם אירועי חברה בהם מזמינים דוכני מזון, צלמים, משלמים למקום בו מתקיים האירוע, שוכרים אוהל לאירועים, תאורה, כיסאות ושולחנות, כיבוד וכד'. כל אלו יהיו מוכרים מבחינת מיסים מכיוון שהם משמשים את העסק לצורך הכנסה. כדי לחדד את הדברים, נניח ומדובר על חברה המייצרת מוצרים והיא רוצה לשווק את ההמצאה האחרונה שלה לקהל לקוחות רחב, היא יכולה להפיק הפנינג ללקוחות שכל ההוצאות בו יהיו מוכרות במס מכיוון ששיווק ופרסום הכרחי לעסק.

 

מתי מגישים חשבוניות לצורך הוצאה מוכרת?

בכל שנת מס חייבים להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה בין אם מדובר בעוסק פטור ובין אם בעוסק מורשה. בדו"ח מגישים העתקי חשבוניות כנגד ההכנסות וחשבוניות מוכרות של ההוצאות. בעת ניתוח הדו"ח מס הכנסה מפחית את סכום המס של ההוצאות מהסכום של המס על ההכנסות.

 

מיקרופון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא