חיפוש

קאפה או קנבס? כל מה שתצטרכו לדעת בהזמנה הבאה מבית הדפוס

בין אם אתם מנהלים פרויקט עבור עסק גדול, פרויקט אישי של העסק החדש שלכם, בין אם אתם סטודנטים, מורים או אמנים, ביצוע הזמנת דפוס גדולה עלולה להיות הפקה רצינית, על כן כדאי להכיר את כל הטריקים והפרטים הרלוונטים לפני שאתם ניגשים לבצע הזמנה.

 

בחרו את בית הדפוס לפי הצורך האישי

אז מה זה בעצם אומר? ובכן, זה די פשוט, ישנם בתי דפוס רבים אשר מתמחים בסוגים שונים ומגוונים של עבודות – יש המתמחים בהפקת קטלוגים, כרטיסי ביקור, הדפסות ספרים ושלל עבודות גדולות ויש הבוחרים להתמקד בהזמנות קטנות ופרטיות. סביר להניח שההעדפה זו תתבצע בהתאמה לגודל בית הדפוס והמכונות איתם הם עובדים.

 

גרפיקה

חשוב לדעת כי חלק מבתי הדפוס משלבים גם שירותים של עיצוב גרפי במקום, בררו עם בית הדפוס שלכם זאת מראש במידה ואתם זקוקים לעיצוב או עריכה ואינכם שולטים בתוכנות העיצוב. יתכן והמחיר יהיה מוזל מיותר מלהשכיר את שירותיו של מעצב גרפי וזאת מכיוון שאתם משתמשים בשני שירותים של בית הדפוס במכה. שימו לב – יתכן והגרפיקאי אשר עובד בבית הדפוס פחות פנוי לעבודות גדולות, מפורטות ומדויקות מאד ולכן אם אתם זקוקים לעיצוב כל כך ספציפי מוטב להיוועץ לפני.

 

כסף, כסף, כסף

כמו שהוזכר קודם לכן, יתכן ובעקבות ביצוע הזמנת עיצוב גרפי והזמנת דפוס תקבלו מחיר מוזל, אך תמיד מוטב לבדוק מול בית הדפוס איתו אתם עובדים את המחירים המדויקים ולברר האם ישנן הנחות על הזמנות גדולות? להבין מה טיב איכות ההדפסה, אילו סוגי בסיס יתאימו בצורה המושלמת עבור ההדפסה הרצויה לכם – קאפה, קנבס וכדומה.

 

אז קאפה או קנבס?

הקנבס מוכר יותר בקרב הציבור, סביר להניח ששמעתם את המילה הזו בעבר, מדובר בבסיס איכותי ונוח מאד אשר שימש ציירים רבות והפך פופולרי בעולם ההדפסות ובבתי הדפוס. אין ספק כי גם הקאפה היא בסיס מומלץ ואיכותי מאד להדפסה ושני החומרים מומלצים מאד, ההבדל תלוי בצורך אישי.

 

קנבס

קנבס ארוג בצורת שתי וערב, הוא סופג צבעים בצורה איכותית אשר נשמרים לאורך שנים ארוכות ולא דוהים. הקנבס נפוץ הן לציור ישירות על הבד (לכן פופולרי בקרב ציירים) והן להדפסות בבתי הדפוס. הקנבס יחודי מאד בצורת אריגתו בשונה מבדים אחרים העשויים פשתן או כותנה.

 

קאפה

הקאפה למעשה הוא חומר הדומה בתכונותיו לקלקר, הוא דחוס, קשיח ועמיד, בזכות התכונות הללו ניתן להדפיס תמונות על קנבס ללא צורך במסגרת. למרות שהקאפה עשויה חומר קשיח יחסית, יש לשמור על כללי בטיחות ולנהוג בה בעדינות בכדי שתחזיר מעמד לאורך זמן.

 

לאחר ביצוע הזמנה

בחרתם בית דפוס אשר מתאים לכם בדיוק? אתם מרוצים משירותי הגרפיקה, המכונות, הצוות ומאיכות ההדפסה? מצוין! חשוב לוודא כי בית הדפוס נמצא בקרבת ביתכם על מנת לשפר את הנוחות ובמידה וההזמנה שביצעתם גדולה או כבדה מאד, מומלץ לבדוק אם קיים שירות משלוחים.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, לפני שאתם ניגשים לביצוע הזמנה בבית דפוס, בין אם מדובר בתמונות לבית, כרטיסי ביקור, הדפסת חוברות דפי קבלות או כל ביצוע פרויקט אחר, וודאו מוח בית הדפוס באילו בסיסים הם משתמשים, סוגי הבד אותם הם מציעים, אל תתביישו לשאול האם ניתנים מחירים מיוחדים בהזמנות גדולות או בשילוב של שירות אחר המוצע בבית הדפוס והכי חשוב – וודאו כי בבית הדפוס שלכם יש אופציה למשלוח עד הבית בכדי שלא תצטרכו לסחוב הזמנה גדולה וכבדה בכוחות עצמכם.

מדפסת

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אסים
3 משחקים לאתנחתא של סוף היום

הימורים מקוונים הפכו בשנים האחרונות לצורת בידור פופולרית יותר ויותר. עם עליית בתי הקזינו המקוונים, לשחקנים יש כעת גישה למגוון רחב של משחקים בקצות אצבעותיהם.

קרא עוד »
תרגיל
הכירו את דוג'ו תל אביב

כולנו מכירים את התחושה שאנחנו רוצים להתאמן, אבל לא מצליחים לקבע זמן בלוח המזנים שלנו שיגרום לנו לצאת מהבית לאימון. הסיבה המרכזית לכך היא שאנחנו

קרא עוד »
רגליים
רכישת גרביים אונליין

כמה פעמים קרה לכם שגיליתם שאתם זקוקה לגרביים חדשות ופשוט לא היה לכם כוח ללכת עד הקניון הקרוב רק בשביל גרביים. גלו את חנות האונליין

קרא עוד »