חיפוש

קל משחשבתם – כך פותחים עוסק מורשה

העסק שלכם צובר תאוצה ומגביר רווחים? אם תקרת ההכנסות שלו עולה על תקרת ההכנסות המוגדרת אצל עוסק פטור, זה הזמן להרים לחיים ולפתוח עוסק מורשה. כיצד מתבצע התהליך? מה הוא כולל? איך מבצעים אותו? על זאת ועוד יענה המאמר שלפניכם.

 

מי יכול לפתוח עוסק מורשה?

פתיחת עוסק מורשה  לא מתאפשרת לכל אחד, אלא רק למי שעובר את תקרת ההכנסות של עוסק פטור. נכון לשנת 2023 תקרת ההכנסות לעוסק פטור, עומדת על 102,292 ₪, מה שאומר שעסק אשר מרוויח יותר מן הסכום הזה, חייב בפתיחת עוסק מורשה על מנת לעמוד בדרישות החוק ולשלם מע"מ על כל עסקה שמתבצעת.

עוסק מורשה

איך מתבצע התהליך של פתיחת עוסק מורשה?

איך פותחים עוסק מורשה? למעשה הפתיחה של עוסק מורשה, כוללת עימה כמה שלבים, שכוללים אלמנטים שונים. ההמלצה, היא לקבל סיוע ישיר של רואה חשבון מוסמך וכך להקל על כל התהליך וכן לוודא כי הוא מתנהל בצורה הטובה ביותר, דבר שיכול למנוע בעתיד בעיות בעסק ולאפשר ביטחון כלכלי יציב.

 

המסמכים הנדרשים לפתיחת עוסק מורשה

פעמים רבות יבקשו ממכם הרשויות השונות מסמכים נלווים נוספים, אך המסמכים אותם תמיד יהיה עליכם להגיש לצורך פתיחת עוסק מורשה, יהיו: תעודת זהות כולל ספח, צילום צ'ק מבוטל של חשבון הבנק של העסק, מסמך המראה זהות עם הנכס בו מתנהל העסק וכמובן טופס פתיחת עוסק מורשה שנקרא גם טופס 821 והוא מורכב מכמה חלקים.

 

מילוי טופס פתיחת עוסק מורשה

טופס פתיחת עוסק מורשה, מיועד לצורך רשויות המע"מ והוא כולל עימו מספר נספחים. מה שיהיה עליכם למלא בעיקר בטופס זה, הוא כל מה שקשור אליכם ולמהות העסק אותו אתם מנהלים ורוצים להפוך לעוסק מורשה. בנוסף, יהיה עליכם למלא את התאריכים של שלבי ההקמה של העסק, כיוון שיהיה להם משמעות מבחינת תשלומי המע"מ שלכם.

עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה מול מס הכנסה

במס הכנסה יהיה עליכם למלא טופס שנקרא טופס 5329. הטופס של מס הכנסה כולל מילוי פרטים אישיים יחד עם פירוט על מקורות ההכנסה השונים שלכם. גם כאן יהיה עליכם למלא את תאריך פתיחת העסק הצפוי, לצורך חישוב המס העתידי שלכם.

 

פתיחת עוסק מורשה בביטוח לאומי

השלב האחרון יכלול מילוי של טופס 6101 טופס לפתיחת עוסק פטור עבור ביטוח לאומי. מילוי טופס זה, דומה למילוי שאר הטפסים, כאשר כמובן יהיה עליכם לענות על כל השאלות שבטופס, וכן למלא פרטים אודות העבודות הקודמות שלכם.

 

לסיכום

אם חששתם מהתהליך של פתיחת עוסק מורשה, כעת אתם יודעים מה כולל ממכם התהליך, ואילו מסמכים הוא דורש מכם למלא עבור הרשויות השונות. על מנת שתהליך פתיחת העוסק מורשה יישא הצלחה, מומלץ לקבל סיוע מקצועי מאת רואה חשבון מוסמך, ,אשר יקל על התהליך ויבטיח את תקינותו המלאה.

עוסק מורשה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא