חיפוש

איך לעשות צעד ראשון בביטחון

אתם בטח נרגשים, התינוק שלכם כבר גדול והחל לעשות את צעדיו הראשונים. לפני שאתם הולכים לקנות לו את נעליו הראשונות, חשוב שתדעו מה המטרה של נעלי הצעד הראשון, ואיך בוחרים את הנעליים הבטוחות לתינוק שלכם.

 

מתי קונים נעלי צעד ראשון?

ככל הנראה שלא תאהבו לשמוע את התשובה; מבחינה התפתחותית, אין מה למהר לנעול לתינוק שלכם נעליים. אם רק עכשיו הוא התחיל לעשות צעדים ראשונים, סביר להניח שבתקופה הקרובה הוא יקום ויפול, עד שילמד לאזן את עצמו. בתקופת ההתייצבות הזאת מומלץ כמה שיותר לתת לתינוק ללכת יחף, שכן כך הם לומדים להיות יציבים יותר.

 

נעלי צעד ראשון – בשביל מה?

אם כן, כפי שאמרנו, ההליכה הטובה ביותר בגילאים הצעירים בהם לומדים ללכת, היא ברגליים יחפות. ברגל חשופה התינוק שלכם יכול לחוש במרקמים שונים כמו רצפה קרה, חול או דשא, וחשוב מאוד לתת לו להתנסות בכך ולהתפתח. אולם ישנם מקרים בהם לא ניתן לאפשר לפעוט להלך ברגליים יחפות, כמו בגן המשחקים, או כאשר אתם מטיילים בחוץ, ובכלל בכל מקום שבו עלולים להיות על הרצפה חפצים חדים שיסכנו אותו. בדיוק בנקודה הזו רצוי ומומלץ לנעול לפעוט נעליים. לאילו דגשים עליכם לשים לב כאשר אתם בוחרים נעלי צעד ראשון?

 

דגשים לקניית נעלי צעד ראשון

נעלי צעד ראשון לא צריכות להיות ממותגות או מפוארות. יתרה מזאת, כפות הרגליים של הקטנים גדלות כל כך מהר, שדיי מהר תצטרכו לקנות כבר זוג נעליים חדשות. לכן התמקדו במאפיינים החשובים ביותר:

  1. סוג הנעל – על הנעל להיות רכה ולהתאים לרוחב כף הרגל של הפעוט כך שלא תלחץ על הרגל או על אצבעות הרגליים, ותעכב את ההתפתחות והגדילה שלה. בנוסף, הקפידו שהנעל איננה כבדה ושהיא איננה גבוהה – הקרסול של הפעוט צריך להיות חופשי לתנועה.
  2. מידת הנעל – עדיף שתמדדו על הנעליים על הפעוט בחנות עצמה, ורצוי כאשר הוא עומד. כך תהיה לכם אינדיקציה מדויקת לכך שהנעל מתאימה לו. נעל גדולה למידותיו יכולה לעכב את ההליכה של הפעוט, שכן הוא יהיה עסוק יותר בלאחוז בנעליים בעזרת אצבעות רגליו, ופחות עסוק בלייצב את עצמו בהליכה בטוחה.
  3. פשטות – אתם לא צריכים לחפש נעל אורטופדית (אלא אם כן לתינוק שלכם יש צורך ספציפי וייחודי), תינוקות אינם צריכים מדרסים בתוך הנעל, אלא סוליה ישרה כמו כף רגלם, מבפנים ומבחוץ.

 

לסיכום

נעלי הצעד הראשון נועדו להגן על הפעוט שלכם בעודו הולך במקומות מסוכנים ויש צורך להגן על כפות רגליו. בכל זמן אחר, הרשו לפעוט ללכת יחף – זה יתרום להליכה יציבה ולהתפתחות תקינה של כפות הרגליים. כאשר אתם בוחרים את נעלי הצעד הראשון, הקפידו שזו תהיה נעל נוחה, המתאימה במידה לכף רגלו של התינוק, ואל תתפתו לקנות נעל גדולה מידי כדי שתתאים לאורך זמן, כיוון שזה עלול להזיק להליכה בטוחה.

 

משפחה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »