חיפוש

רשלנות רפואית בניתוח בריאטרי – איך מגישים את התביעה?

כחלק משגרת החיים שלנו, כולנו פונים בתדירות כזאת או אחרת לגורמי הרפואה השונים, בין אם לטיפולים בריאותיים ובין אם לטיפולים משלימים וקוסמטיים. כך או כך, לביקור אצל הרופא ישנה מטרה אחת – לפתור את הבעיה לשמה הגענו. במידה ונגרם נזק כתוצאה מהטיפול, ייתכן ותתקיים עילה לתביעה, בגין רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בניתוח

המקרים והסיבות המביאים אותנו לפנות לגורמי הרפואה השונים, הם רבים ומגוונים ונעים בין קבלת ייעוץ והמלצות לדרכי טיפול ועד ניתוחים מסובכים, כאשר לכל הפניות הללו מטרה אחת ברורה – לקבל טיפות ושירות מקצועי שישפר את בריאותנו ואיכות חיינו. אך לצערנו, מטרה ברורה זו אינה תמיד עולה בקנה אחד עם המציאות, כאשר לא אחת מתקיימים מקרים שונים של רשלנות רפואית, המוגדרת כסטייה מהתנהגות סבירה ונורמטיבית באופן הטיפול או הייעוץ שניתן, כך שגרמה לנזק אצל המטופל.

מקרי רשלנות רפואית מתחלקים למגוון סוגים ומקרים רפואיים שונים, כאשר אחד המקרים הנפוצים ביותר הוא רשלנות רפואית בביצוע ניתוח, בין אם עקב ביצוע רשלני של פעולת הניתוח עצמה ובין אם היתה האפשרות להימנע מלכתחילה מלבצע את הניתוח. בכל המקרים הללו, בהם עולה החשד כי התקיימה רשלנות רפואית בניתוח, יש לערוך פניה לעורך דין בנושא רשלנות רפואית בניתוח, בכדי שיבחן היטב את המקרה והאם קיימת עילה לתביעה.

 

מה זה ניתוח בריאטרי?

ניתוח בריאטרי, המוכר גם בשמו ניתוח לקיצור קיבה, הוא ניתוח נפוץ בקרב אנשים אשר מלבד השמנה קיצונית סובלים גם מבעיות בריאותיות נוספות הקשורות למצבם – סוכרת, תשניק נשימה, לחץ דם גבוה ועוד. ניתוח זה מבוצע בדרכים שונות במערכת העיכול (ניתוח טבעת, ניתוח שרוול או ניתוח מעקף), כאשר המטרה הסופית היא להביא לירידה במשקל אצל המטופל. ניתוח בריאטרי הפך בשנים האחרונות לניתוח נפוץ במיוחד, כשהוא מאפשר לאנשים רבים לשפר את איכות חייהם ולצאת לדרך חיים חדשה, אך לעיתים פתרון הקסם שהניתוח הבריאטרי מציע למטופל, עשוי להסתבך ולגרום לעוגמת נפש ונזקים משניים, היכולים להתברר כמקרי רשלנות רפואית.

 

מהי רשלנות רפואית בניתוח בריאטרי?

רשלנות רפואית בניתוח בריאטרי יכולה להתרחש במספר נקודות המתפרשות על שלבים שונים בתהליך הניתוח, החל משלב הייעוץ ובדיקות ההתאמה לניתוח, דרך הניתוח עצמו ואף לאחריו. כך לדוגמה, מקרים בהם לא התקבלה הסכמה מדעת או הסבר מקיף בדבר דרכים חלופיות לאפשרות הניתוח, מקרים בהם הניתוח עצמו לא התבצע כנדרש, התעלמות מסימפטומים שהתפתחו לאחר הניתוח – כמו חום גבוה או הקאות, הם רק חלק מהמקרים היכולים להיחשב כרשלנות רפואית.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית?

לפני השלב של הגשת התביעה, חשוב ואף מומלץ להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה, שיבחן היטב את הראיות והנסיבות, בכדי לוודא כי אכן ישנה עילה מספקת לתביעה. לאחר איסוף כלל המסמכים והתיעודים הרפואיים הרלוונטיים, ניתן לגבש כתב תביעה ולהגיש אותו בבית המשפט המתאים בהתאם לגובה הפיצויים הנדרשים.

חוק רשלנות רפואית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא