חיפוש

שדרגו את העסק עכשיו – ארבע דרכים לעשות זאת

בתקופה האחרונה, בעקבות מגפת הקורונה מתעורר הצורך להתאים את העסק למציאות החדשה.

בהתאם לסוג העסק, ההתאמות יכולות להיות מסוגים שונים.

אולם, ברור שמעבר לשיווק דיגיטלי הוא מעבר הכרחי מאוד בתקופה שבה שומרים על ריחוק חברתי ונותרים בסגרים רבים.

על מנת לעשות כן, כדאי לבנות תוכנית מדויקת שתסייע בבניה מחודשת של העסק בהתאם למציאות החדשה. משום שלכל עסק ישנו קהל יעד, סוגי הוצאות וזמנים שבהם רוכשים – כדאי להבין בדיוק כיצד למלא שוב את החלל החסר בעבור קבוצות היעד.

 

תוכנית עסקית

על מנת לבנות תוכנית עסקית מוצלחת מומלץ להיעזר במומחה כמו יועץ אסטרטגי – אדם שמקצועו הוא לבנות תוכניות לעתיד כיצד ניתן לשפר את המצב בהתאם לנסיבות הנוכחיות. למשל, ניתן לראות את השימוש של מסעדנים באפליקציות שליחויות ושיווק ברשתות החברתיות על מנת  שכאשר רוכשים מזון, הסועדים יבחרו את המסעדה שלהם ולא מסעדה אחרת.

 

אופטימיזציה בקידום אתרים

על מנת לייצר שיווק דיגיטלי מוצלח, יש לעשות אופטימיזציה בקידום האתר המדויק של העסק. האופטימיזציה היא תהליך שבו אתרים זוכים לחשיפה הרבה יותר גדולה על ידי קוראים וצרכנים שיכולים לצרוך את המוצרים השונים שמשווקים באתרים האלו.

האופטימיזציה נעשית בכל מיני אופנים, כאמור, בהתאם לקבוצות הצרכנים השונות שצורכים שירותים מבית העסק. לאחר שמבינים מה רוצים להגיד, למי רוצים להגיד וכיצד – מומלץ לערוך בדיקת היתכנות, כלומר, כמה הרעיונות ריאליים כלכלית ביחס להשקעה שהם דורשים.

 

הגדירו קבוצות יעד

לכל עסק ישנן קבוצות מסוימות שאליהן המוצר מכוון, בהתאם למאפיינים של הקבוצות הללו ניתן להתאים מאפיינים שיווקיים מדויקים בבניית התוכנית האסטרטגית. למשל, במידה ומרבית הצרכנים הם צעירים, שיווק באינסטגרם ובטיק טוק באמצעות מובילי דעת קהל הוא דרך מעולה לשווק את המוצרים השונים.

לעומת זאת, במידה ומדובר על קהל יעד מבוגר יותר, ריאיונות בטלוויזיה (למשל בתוכניות בוקר) ושיווק מטורגט בפייסבוק כנראה יעשה את העבודה באופן טוב יותר בעבור הקבוצות הללו – שאלו המדיומים העיקריים שהם צורכים.

 

צילום

משום שקידום העסקים נעשה בתקופה הזו באופן מקוון – חשוב ביותר לייצר תמונות מוצלחות של השירותים שמציעים על מנת למשוך כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. רבים טועים לחשוב שהצילום המפתה רלוונטי רק לתחומי המזון – ממש לא.

הצילום יכול להראות גם מקצועיות, איכות ויוקרתיות. במצבים שבהם ישנה תחרות כל כך עזה בין העסקים השונים – כל כלי שניתן לקדם באמצעותו את הדברים הללו הוא מבורך, שווה להשקיע בתמונות שמראות את מה שאתם מעוניינים להדגיש בעסק, בהתאם לקבוצות היעד ולתוכנית העסקית.

 

סיכום

משום שרוב קידום העסקים נעשה בתקופה האחרונה באינטרנט ובמדיומים הדיגיטליים השונים – חשוב מאוד לבנות תוכנית מדויקת שבה מגדירים את קבוצות היעד, לפנות אליהן באופן מדויק, לצלם את השירותים המצויים ולשווק באופן מדויק לקבוצת היעד.

 

מסך נתונים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא