חיפוש

רשת נגד יונים – המדריך המלא לבחירת הרשת הנכונה

קינון יונים בשטחי מגורים מהווה מטרד של ממש עבור בני האדם. המחלות והטפילים שהן נושאות עימן, המזיקים הבלתי רצויים שמגיעים בעקבות הלשלשת שהן מטילות באזורים בהן הן בוחרות לקנן, הריח והלכלוך – כל הסיבות הללו הופכות את המצב לבלתי נסבל. אחד מפתרונות המניעה הטובים והאפקטיביים ביותר בנושא הרחקת יונים הן הרשתות שחוסמות בפניהן את הגישה לאזורים חשופים דוגמת מרפסות, מסתורי כביסה ואדני חלונות. עם זאת הרשת הנכונה עבורכם תלויה במורכבות הבעיה.

 

היתרונות בשימוש ברשת

בחירה ברשתות נגד יונים הן בבחינת "להקדים תרופה למכה". לצד פתרונות כמו דוקרנים, תכשירי ריסוס בעלי ריח רע או אפילו עטיפת אזורי הרביצה של היונים בנייר כסף – עטיפת הבניין ברשת נגד יונים נותנת הגנה מקסימלית ומונעת מהיונים לקנן מלכתחילה באזור סמוך מדי לבתי המגורים. באם הוחלט להתקין רשת נגד יונים לאחר שהיונים כבר בנו את קיניהן, חובה לנקות את האזור הרלוונטי מקינים ולהרחיק אותן מהמקום. על מנת לבצע התקנה מוצלחת של הרשתות ולהבין את השימוש בהן, מומלץ לבקר באתר של מרחיקי יונים מקצועיים.

 

סוגי הרשתות

בתעשיית הרחקת היונים קיימים סוגים שונים של רשתות יונים, לכל אחת יתרון וייעוד משלה.

  • רשת מוניפיל שקופה – היא רשת נפוצה ביותר שעשויה ניילון. רשת זו נחשבת לרשת האסתטית ביותר הודות לשקיפות שלה ונחשבת לעמידה באופן יחסי בפני מזג האוויר ובפני אש. היא מיועדת בעיקר לחללים גדולים. עם זאת, יש לומר שהיא אינה חסינה בפני קרינה אולטרה- סגולה של השמש ועל כן מומלצת בעיקר במקומות מוצלים.
  • רשת פוליאתילן – נחשבת לחזקה יותר בשל עובי החוטים שלה. החסרונות שבה הם הצבע הלבן והעובדה שהיא אינה חסינה מאש בהשוואה לרשת המוניפיל. לעומת זאת היא כן עמידה בתנאי מזג האוויר.
  • רשת מתכת – על מנת לכסות חללים קטנים יותר, המומחים ממליצים על רשת מתכת, שמתוקף היותה מתכתית, היא עמידה בטמפרטורות גבוהות כמו בקומות גבוהות של מפעלים או בבניינים.
  • רשת פלסטיק – הרשת הפשוטה ביותר, אותה אפשר להתקין באופן עצמאי כאשר לא מדובר בגובה רב, היא רשת הפלסטיק, אך זו נחשבת לרשת הכי פחות עמידה ועלולה להישבר אחרי חודשים ספורים.

 

אופן התקנת רשתות נגד יונים

באם מדובר בהתקנת רשת בגובה, חובה להיעזר באנשי מקצוע בעלי הסמכה לעבודה בגובה. באופן כללי, מומלץ לתת למרחיקי יונים מיומנים להתקין את הרשת, שכן ההתקנה כוללת מספר שלבים אותם יש לבצע באופן נכון ויסודי: מדידת הרשת והתאמתה לחלל הרצוי, קשירת כבלי מתכת ועבודות קידוח. גם ברשתות הפשוטות יותר, דוגמת הניילון והפלסטיק, כדאי להיוועץ במומחה.

 

רשת ביטחון

בעלי המקצוע וברי הסמכא בתחום הרחקת היונים תמימי דעים בנושא רשתות היונים – הם, בצוותא עם הדוקרנים, יתנו את הפתרון הטוב ביותר ולטווח הארוך ביותר. אך ככתוב, יש לעשות "שיעורי בית" בנושא ולאמוד את חומרת הבעיה, גודל החלל אותו יש לעטוף ובחירת הרשת האידיאלית לטיפול בבעיה. כך ניתן לטפל בבעיה לתמיד ולהיפרד מהלשלשת המעטרת את מרפסת השמש שלכם.

יונים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא