חיפוש

ציפורן חודרנית – כך תפטרו ממנה אחת ולתמיד!

ציפורניים חודרניות יכולות לגרום לכאב בלתי נסבל. הם עלולות לגרום לאי נוחות, נפיחות ואפילו זיהום אם לא מטפלים בהם. במקרה הגרוע ביותר, הם יכולים להקשות על הליכה. למרבה המזל, ישנן דרכים למנוע ולטפל בציפורניים חודרניות. במדריך הזה נחקור את כל מה שאתה צריך לדעת על ציפורניים חודרניות.

 

הבנת ציפורניים חודרניות

ציפורניים חודרניות מתרחשות כאשר קצה הציפורן צומחת לתוך העור שמסביב, וגורמת לכאב ואי נוחות. מצב זה יכול להשפיע על כל אחד, אך הוא נפוץ ביותר בקרב מבוגרים. הבוהן הגדולה היא המושפעת ביותר, אך כל בוהן יכולה להיות מושפעת מהתופעה.

ציפורניים חודרניות

מה גורם לציפורניים חודרניות

ציפורניים חודרניות יכולות להיגרם ממגוון גורמים. גנטיקה משחקת תפקיד, שכן אנשים מסוימים נוטים יותר לפתח מצב זה מאחרים. אם להוריכם או לאחיכם היו ציפורניים חודרניות, סביר להניח שאם לא תזהרו גם אתם תפתחו אותן.

גזירת ציפורניים לא נכונה היא סיבה שכיחה נוספת לציפורניים חודרניות. גזירת ציפורניים קצרה מדי או עיגול הקצוות יכולה לעודד את הציפורן לצמוח לתוך העור. בנוסף, נעילת נעליים צמודות עלולה להפעיל לחץ על בהונות הרגליים שלך, ולגרום לציפורן לצמוח לתוך העור.

 

כיצד למנוע ציפורניים חודרניות

גזור את הציפורניים שלך ישר, והימנע מגזירתן קצר מדי. אל תעגל את קצוות הציפורניים שלך, מכיוון שזה יכול לעודד את הציפורן לצמוח לתוך העור. אם אתה מתקשה לגזור את הציפורניים כראוי, שקול לפנות לרופא פודיאטר לסיוע. להתייעצות עם פודיאטור מומחה לחצו כאן נעילת נעליים נוחות שמתאימות כראוי יכולה גם לסייע במניעת ציפורניים חודרניות. הימנע מנעליים צמודות מדי או שמכווצות את אצבעות הרגליים.

 

מתי לפנות לעזרה מקצועית לציפורניים חודרניות

ברוב המקרים ניתן לטפל בציפורניים חודרניות בבית בעזרת תרופות פשוטות. עם זאת, אם אתם חווים כאבים חזקים או אי נוחות, או אם המצב אינו משתפר לאחר מספר ימים של טיפול ביתי, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. פודיאטר יכול להעריך את מצבך ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר.

במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך באנטיביוטיקה לטיפול בזיהום. אם הציפורן החודרנית חמורה או חוזרת, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת חלק מהציפורן או הרקמה שמסביב.

עזרה מקצועית

אפשרויות כירורגיות לציפורניים חודרניות

במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח לטיפול בציפורניים חודרניות. אם המצב חמור או חוזר, רופא הפודיאטר שלך עשוי להמליץ ​​על הסרת חלק מהציפורן או הרקמה שמסביב. הליך זה מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית, ואתה יכול לחזור לפעילות רגילה תוך מספר ימים.

 

סיכום

ציפורניים חודרניות יכולות מאוד לפגוע בחיי היום יום שלנו אם לא יטופלו, אבל הן לא חייבות להיות חלק קבוע מהחיים שלך. עם טיפוח ציפורניים נכון וטיפול נכון, תוכלי לגרש ציפורניים חודרניות לתמיד וליהנות מכפות רגליים בריאות וללא כאבים. אם אתה מתמודד עם מצב זה, אל תהסס לפנות לעזרה מקצועית. פודיאטר יכול להעריך את מצבך ולהמליץ על מהלך הטיפול הטוב ביותר שיעזור לך לעמוד על הרגליים.

ציפורן חודרנית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »