חיפוש

את מנהלת בי"ס? כך תצרי בחצר אווירה נעימה ומגבשת

החצרות בבתי ספר רבים ברחבי הארץ ידועות בהזנחתן. שכן, אלה כוללות דרכי עפר, מגרשים מיותמים וספסלים שבורים. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה וגרמה לנו להבין שמישהו צריך להרים את הכפפה. לכן, הוצאנו מדריך השראה שיאפשר למנהלות ומנהלי בית ספר להביא לשינוי הדרוש וליצור אווירה נעימה ומגבשת. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתהפכו את החצר המשעממת לשימושית במיוחד.

 

הוסיפו מתקני כושר ופינות ישיבה

הדבר הראשון שעלייך ליישם זו הוספה של מתקני כושר שמתאימים לילדים בגילאי בית ספר. מדובר במתחם קטן שיאפשר לתלמידים לבצע תרגילי כושר שונים במהלך ההפסקות. נדגיש שזוהי תוספת חיונית שתגרום לתלמידים לצאת מהמכשירים הניידים ולהזיז את עצמם. לצד הפינות הללו, כדאי להוסיף פינות ישיבה שיכללו שולחנות, כיסאות וכורסאות. חשוב לציין שתוכלו להשתמש בחומרים טבעיים (לדוגמא, בוץ ואבנים) כדי להכין את הפינות הללו, כך תיחסך מכם הוצאה משמעותית.

הוסיפו מתקני כושר ופינות ישיבה

תתקינו פתרונות הצללה

אי אפשר לעסוק בשדרוג החצר של בית הספר מבלי להציג בפניכם את פתרונות ההצללה שחייבים להימצא מעל מגרשי המשחקים ואזורי הפעילות של הילדים. עליכם ליצור קשר עוד היום עם חברה מוסמכת שמספקת התקנה של פתרונות הצללה למוסדות ועסקים, כדי שזו תגיע בהקדם האפשרי לחצר ותבצע מדידות שיובילו להתאמת פתרון ההצללה המתאים ביותר לבית הספר.

 

תערבו את התלמידים והצוות בטיפוח הגינה

צוותים שעוסקים בתחום ההוראה בעידן הנוכחי יודעים שנהוג לערב את הילדים בפעילויות שגרתיות של בית הספר, כדי להביא לתחושת מעורבות. סביר להניח שאתם מכירים בהמלצה זו, לכן, נציע לכם ליישם אותה בכל הנוגע לטיפוח אזורים שוממים בחצר. לאחר שתתקינו פתרונות הצללה למוסדות ועסקים, תוכלו להקים גינה רחבת ידיים שתשמש את כל שכבות התלמידים, כאשר לכל שכבה תהיה חלקה משלה. נמליץ לשתול בגינה זו צמחי תבלין שונים, לדוגמא:

  • רוזמרין
  • נענע
  • מנטה
  • בזיליקום ועוד

 

תקימו ביתן הפעלות להשאלה

ניתן להקים ביתן קטן שירכז כל מיני הפעלות שישמשו את הילדים להפסקות. מדובר לצורך הדוגמא בכדורים, חבלים ומשחקי קופסא. בתוך הביתן תעמוד בכל פעם מורה אחרת שתהיה אחראית על חלוקת המשחקים והחזרתם למקום (לאחר שהתלמידים ישיבו אותם לביתן).

המלצה זו נובעת מתוך השוני שבא לידי ביטוי בין אוכלוסיות התלמידים. הרי זה ידוע שיש תלמידים שיכולים להביא משחקים מרובים מהבית, בעוד אחרים לא מחזיקים במשחקי קופסא בסיסיים. הביתן ישמש את כולם, ללא הבדל ויעניק לילדים ביטחון והנאה.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שיסייע למנהלי בית ספר ליצור אווירה נעימה בחצר. כעת ברור לכם שתצטרכו ליישם את 4 הטיפים שהוצגו לעיל, משום שאלה יכניסו עניין לחצר הבית ספרית ויאפשרו לילדים מכל הכיתות להיות עסוקים במשחקים, שתילה או מנוחה בצל במשך כל ההפסקות.

תערבו את התלמידים והצוות בטיפוח הגינה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא