חיפוש

האם ניתן להגיש תביעת נזיקין בעקבות רשלנות רפואית בהריון?

בכל מקרה בו נגרם נזק לגוף או לרכוש ונזק זה נוצר בגלל התנהלות רשלנית, ניתן להגיש תביעה ודרישה לפיצויים. תביעת רשלנות רפואית נחשבת למורכבת וקשה אך עורך דין מיומן יוכל לזכות את התובעים בסכום כסף משנה חיים.

 

הר של בדיקות

בשנים האחרונות זוגות מבצעים בדיקות גנטיות עוד לפני הכניסה להיריון רק כדי למנוע פגמים מולדים. במהלך היריון אישה עוברת עשרות בדיקות, רובן שגרתיות, אך חלקן מורכבות יותר. כולן נועדו להבטיח את בריאותה ובריאות העובר שהיא נושאת.

מעבר למפגשים קבועים עם רופא הבדיקות כוללות, אולטרסאונד, בדיקת דם ושתן, CVS (סיסי שליה), שקיפות עורפית, סריקת מערכות מוקדמת, חלבון עוברי, בדיקת מי שפיר, סריקת מערכות מאוחרת, העמסת סוכר, הערכת משקל, תרבית ל-GBS, ומעקב אחות טרימסטר שלישי.

שאם יתרחש סיבוך רפואי בלידה, שהיה אמור להתגלות במהלך ההיריון, או תתגלה בעיה רפואית אצל האם, העובר או שניהם, תעלה השאלה אם מישהו מהגורמים שהיו מעורבים בכל הבדיקות התרשל.

 

פנייה לעורך דין

החוק הישראלי מאפשר ואינו מונע הגשת תביעת רשלנות רפואית בהיריון. תביעת נזיקין אפשרית בכל מקרה בו נגרם נזק לגוף או לרכוש וניתן ליחסו למזיק. אך חשד מצד ההורים כי התרחשה רשלנות רפואית בהיריון אינו מספיק. כדי לדעת אם אכן היה כך, יש צורך להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית בהריון.

אחד האתגרים בתביעה שכזאת הוא ריבוי הבדיקות וריבוי הגורמים שהיו מעורבים בכל הבדיקות. עורך דין מיומן יוכל להעריך לאחר פגישה עם ההורים אם אכן התרחשה רשלנות רפואית, אך הערכה זאת אינה מספיקה. הוא ייעזר ברופא מומחה שיבחן את כל הרשומות הרפואיות שיסופקו לו כדי לקבוע אם אכן היתה רשלנות ומי ביצע אותה.

אתגר נוסף היא  היכולת להוכיח כי הרשלנות היא שגרמה לפגם או לסיבוך הרפואי בהריון, שכן הוכחה שבוצעה רשלנות רפואית, בלבד, אינה מספיקה. אם הרופא המומחה יקבע כי יש נתיב לתביעה וההורים מעוניינים בכך, ניתן יהיה להגיש תביעה.

 

את מי ניתן לתבוע?

החוק הישראלי אינו מגביל את התובעים. ניתן לתבוע כל אחד או כל מוסד רפואי שאחראי לכאורה לרשלנות. במקרים רבים עורך דין רשלנות רפואית בהריון ייעזר בחוות הדעת של המומחה מטעמו כדי למקד את התביעה בגורם ספציפי. לעיתים, אם הסיבוך הרפואי הוביל למוות או למצב חמור אחר, משרד הבריאות יחקור את המקרה וממצאים אלה יוכלו לעזור לעורך דין רשלנות רפואית לחזק את תיק התביעה שלו.

 

האם כדאי לתבוע?

רשלנות בהיריון עלולה להוביל להשלכות משנות חיים, לרעת הקורבנות. לצד הסבל והמועקה ישנם גם נזקים פיזיים המצריכים טיפול, תרופות ומכשור שעלותם גבוהה.  גם אם לחלקם יש כיסוי ביטוחי, ככל שהנזק או הפגם חמורים יותר כך יגדל עול הטיפול בעובר או באם שנפגעו. לכן, תביעה משפטית על ידי עורך דין רשלנות רפואית בהריון עשויה להוביל לפיצוי כלכלי שיסייע משמעותית לניהול המשבר הרפואי-משפטי.

רשלנות במהלך ההריון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא