חיפוש

צ'קליסט לאירוע חינה

לרוב, בטרם מאורע החתונה, נהוג לקיים טקס חינה מסורתי, אשר כולל תלבושות ייחודיים, תכשיטים וריקודים של הכלה ושל האורחים שהגיעו לשמש אותם.

במהלך טקס החינה, נהוג להנעניק לחתן ולכלה מתנות ותכשיטים שונים ובנוסף, נהוג לשלב גם שולחן הכולל עוגות ועוגיות מרוקאיות מסורתיות. 

 

מריחת החינה

טקס החינה קרוי על שם עץ החינה, אשר ממנו מפיקים את אבקת החומר שמורחים בידיים בצהלך טקס החינה.

ככלל, אבקת החינה קיימת בכמה במספר צבעים וביניהם: חינה ירוקה, חינה שחורה, חינה כתונה וחינה אדומה, כאשר במהלך טקס החינה, בד"כ נהוג למרוח על ידיה של הכלה את החינה האדומה. הסבר לכך ניתן ע"י הקבלה, שלפיה, הצבע האום מסמל הגנה מפני מזיקים וכמו כן, גם מעין הרע שאליהם עשויה הכלה להיות חשופה ביום שמחתה. הצבע האדום מרחיק מזיקים אפשריים מהכלה ומסיבה זו, נהוג למרוח אך ורק חינה אדומה במהלך טקס החינה.

 

רשימת ההכנות לקראת טקס החינה

במידה ותהיתם כיצד יש להתארגן לקראת טקס חינה, להלן פירוט הדברים לטקס חינה מאורגן ומוצלח:

  1. ראשית, חשוב לדאוג לתפאורה שמתאימה שתהיה במהלך טקס החינה. יש לבחור את סגנון העיצוב מראש ובהתאם, גם את התפאורה והאלמנטים שיהיו במאורע.
  2. שנית, יש לבחור תלבושות מסורתיות, כגון: כיפתנים ו/או לבוש מסורתי אחר, שמותאם לסגנון טקס החינה. חשוב לוודא כי התלבושות שתבחרו, תהיינה נקיות ולא בלויות וכי ניתן יהיה ללבוש אותן באופן ראוי.
  3. יש לדאוג מראש גם להכנה של שולחנות שעליהם יונחו מגשי העוגות והעוגיות המסורתיות. גם בהקשר זה, ההמלצה היא לוודא כי סגנון השולחנות מותאם לעיצוב ולתפאורה הכללית שבמקום.
  4. בנוסף, יש לבחור איש מקצוע שיהיה אחראי על תפעול המוזיקה במהלך המאורע. לרוב, נהוג לקחת תקליטן שמתמקצע בחינות מרוקאיות ובהתאם לכך, השירים שיתנגנו יהיו בסגנון מרוקאי.
  5. גם בחירה של צלם חינה, הינה מהותית וחשובה לא פחות מההכנה של שאר האלמנטים. יש לשים דגש על כישוריו של הצלם וכמו כן גם על אופיו. חשוב לבחור צלם סבלני וחביב, שיוכל להתמודד עם מגוון האורחים שיגיעו וידע להתאים את עצמו לכלל האנשים, בזמן שהוא יתעד את טקס החינה. ככלל, צלמים שמגיעים לתעד את מאורע החינה, עליהם להיות מדויקים, מבחינתלוחות הזמנים ובנוסף, גם יצירתיים, כך שיצליחו לתפוס את הרגעים המיוחדים והמרגשים במהלך טקס החינה.

בדרך כלל, מומלץ להזמין לטקס החינה שני צלמים: אחד שיתמקד בצילומי ווידאו והשני, שיתמקד בצילומי סטילס. באופן זה, יצליחו הם לתעד את המאורע, מתחילתו ועד סופו, באופן מקסימאלי.

 

רכישת חבילת חינה

כיום, ישנן חברות שונות אשר מצעיות עבורכן חבילות חינה, כך שניתן להיעזר בשירותיהן בהפקת טקס החינה ובארגון כלל האלמנטים הנדרשים לצורך ארגון של מאורע מושקע ואיכותי. בהתאם לתקציב שתגדירו מראש, כך ניתן יהיה להתאים עבורכם חבילה שתכלול את רשימת הדברים שתרצו לארגן עבור טקס החינה שלכם, כגון: דיג'יי, תלבושות ואפילו התפאורה.

 

רחבת ריקודים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא