חיפוש

רכב תפעולי – מתי צריך לרכוש אחד?

רכב תפעולי יכול להיות שימושי מאוד לעוסקים בענפי החקלאות, הפנאי והמלונאות, הלוגיסטיקה ועוד.

מהם היתרונות, ומתי תדעו שהגיע הזמן לרכוש רכב תפעולי?

 

מה הוא בכלל רכב תפעולי?

יש הרבה דברים שכדאי לדעת על רכבים תפעוליים (הידועים גם כ- "קלאב קאר"). למעשה, מדובר ברכב מנועי שייעודו העיקרי הוא שינוע וגרירת מטענים או הסעת נוסעים בתוך אזור ייעודי לשם כך. הוא יכול להיות שימושי מאוד להסעת נוסעים במרחבים כגון מגרשי גולף, מלונות, אוניברסיטאות ובתי חולים, וכן בשימוש קיבוצים ויישובים קהילתיים. בעולם שינוע המטענים, תוכלו למצוא רכבים תפעוליים בתחומי התעשייה, מפעלים לוגיסטיים, אתרי בנייה, עלם החקלאות ועוד – חלק מדגמי הרכב התפעולי מסוגלים לשאת משקל של כ- 8 טון!

 

יתרונות הרכב התפעולי

לשימוש ברכב תפעולי מספר יתרונות.
ראשית, מחיר הקנייה והתחזוקה עבור רכב תפעולי נמוך יותר מאשר המחיר שתידרשו לשלם עבור רכישת רכב פרטי. כמו כן, הבלאי של רכב פרטי במשימות תפעוליות עלול להיות גבוה והטיפול בו יקר יותר, לעומת רכב תפעולי המיועד לשינוע משאות.
בנוסף, רכבים תפעוליים ידועים כידידותיים יותר לסביבה, היות והם מונעים באמצעות חשמל, והם מצטיינים בניצול מיטבי של האנרגיה המזינה אותם (גם תכונה זו משליכה על הוזלת העלויות).

 

חסרונות – או בעצם, יתרון במסווה

הרכב התפעולי מותאם למרחקים קצרים יחסית, ולא יכול לנסוע למרחקים ארוכים, היות ויש צורך לטעון אותו (הרכב התפעולי פועל על חשמל). לכן, הוא מתאים מאוד לכל היותר לגדלים של קיבוץ או שדה תעופה, אך לא מעבר לזאת.
למעשה, מדובר בסוג של יתרון – תכונה זו מוסיפה להיותו רכב שזול יותר לתחזק אותו.

 

מידע נוסף אודות רכבים תפעוליים

אלמוג קינן מגולף מוטורס יזם את פתיחת את אתר האינטרנט אודות רכבים תפעוליים במיוחד עבור מי שיש לו שאלות, או לא בטוח האם, למה ואיך הוא יכול לרכוש רכב תפעולי. ביקור באתר ייתן לכם מענה על כל שאלותיכם.
המידע באתר נגיש וקל להבנה, כך שכל אחד ואחת יוכלו למצוא בו את המענה המותאם להם סביב ההתלבטויות או השאלות.

 

מתי כדאי לרכוש רכב תפעולי?

אם יש לכם צורך לנסיעה במרחק קצר יחסית, הן מטעמי פנאי והן מטעמים מקצועיים, בשטח המוגדר כ- "אזור נסיעת רכב תפעולי" (אזור מאושר להפעלת רכב תפעולי), כדאי לכם לרכוש רכב תפעולי. בין אם אתם שוטרי סיור, בעלי מגרשים, או מנהלם בתחום הלוגיסטיקה – בכל אחד מהמקרים, רכב תפעולי יעמוד לרשותכם וישפר את יעילות העבודה שלכם, או את התנהלות הפנאי.

 

חשוב לדעת!

רכב תפעולי אינו רשום במשרד התחבורה, ואין לו מספר רישוי.
לרכב תפעולי אין צורך ברישיון רכב.
התקנה מחייבת שכל רכב תפעולי, יהיה מבוטח לכל הפחות בביטוח חובה.

לשאלות ותהיות נוספות אודות רכב תפעולי, מומלץ להיכנס לאתר "גולף מוטורס" www.golfcart.co.il.

 

סידור מחסן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא