חיפוש

קופת גמל להשקעה – בעד ונגד

החל מחודש מאי 2016 קופות גמל אושרו ע"י משרד האוצר בתור אפיק חסכון והשקעה, הן לטווח הקצר, הן לטווח הבינוני והן לטווח הארוך. למעשה, כיום קופת גמל להשקעה היא מוצר פיננסי לכל דבר ועניין והיא משווקת ע"י בתי השקעות שונים.

אם אתם חושבים על קופת גמל בתור אפיק השקעה כדאי שתדעו דבר אחד- כמו כמעט בכל תחום בחיים גם לקופת גמל להשקעה יש יתרונות וחסרונות. המשיכו לקרוא וגלו כל מה שרציתם לדעת על קופת גמל כאפיק השקעה, אהל לא היה לכם את מי לשאול.

 

יתרונות של קופת גמל להשקעה

קופת גמל מאפשרת ליהנות מכמה יתרונות מרכזיים:

  • לקבל ריבית משמעותית על הקרן וליהנות מתשואה גבוהה. כאשר הריבית על החסכון שניתנת ע"י בנק ישראל היא נמוכה עד אפסית (0.1% נכון לרגע כתיבת שורות אלו) –החסכונות הופכים לחסרי תשואה וערך ממשיים, כך שקופת גמל משמשת כאפיק תשואה אלטרנטיבי משמעותי.
  • לבחור מה לעשות עם הכסף שנצבר בקופה : לפדות את הכסף שנחסך בה בכל רגע או לחסוך לתקופת הפנסיה. האופציה השנייה מאפשרת גם ליהנות ממגוון של הטבות מס שונות, למשל פטור ממס על רווחי הון, פטור ממס במידה ומנצלים את כספי החסכון כקצבה ועוד.
  • להשקיע את הכסף בהתאם להעדפות אישיות שונות כמו רמת הסיכון ועוד
  • לבנות תמהיל אישי של השקעה.

 

חסרונות של קופת גמל להשקעה

החיסרון העיקרי של קופת גמל להשקעה הוא העובדה שרווחיה מחויבים בתשלום מס, גם כאשר מחליפים במהלך הזמן מסלולי השקעה או גופי ניהול. כלומר, ניתן ליהנות מהטבות מס רק כאשר פורעים את הכסף בגיל פרישה. חיסרון נוסף הוא העובדה שניתן ליהנות מדמי ניהול נמוכים של הקרן רק בסכומים נמוכים (נכון ל-2016 מדובר במקסימום של 70,000 ₪ לשנה).

 

איך לבחור קופת גמל להשקעה?

מכיוון שקופת גמל כאמור הפכה למוצר כלכלי, ניתן לנהל אותה באמצעות חברות שונות. רק כדי לסבר את האוזן לפניכם רשימה של כמה מהחברות ובתי ההשקעות שעוסקים בכך: אלטשולר שחם, קבוצת איילון, כלל ביטוח, אקסלנס נשואה, הראל ביטוח ופיננסים, מנורה מבטחים, מגדל, הפניקס, פסגות, ילין לפידות, מיטב דש ועוד.

אמנם מדובר בקבוצה מכובדת שמייצגת את מיטב החברות הגדולות והמובילות במשק הישראלי, אבל מכיוון שקופת גמל היא מוצר אישי יש לבחור את בית ההשקעות בקפידה. כלומר, אין להסתנוור מהגודל והניסיון של החברה אלא לבחור בית השקעות ע"פ קריטריון אחד – מידת ההתאמה המקצועית והאובייקטיבית של ערוצי ההשקעה המוצעים לכם ולכסף שלכם.

מאזנים של כסף ותפוח אדמה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא